Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Αυγ 10 2009

Μάχη και στα αυτοχρηματοδοτούμενα...

Μάχη και στα αυτοχρηματοδοτούμενα...
Συγκέντρωση ισχυρότατων επιχειρηματικών δυνάμεων και συμφερόντων προεξοφλείται πως θα σημειωθεί και στη μάχη της διεκδίκησης για την επέκταση της Αττικής Οδού, αρχικού προϋπολογισμού 1,6 δισ. ευρώ.

Τα σταθερά έσοδα που εξασφαλίζουν τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, η ρευστότητα που εγγυώνται τα διόδια και η εκμετάλλευση των οδικών αξόνων αλλά και οι συμβάσεις με ευνοϊκούς όρους που συνάπτονται με τους τραπεζικούς ομίλους καθιστούν το έργο περιζήτητο.

Αν και η σχετική διαδικασία προκήρυξης προχωρά με βραδύτατο ρυθμό και οι αντιδράσεις τοπικών φορέων και κατοίκων από την Αργυρούπολη μέχρι και την Καισαριανή εντείνονται, οι πρώτες συμμαχίες σχηματοποιούνται.

Οι βασικοί μέτοχοι της Αττικής Οδού (η ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η J&P Άβαξ) μόνοι τους, είτε σε συμμαχία με ξένο όμιλο, είναι ο ένας διεκδικητής.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η στάση της πλευράς Γ. Περιστέρη - Ν. Κάμπα, που σύμφωνα με ορισμένες πηγές δεν αποκλείεται να σηματοδοτεί ανακατατάξεις στις επιχειρηματικές συμμαχίες - ισορροπίες.

Η ΓΕΚΤΕΡΝΑ (που ελέγχει μειοψηφικό ποσοστό της ΑΤΤΙΚΑΤ, η οποία με τη σειρά της διατηρεί ένα μικρό ποσοστό στον φορέα λειτουργίας της Αττικής Οδού), κατεβαίνει ξεχωριστά μάλλον με ξένο κατασκευαστικό όμιλο.

Πρόκειται για το δεύτερο διεκδικούμενο έργο, όπου η εταιρία ΓΕΚΤΕΡΝΑ βρίσκεται απέναντι στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ (με την οποία όμως συμμετέχουν σε άλλα έργα), δίνοντας διαφορετικό τόνο και σε αυτήν τη μάχη.

Παράλληλα, η κινητικότητα τις τελευταίες ημέρες στις μετοχές της ΑΤΤΙΚΑΤ και της Παρνασσός έδωσαν "τροφή" σε ορισμένους να κάνουν λόγο για άμεση συνεργασία των δύο πλευρών.

Η ουσία είναι πως ο κ. Παν. Πανούσης βρίσκεται πλέον πιο κοντά στην ομάδα της ΓΕΚ παρά σε αυτήν της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, διατηρεί ούτως ή άλλως μετοχική σχέση και δεν αποκλείεται να ενισχύεται οικονομικά από τον όμιλο ΤΕΡΝΑ.

Ένα τρίτο σχήμα είναι πολύ κοντά στη συγκρότησή του και όπως όλα δείχνουν πως θα αποτελείται από εταιρία του κ. Δ. Κοπελούζου, από την Ιντρακάτ (συμφερόντων Σ. Κόκκαλη) και από την ΑΕΓΕΚ (συμφερόντων Ι. Μαρούλη), ενώ η Μηχανική φέρεται πως θα προσέλθει με ξένον συνεργάτη.

Η ΑΕΓΕΚ υπό τον κ. Ι. Μαρούλη είναι αλήθεια πως έχει χτυπήσει τελευταία 3 - 4 καλές εργολαβίες (της Εγνατίας Οδού) και μερικές δουλειές σε μεσαία έργα, έχοντας φυσικά την αμέριστη υποστήριξη των τραπεζών-πιστωτών που θα θέλουν την εξυγίανση της ιστορικής εταιρίας.

Και αν από το μέτωπο της ΕΥΑΘ αναμένονται σχετικά σύντομα (από τον Οκτώβριο) οι τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης, το σίριαλ των επεκτάσεων της Αττικής Οδού φαίνεται πως θα έχει συνέχεια.

Κι αυτό γιατί σύμφωνα με απόλυτα αξιόπιστες πηγές η σχετική διαδικασία είναι ακόμη στη φάση της παραλαβής των προκαταρκτικών τευχών διαβούλευσης. Πρακτικά θα πρέπει να ακολουθήσουν η παραλαβή των σχετικών τευχών, η εξέταση και η τελική υποβολή τους, η αξιολόγηση από το ΥΠΕΧΩΔΕ και, εάν δεν προκύψουν ενστάσεις, η οριστικοποίηση της ημερομηνίας ισχύος του διαγωνισμού, δηλαδή της σύμβασης παραχώρησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v