Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαϊ 6 2009

Πειραιώς-Autohellas: Και μαζί και... μόνες!

Πειραιώς-Autohellas: Και μαζί και... μόνες!
Ποιες είναι τελικά οι σχέσεις της Autohellas με την Τράπεζα Πειραιώς; Μέχρι πριν από δύο χρόνια τα πράγματα ήταν απλά: με την οικογένεια Βασιλάκη να συγκαταλέγεται στους σημαντικούς μετόχους της τράπεζας και να είναι ιδιοκτήτης της Autohellas, οι δύο πλευρές είχαν προχωρήσει σε σειρά συνεργασίες.

Η Τράπεζα Πειραιώς, για παράδειγμα, προωθούσε (με το αζημίωτο προφανώς) τις εργασίες της Autohellas. Επίσης, η εταιρία είχε συμμετοχή στη θυγατρική της Τράπεζας Multifin, ενώ οι δύο πλευρές συμμετείχαν και στην Πειραιώς Best Leasing, εταιρία μακροενοικίασης αυτοκινήτων.

Τα πράγματα, όμως, μπερδεύτηκαν στη συνέχεια καθώς η Autohellas ρευστοποίησε τη θέση της στη Multifin, ενώ η Τράπεζα Πειραιώς απέκτησε την Avis, μία ισχυρή ανταγωνίστρια της Πειραιώς Best Leasing, στην οποία όμως συμμετείχε και η Autohellas!

H Τράπεζα Πειραιώς δηλαδή βρέθηκε με δύο πλειοψηφικές συμμετοχές σε εταιρίες μακροενοικίασης αυτοκινήτων: στην Avis κατά 100% και στην Πειραιώς Best Leasing σε συνεργασία με την Autohellas.

Φυσικό, λοιπόν, ήταν η τράπεζα να συγχωνεύσει τις δύο εταιρίες της, να μετονομάσει αυτήν που προέκυψε σε Olympic, με αποτέλεσμα στη συγχωνευμένη Olympic η Autohellas να περιορίσει τη συμμετοχή της στο 20%. Επιπλέον, η Τράπεζα Πειραιώς προωθεί πλέον μέσω του δικτύου της την Olympic και όχι την Autohellas και η τελευταία έχει καταφύγει στην Alpha Bank για αντίστοιχη συνεργασία.

Αυτά όμως δεν είναι καινούργια και το ζητούμενο είναι πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στο μέλλον, καθώς ακόμη υπάρχουν ανοιχτά θέματα μεταξύ των δύο πλευρών. Όπως για παράδειγμα ότι ο στόλος των αυτοκινήτων της Olympic στην Τράπεζα Πειραιώς συντηρείται από τη θυγατρική της Autohellas, την Autotechnica.

O ένας ανταγωνιστής δηλαδή συντηρεί τον στόλο του στη θυγατρική του άλλου. Ή επίσης το 20% που εξακολουθεί να έχει η Autohellas στην ανταγωνίστριά της Olympic.

Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν: "Μαλώνουν σαν τα σκυλιά για την προσέλκυση πελατών, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τις δύο πλευρές να συνεργάζονται στον τομέα της συντήρησης αυτοκινήτων, καθώς η Autotechnica έχει αναλάβει τη συντήρηση του στόλου και άλλων ανταγωνιστριών.

Ως προς το 20% που κατέχει η Autohellas στην Olympic, να μην είστε καθόλου βέβαιοι ότι θα πουληθεί μέσα στο 2009. Μην αυξηθεί κιόλας, χωρίς φυσικά να φτάσει σε πλειοψηφικό επίπεδο"...

Υ.Γ.: Με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της Autohellas περίπου στα 51 εκατ. ευρώ και την εκτίμηση της διοίκησής της ότι τα φετινά κέρδη δεν θα είναι χαμηλότερα των περυσινών (13,5 εκατ. ευρώ) ο τίτλος συγκαταλέγεται σε αυτούς με τα χαμηλότερα P/E.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v