Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Νοε 25 2003

Tα ”καλά νέα” της ΑΝΕΚ και οι… απορίες

Ευπρόσδεκτη αναμφισβήτητα η αύξηση αποτελεσμάτων της ΑΝΕΚ στο 9μηνο, μια αύξηση της τάξεως του 6% στο τζίρο και σχεδόν 20% στα προ φόρων κέρδη.

Ωστόσο, μια προσεκτικότερη μελέτη των δημοσιευμένων στοιχείων δείχνει ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό, η αύξηση των κερδών δεν προήλθε από το λειτουργικό αποτέλεσμα, αλλά από την σημαντική μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων και των αποσβέσεων, ενώ αυξημένα κατά 4,5% εμφανίζονται τα έξοδα ”διοίκησης και διάθεσης”

Πιο ανησυχητικό όμως είναι το γεγονός ότι οι απαιτήσεις από πελάτες και οι ”λοιπές απαιτήσεις” εμφανίζονται ιδιαίτερα αυξημένες ακόμη και συγκρινόμενες με την άνοδο του τζίρου, γεγονός που προκαλεί απορίες.

Για την ακρίβεια, ενώ η αύξηση του τζίρου είναι όπως είπαμε της τάξεως του 6%, οι απαιτήσεις από πελάτες έχουν αυξηθεί κατά… 25% αγγίζοντας τα 41 εκατ. ευρώ, που σημαίνει, με τζίρο 137 εκατ. ευρώ, ότι το 1/3 των πωλήσεων δεν έχει εισπραχθεί.

Το οποίον μεταφράζεται σε μέσο χρόνο αποπληρωμής των απαιτήσεων που κινείται πλέον στους 3 μήνες.

Επιπροσθέτως, αυξημένες κατά 14,5% είναι και οι ”λοιπές απαιτήσεις” που φτάνουν τα 26,45 εκατ. ευρώ, ενώ τα χρεόγραφα και τα διαθέσιμα της εταιρίας στο ταμείο της, είναι περίπου 5,05 εκατ. ευρώ, έναντι 15,65 εκατ. στη λογιστική κατάσταση 9μήνου του 2002.

Που σημαίνει ότι η άμεση ρευστότητα της εταιρίας έχει μειωθεί κατά τα 2/3!!!

ΥΓ: Από την ανάλυση του τζίρου κατά τους στατιστικούς κωδικούς,(ΣΤΑΚΩΔ) προκύπτει ότι τα έσοδα από εστιατόρια, αναψυκτήρια, εκμίσθωση μέσων θαλασσίων μεταφορών, καταστήματα γενικών πωλήσεων και… τυχερά παιχνίδια (!) ανέρχονται πλέον στο 20% του τζίρου της εταιρίας, δηλαδή σε περίπου 22 εκατ. ευρώ.

Πέραν των ενοικιάσεων θαλασσίων μέσων είναι σίγουρο ότι οι λοιπές δραστηριότητες προσφέρουν… μετρητά. Επίσης τα εισιτήρια πληρώνονται συνήθως τοις μετρητοίς. Οπότε γιατί υπάρχει τόση καθυστέρηση στην πληρωμή των απαιτήσεων από πελάτες;

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v