Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Φεβ 28 2025

Τέμπη: «Δεν είμαστε δόλιοι, άχρηστοι είμαστε»-Tips για ΟΤΕ, Ideal, ΑΒΑΞ, Jumbo-Ηλεκτροκίνηση: Πάλι χάνει ο οδηγός

Τέμπη: «Δεν είμαστε δόλιοι, άχρηστοι είμαστε»-Tips για ΟΤΕ, Ideal, ΑΒΑΞ, Jumbo-Ηλεκτροκίνηση: Πάλι χάνει ο οδηγός

ΤΕΜΠΗ: Συντριπτικό πλήγμα δέχθηκε χθες το κυβερνητικό αφήγημα περί «αριστείας» και αποτελεσματικότητας, καθώς, σχεδόν έξι χρόνια μετά την ανάληψη της εξουσίας, το πειστικότερο επιχείρημά της, κατόπιν και του πορίσματος του ΕΔΟΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη, θα μπορούσε να συνοψιστεί στη φράση: «Δεν είμαστε δόλιοι, άχρηστοι είμαστε».

Διότι, όταν ο πρωθυπουργός στέλνει επί τόπου τον υφυπουργό παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστο Τριαντόπουλο (φωτ.) και άλλους υψηλούς παράγοντες ενώ οι συντάκτες του τεχνοκρατικού πορίσματος διαπιστώνουν ότι… «έγιναν όλα λάθος», τότε, απορρίπτοντας (καλοπροαίρετα) το ενδεχόμενο του δόλου, μας μένει η ανικανότητα.

Πιθανώς και η πρεμούρα να κλείσει άρον άρον το θέμα, επειδή έρχονταν εκλογές.

Ουδεμία κυβέρνηση άλλωστε μπορεί να δικαιολογήσει το χάος, σε επίπεδο οργάνωσης, λειτουργικής συντήρησης και μέτρων ασφαλείας που διαπιστώνει το πόρισμα διερευνώντας τα αίτια της τραγωδίας, απλώς παραπέμποντας στις διαχρονικές παθογένειες. Δεν μπορεί, όταν ταυτόχρονα ισχυρίζεται ότι έχει αλλάξει το κράτος, επιτελικό ή… σκέτο.

Ακόμη χειρότερα, όταν ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέα, το γραφείο του οποίου (μην το ξεχνάμε αυτό) είχε πολλάκις ειδοποιηθεί για τον κίνδυνο μεγάλου ατυχήματος, πήγε για λίγο σπίτι του για να επιστρέψει ως βουλευτής και να καταχειροκροτηθεί από την οικεία κοινοβουλευτική ομάδα.

Αντί να παραπεμφθεί εκών άκων από την Εξεταστική Επιτροπή, μαζί με τον Χρήστο Σπίρτζη (που δήλωσε πρόθυμος), για τη μη υλοποίηση της περιβόητης σύμβασης 717.

 

ΤΕΜΠΗ ΙΙ: Σήμερα οι περισσότερες από 300 συγκεντρώσεις εκτιμάται ότι θα συγκεντρώσουν πρωτόγνωρο πλήθος. Κάποιοι μιλούν ακόμη και για 1-1,5 εκατ. ανθρώπους.

Γεγονός που, όπως λένε οι πηγές μας, θα «στρεσάρει» τις δυνατότητες αποτελεσματικής αστυνόμευσης ανά την Ελλάδα, με τρόπο που δεν έχει αντιστοιχία τις τελευταίες δεκαετίες.

Ελπίζουμε όλα να πάνε καλά, χωρίς έκτροπα και φασαρίες, καθώς είναι δεδομένο ότι η συντριπτική πλειονότητα κατεβαίνει με απόλυτα ήπια διάθεση. Για την κυβέρνηση, όμως, η επόμενη εβδομάδα δεν φέρνει απλώς μια -θεωρητικά τουλάχιστον- «συμβολική» πρόταση δυσπιστίας, καθώς έχει την πλειοψηφία να την αντέξει. Το μεγάλο θέμα αφορά το πλήγμα που έχει δεχτεί το κύρος της, απ' όποια πλευρά κι αν το εξετάσουμε. Και μαζί το πλήγμα που έχουν δεχτεί οι θεσμοί, στα μάτια της κοινής γνώμης.

Για να γυρίσει το παιχνίδι, δεν αρκεί ένας ανασχηματισμός, η απειλή της ακυβερνησίας ή μια σειρά από νέες δικαιολογίες και υποσχέσεις. Απαιτούνται, μαζί με έναν σκληρό ανασχηματισμό, τολμηρές θεσμικές κινήσεις (με σαφή αναφορά και στη λειτουργία της Δικαιοσύνης), που θα υλοποιηθούν άμεσα. Και βεβαίως η ταχύτατη κατάργηση του ΟΣΕ, με τη μορφή που τον ξέρουμε, αλλά και της συμφωνίας με τη Hellenic Train.

Η εμπειρία του παρελθόντος δείχνει ότι τέτοια comeback είναι πολύ δύσκολα. Αλλά εδώ που έφτασε, δεν φαίνεται να υπάρχουν άλλες λύσεις…

 

ΒΟΥΛΗ: Σε κάθε περίπτωση, η συζήτηση για την επόμενη μέρα έχει φουντώσει. Χθες δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί η παρουσίαση του πορίσματος για τα Τέμπη από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και… άδειασαν οι διάδρομοι της Βουλής από κυβερνητικούς βουλευτές. Αλλοι κατέφυγαν στο εντευκτήριο, μακριά από αδιάκριτα αυτιά, και άλλοι διασκορπίστηκαν σε πολιτικά/υπουργικά γραφεία, θορυβημένοι (οι ανυποψίαστοι…) για το περιεχόμενο-κόλαφο του επιστημονικού πορίσματος.

Εμειναν όμως οι βουλευτές άλλων… χρωμάτων. Τι συζητούσαν; Ενα σενάριο που τρέχει με μεγάλες ταχύτητες εσχάτως: την αλλαγή κυβέρνησης χωρίς εκλογές. Δηλαδή, την αλλαγή πρωθυπουργού και κάποιων (συγκεκριμένων) υπουργών.

Αίφνης, στα στόματα όλων ήταν το παράδειγμα του 2011, όταν έπεσε η κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου και ανέλαβε η τρικολόρε ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ υπό τον Λουκά Παπαδήμο.

Γι’ αυτό κι εμείς αναφέραμε προχθές ότι ήταν λάθος της Άννας Διαμαντοπούλου η δήλωση «οι κυβερνήσεις δεν πέφτουν, αλλάζουν με εκλογές» -κι ας αναρωτήθηκε αν θα φτάσουμε στις εκλογές «με πρόεδρο τον κ. Μητσοτάκη» και με πόσα κόμματα.

Σήμερα ίσως φανεί εάν και πώς θα δρομολογηθούν ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις…

  

ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιχείρησε να κλείσει την κουβέντα -την οποία πάντως άνοιξε ο ίδιος ο πρωθυπουργός στο υπουργικό συμβούλιο- για πρόωρες εκλογές.

«Δεν υπάρχει ζήτημα εκλογών. Τα αδιέξοδα λύνονται και από τη Βουλή και είναι η απάντηση που θα δώσουν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στην πρόταση δυσπιστίας», σημείωσε.

Έθεσε ωστόσο εκ νέου θέμα αποσταθεροποίησης της χώρας, δεδομένου ότι οι σφυγμομετρήσεις δείχνουν τη ΝΔ σταθερά πρώτη και με διαφορά.

«Αυτό το οποίο θα προκύψει την επόμενη μέρα πάνω-κάτω το βλέπουμε από τις δημοσκοπήσεις… Αυτό, λοιπόν, το οποίο προτείνει ο κ. Ανδρουλάκης είναι τη χώρα μας στο κενό. Γιατί ούτε πρόγραμμα έχει, ούτε εναλλακτική έχει προτείνει, ούτε με ποιους θα κυβερνήσει και ούτε δίνει ξεκάθαρη απάντηση τι θα προκύψει», σχολίασε.

 

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: Αγνοούνται τα τελευταία 24ωρα από τα ΜΜΕ οι σκληροπυρηνικοί εκπρόσωποι της λαϊκής δεξιάς, που το προηγούμενο διάστημα είχαν σηκώσει το… λάβαρο της κυβερνητικής αντεπίθεσης στο θέμα της τραγωδίας.

Το κλίμα, λόγω των σημερινών συλλαλητηρίων, δεν σήκωνε υψηλούς τόνους ούτε νέα φάλτσα στο πολιτικό αφήγημα του Μεγάρου Μαξίμου, κι έτσι επιλέχθηκε να μείνουν διακριτικά μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.

Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατες παρεμβάσεις του Άδωνι Γεωργιάδη, του Μάκη Βορίδη και της Σοφίας Βούλτεψη, για παράδειγμα, δυναμίτισαν περαιτέρω την ήδη ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα και αυτό μόνο καλό δεν έκανε στην κυβέρνηση.

Με φόντο τη σημερινή θλιβερή επέτειο το διαπίστωσαν, έστω και με… μικρή καθυστέρηση.

 

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ: Από την πρώτη μέρα που ξεκίνησε η προσπάθεια να μεταβούμε στην ηλεκτροκίνηση, ένα ήταν το βασικό αίτημα όχι μόνο των υποψήφιων αγοραστών, αλλά και των εταιρειών ερευνών και των αναλυτών και δημοσιογράφων της αυτοκίνησης:

Να μειωθούν δραστικά οι τιμές πώλησης των πανάκριβων EV.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, έκαναν πως δεν άκουγαν. Προέβαλαν διάφορους ισχυρισμούς και εφάρμοζαν το αρχικό τους πρόγραμμα. Τώρα, αφού οι περισσότερες απέτυχαν, δημιούργησαν μεγάλα στοκ, απώλεσαν δισ. ευρώ κι έφεραν τα δίκτυα πωλήσεων στα οικονομικά τους όρια, άλλαξαν… τροπάρι.

Οι πιο γνωστές και δημοφιλείς μάρκες (και στην ελληνική αγορά) καταφεύγουν στη λύση των εκπτώσεων για να πουλήσουν τα στοκαρισμένα αυτοκίνητα. Κατέβασαν τις τιμές ακόμη και περισσότερο από 5.000 ευρώ, σε αρκετές περιπτώσεις.

Κι όπως γίνεται συνήθως, έγραψαν στα παλαιότερα των… υποδημάτων τους όσους είχαν ήδη αγοράσει EV στις αρχικές υψηλές τιμές, που πλήττονται από τη σημαντική απώλεια στην αξία μεταπώλησης.

Η εξίσωση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη για τους ταλαίπωρους αγοραστές, αν συνυπολογίσουμε τον παράγοντα της ήδη χαμηλής τιμής μεταπώλησης των μεταχειρισμένων EV, λόγω της αδιαμόρφωτης αγοράς, αλλά και των νέων μοντέλων που έρχονται με τελευταίας γενιάς σύστημα παραγωγής ενέργειας και μπαταρίες που υπόσχονται μεγαλύτερη αυτονομία.

 

IDEAL: Με ένα καινούργιο ντιλ, εκτός σημαντικού απροόπτου, θα υποδεχτεί τους αναλυτές, η εισηγμένη την Τετάρτη στην ενημέρωση για τα αποτελέσματα της περασμένης χρονιάς.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, τα EBITDA ανήλθαν στα €50 εκατ., αυξημένα κατά 113% συγκριτικά με το 2023.

«Στρατηγικός μας στόχος παραμένει να αξιοποιήσουμε τα διαθέσιμα κεφάλαια της εταιρείας», είχε επισημάνει με νόημα ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζοντας τις περυσινές επιδόσεις.

 

ΑΒΑΞ: Profit taking στον τίτλο στη χθεσινή συνεδρίαση, ο οποίος από την αρχή της χρονιάς είχε αποδώσει σχεδόν 56%.

Χθες ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στο χαμηλό ημέρας ή τα 2,27 ευρώ (-4,21%), παρότι νωρίτερα κινήθηκε ακόμα και σε θετικό έδαφος. Ιδιαίτερα υψηλές οι συναλλαγές, καθώς άλλαξαν χέρια τίτλοι αξίας άνω του 1,5 εκατ. ευρώ.

 

JUMBO: Βραχύβια η προχθεσινή αντίδραση στον τίτλο. Χθες οι πωλητές επανήλθαν και οδήγησαν τη μετοχή στα 26,22 ευρώ ή 2,6% χαμηλότερα. Οι συναλλαγές άγγιξαν τα πέντε εκατ. ευρώ.

Το υψηλό για φέτος στα 27,94 ευρώ από τις 21 Φεβρουαρίου.

 

ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ: Τη μεταξύ τους στρατηγική συνεργασία ανακοίνωσαν χθες η εισηγμένη και η Xenios Blockchain Group.

Η συνεργασία δεν θα λάβει μετοχικό χαρακτήρα (άρα δεν θα απαιτήσει κεφάλαια από την εισηγμένη εταιρεία), ωστόσο θα δώσει την ευκαιρία στις δύο πλευρές για cross selling, με τους Ευρωσύμβουλους να αποκτούν τη δυνατότητα εστίασης κυρίως στους κλάδους της άμυνας, των ακινήτων και της αγροτοδιατροφής σε Ελλάδα και άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η μετοχή της ΕΣΥΜΒ έκλεισε χθες στο 1,105 ευρώ, πολύ χαμηλότερα από το υψηλό 12μήνου (1,42 ευρώ), ενώ η εταιρεία αποτιμάται στο ταμπλό προς 16,6 εκατ. ευρώ.

Η εισηγμένη είναι «φορτωμένη» με μεγάλο υπόλοιπο ανεκτέλεστων συμβάσεων και έκλεισε το 2024 με θετικό καθαρό ταμείο, ενώ αν χρειαστεί κεφάλαια για deals θα μπορούσε να πουλήσει το ακίνητο που διαθέτει στη Θεσσαλονίκη.

 

ΟΤE: Στήριξη στη μετοχή αναμένεται να παράσχει το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών του Οργανισμού που ξεκινά σήμερα Παρασκευή. Ο ΟΤΕ ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να διαθέσει περίπου 153 εκατ. ευρώ για επαναγορές.

Εμμεσο bonus στους μετόχους αποτελεί και η πρόθεση της διοίκησης να ακυρώσει πάνω από 7,17 εκατ. ίδιες μετοχές, ή το 1,73% του μετοχικού κεφαλαίου που είχε αποκτήσει πέρυσι στο πλαίσιο του αντίστοιχου προγράμματος.

Σημειώνεται ότι η μετοχή εμφανίζει απώλειες μέχρι στιγμής στο έτος, υποαποδίδοντας έναντι της ευρύτερης αγοράς που βλέπει άνοδο περίπου 10% στο ίδιο διάστημα.

 

ΚΥΠΡΟΥ: Εκτίναξη της μερισματικής απόδοσης σε διψήφια ποσοστά αναμένει από την τράπεζα η Euroxx, όπως αναφέρει σε έκθεσή της στην οποία επισημαίνει ότι θεωρεί υποτιμημένη τη μετοχή.

Οι νέες εκτιμήσεις της χρηματιστηριακής βασίζονται στην πρόθεση της τράπεζας να διανείμει ως μέρισμα ποσοστό 70% των καθαρών κερδών της, όπως άλλωστε έγινε γνωστό από την ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων.

Ετσι, παρά την εκτίμηση για χαμηλότερα κέρδη ανά μετοχή φέτος και την επόμενη διετία, τα μερίσματα αναμένονται αυξημένα, οδηγώντας σε μερισματική απόδοση 10,7% για τη χρήση 2025, 10,4% για το 2026 και 11,3% για το 2027.

Η χρηματιστηριακή ανεβάζει την τιμή-στόχο για τη μετοχή στα 7,1 ευρώ, βλέποντας upside άνω του 30% από τα τρέχοντα επίπεδα…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v