ΤΡΕΛΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ: Στο προσκήνιο για τους λάθος λόγους βρέθηκαν δύο κορίτσια (με την ευρεία έννοια) της ΝΔ. Από τη μία, η Σοφία Βούλτεψη, υφυπουργός Μετανάστευσης, που αποκάλεσε διά τηλεοράσεως περίπου φασίστες όσους έχουν πρόβλημα με τη μετανάστευση, εξαγριώνοντας τους πιο δεξιούς της Νέας Δημοκρατίας κι όλους μα όλους τους… δεξιότερους.
Ενδεικτικά, σημειώνουμε ότι δεν το λες και λίγο να σε αποκαλεί ο Βουλαρίνος του Σκάι… Τασία Βούλτεψη, προς τιμήν της υπουργικά αξέχαστης Τασίας Χριστοδουλοπούλου του ΣΥΡΙΖΑ. Για τα όσα της σέρνουν οι δεξιότεροι στα social, ψάξτε μόνοι σας, γιατί έχουμε κι ένα επίπεδο.
Με μικρή χρονική υστέρηση, ήρθε και η ευρωβουλευτής Ελίζα Βόζεμπεργκ, το άλλο τρελό κορίτσι της Νέας Δημοκρατίας, να τα βάλει με τη Μαρία Καρυστιανού, κατηγορώντας την περίπου ότι είναι υποχείριο του ΣΥΡΙΖΑ κι ότι «εκθέτει την Ελλάδα και την ελληνική δικαιοσύνη» με την παρουσία της στο Ευρωκοινοβούλιο!
Το αποτέλεσμα ήταν να ξεσηκώσει τους πιο… κεντροαριστερούς της ΝΔ (κι όχι μόνο αυτούς, χαμός έγινε στο διαδίκτυο), για ευνόητους, υποθέτουμε, λόγους.
Όμως, η αστοχία της Ελίζας έφερε στο προσκήνιο κι ένα άλλο «θεματάκι». Πώς από διαβολική σύμπτωση, την ώρα που στην Ευρώπη ερευνάται η υπόθεση των Τεμπών, βρέθηκε η ίδια να είναι πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών (και Τουρισμού) του Ευρωκοινοβουλίου και ο Απόστολος Τζιτζικώστας επίτροπος Μεταφορών!
ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ: Σχεδόν 3,5 ώρες κράτησε το «σεμινάριο» (πολιτικό μασάζ, κατ’ άλλους) που έκανε χθες το απόγευμα ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης σε 61 -τελικά- βουλευτές της ΝΔ.
Στο τραπέζι τέθηκαν, μεταξύ άλλων, θέματα του Ταμείου Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ, η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και τα χρηματοδοτικά εργαλεία.
Κατά πληροφορίες, δεν ακούστηκαν γκρίνιες, αλλά η αλήθεια είναι ότι ένας προβληματισμός για την απορρόφηση των προγραμμάτων, μέσω εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων, υπήρξε στα μέλη της γαλάζιας Κ.Ο.
Απορίες προς τον κ. Παπαθανάση εξέφρασαν 15 βουλευτές, με τον ίδιο πάντως να εμφανίζεται αισιόδοξος για την πορεία της οικονομίας, αλλά και για το «μεγαλύτερο πρόγραμμα επενδύσεων των τελευταίων ετών», όπως χαρακτηριστικά είπε.
Η επόμενη ενημερωτική συζήτηση θα είναι, βάσει του προγραμματισμού, μεταξύ της υπουργού Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Σοφίας Ζαχαράκη και των βουλευτών της ΝΔ μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο.
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Με «σκληρό ροκ» έχουν αποφασίσει στην κυβέρνηση να αντιμετωπίζουν το… νέο ΠΑΣΟΚ, που επέχει πια τον άτυπο ρόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Η στρατηγική είναι να περνά το μήνυμα «άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς», με στόχο τον αναβαπτισμένο -μετά την πρόσφατη επανεκλογή του- Νίκο Ανδρουλάκη. Το έδειξε ο πρωθυπουργός την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή, το επιβεβαίωσε χθες και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, με αφορμή την επίσκεψη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ στο ΑΣΕΠ:
«Ποιον Ανδρουλάκη να πιστέψουμε; Της Βουλής, της Χαριλάου Τρικούπη, ή μήπως κανέναν από τους δύο;» ήταν το χαρακτηριστικό ερώτημα του κ. Μαρινάκη.
Λίγο αργότερα, κυβερνητικές πηγές συνέχισαν την υψηλών τόνων κριτική: «Δικαίωμα του ΠΑΣΟΚ να επιλέξει τον δρόμο τού “όχι σε όλα”… Αντιθέτως, το να προσπαθεί εκ των υστέρων να δικαιολογήσει τη στάση του εμφανίζοντας το μαύρο ως άσπρο παραπέμπει σε εποχές που όλοι θέλουμε ν' αφήσουμε πίσω μας», ανέφεραν.
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Προμέρισμα χρήσης 2024 θα διανείμει στους μετόχους της (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ) η Αττική Οδός, εταιρεία που είχε ως την 5η Οκτωβρίου την εκμετάλλευση του ομώνυμου οδικού άξονα, βάσει σύμβασης παραχώρησης.
Το προμέρισμα θα διανεμηθεί βάσει των κερδών 9μήνου. Τα καθαρά κέρδη της περιόδου ανήλθαν σε 80,2 εκατ. ευρώ, με τον κύκλο εργασιών σε 171,17 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων σε 102,8 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA ανήλθαν σε 129,8 εκατ. ευρώ. Τα αποθεματικά προς διανομή ανέρχονται σε 40 εκατ. ευρώ.
Ισόποσο προμέρισμα (40 εκατ. ευρώ) διένειμε στους μετόχους της και πέρυσι, βάσει των αποτελεσμάτων 9μήνου.
AEGEAN: Δώδεκα μήνες πίσω πρέπει να γυρίσει κανείς για να βρει την τιμή της μετοχής κάτω από τα 10 ευρώ. Εκεί βρέθηκε χθες ο τίτλος, ολοκληρώνοντας τη συνεδρίαση στα 9,93 ευρώ ή 1,97% χαμηλότερα.
Από το υψηλό της φετινής χρονιάς στα 13,35 ευρώ (14 Μαΐου) οι απώλειες ξεπερνούν το 25%, παρότι μεσολάβησε ένα δυνατό καλοκαίρι σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση στη χώρα.
Η κεφαλαιοποίηση πλέον υπολείπεται των 900 εκατ. ευρώ.
INTRAKAT: Με αρνητικό πρόσημο κινήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης η μετοχή, στον απόηχο της ανακοίνωσης του εταιρικού μετασχηματισμού και της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου στην τιμή των 4,6 ευρώ.
Το άνοιγμα ήταν στα 4,88 ευρώ (3,75%), ενώ ενδοσυνεδριακά βρέθηκε να υποχωρεί έως τα 4,78 ευρώ (-5,72%). Το κλείσιμο βρήκε τον τίτλο στα 4,87 ευρώ (-3,94%).
Αλλαξαν χέρια μετοχές αξίας 1,5 εκατ. ευρώ.
LOGISMOS: Πολλούς μήνες πίσω πρέπει να γυρίσει κανείς για να βρει πότε η μετοχή έκανε συναλλαγές 73 χιλιάδων τεμαχίων, όσων δηλαδή άλλαξαν χέρια χθες και αντιστοιχούν σε λίγο πάνω από το 1,4% του μετοχικού κεφαλαίου.
Ο τίτλος έκλεισε τελικώς στο 1,25 ευρώ ή 1,57% χαμηλότερα, ενώ ενδοσυνεδριακά κινήθηκε έως 12,6% χαμηλότερα, στο 1,11 ευρώ.
Στα υπόψη ότι το σύνηθες για τη μετοχή είναι να κάνει συναλλαγές μερικών εκατοντάδων τεμαχίων ή να μην ανοίγει καν.
Στα 5,9 εκατ. ευρώ η κεφαλαιοποίηση.
ATTICA BANK: Με πτώση στο 1,495 ευρώ ολοκληρώθηκε χθες η περίοδος διαπραγμάτευσης των 530.644 δικαιωμάτων συμμετοχής στην ΑΜΚ της τράπεζας.
Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος εγγραφής για εξάσκηση των δικαιωμάτων τρέχει μέχρι τις 4 Νοεμβρίου.
MOTOR OIL: Σε νέα χαμηλά… διετίας, κάτω από τα 20 ευρώ, προσγειώθηκε η μετοχή μετά τη χθεσινή πτώση κατά 4,11%, καθώς οι επενδυτές φαίνεται πως δεν καλύφθηκαν από την ανακοίνωση για διανομή προμερίσματος ύψους 0,3 ευρώ ανά μετοχή για τη φετινή χρήση.
Ο τίτλος βρίσκεται σταθερά σε πλαγιοκαθοδικό κανάλι, υποχωρώντας από επίπεδα άνω των 28 ευρώ στα οποία διαπραγματευόταν τον Ιούνιο.
Οι πιέσεις αποδίδονται, μεταξύ άλλων, στην πεποίθηση της αγοράς ότι η εταιρεία θα κληθεί να λειτουργήσει σε περιβάλλον χαμηλότερων περιθωρίων διύλισης, λόγος που οδήγησε και τη Morgan Stanley να μειώσει την τιμή-στόχο για τη μετοχή στα 27 από 29 ευρώ προ ημερών.
Την ίδια στιγμή, το κλίμα για τη μετοχή έχει επιδεινωθεί και από τις νάρκες που θέτει στην εξαγορά της Ηλέκτωρ η Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία ξεκινά πλήρη διερεύνηση της συμφωνίας, αυξάνοντας την αβεβαιότητα για τα σχέδια της εισηγμένης στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων.
Και σαν να μην έφταναν αυτά, οι παρατηρητικοί εντόπισαν ότι το φετινό προμέρισμα είναι 25% μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό (είχε ανέλθει στα 0,4 ευρώ).
Σε κάθε περίπτωση, η κάτω βόλτα για τα διυλιστήρια ξεκίνησε με την ανακοίνωση, στις 20 Ιουνίου, της έκτακτης εισφοράς στα κέρδη. Στο διάστημα που μεσολάβησε η Motor Oil έχασε 24,3% της αξίας της, με την κεφαλαιοποίηση να υποχωρεί στα 2,14 δισ. ευρώ ή κατά 690 εκατ. ευρώ.
Σημαντικές, αν και μικρότερες οι απώλειες για τη Helleniq Energy. Εχασε 18% της αξίας της, που σήμερα προσδιορίζεται στα 2,05 δισ. ευρώ ή 450,8 εκατ. ευρώ χαμηλότερα.
ΧΡΥΣΟΣ: «Η συνολική ζήτηση χρυσού (συμπεριλαμβανομένων των εξωχρηματιστηριακών επενδύσεων) αυξήθηκε κατά 5% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τους 1.313 τόνους -ρεκόρ για τρίτο τρίμηνο», σύμφωνα με το World Gold Council (WGC).
Αυτή η δυναμική αποτυπώθηκε στην τιμή του χρυσού, η οποία κατέγραψε νέα ρεκόρ κατά το τρίμηνο. Σημειώστε ότι η αξία της ζήτησης εκτοξεύτηκε κατά 35% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 100 δισ. δολάρια.
«Κοιτάζοντας μπροστά, ο γεωπολιτικός κίνδυνος και ένας συνδυασμός χαμηλότερων επιτοκίων και αμφιταλαντευόμενων spreads υποδηλώνουν ότι ο χρυσός έχει εισέλθει σε πολύ ευνοϊκό περιβάλλον», επισημαίνει το WGC.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ: Την ανησυχία για την κυκλοφοριακή συμφόρηση στα νότια προάστια συμμερίζεται η Lamda Development, η οποία έχει ως γνωστόν πληρώσει και παραδώσει τη σχετική μελέτη στο ΥΠΟΜΕ για την επέκταση της Αττικής Οδού (σήραγγα Ηλιούπολης που περιλαμβάνεται και στις περιβόητες πρότυπες προτάσεις) και την ταυτόχρονη ρύθμιση της Λ. Βουλιαγμένης σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
Μια άλλη επέμβαση που θα ανακούφιζε τη συμφόρηση είναι η σχεδιαζόμενη επέκταση του μετρό έως τη Γλυφάδα (το έργο είναι ακόμη υπό μελέτη από την Ελληνικό Μετρό), όπως σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Ο Οδυσσέας Αθανασίου, πάντως, ξεκαθάρισε πως τα όρια παρέμβασης της εταιρείας τελειώνουν και ότι το μπαλάκι βρίσκεται στο Δημόσιο. Μάλιστα, σε σχετική ερώτηση αν θα υπήρχε δυνατότητα επέκτασης της γραμμής μετρό μέσα στο Ελληνικό με χρηματοδότηση της Lamda, ο κ. Αθανασίου αντέδρασε λέγοντας: «Κάπου ώπα».
Σημείωσε δε ότι ήδη ο προϋπολογισμός για τις υποδομές εντός της έκτασης έχει υπερβεί τη συμβατική υποχρέωση του 1,5 δισ. ευρώ και ξεπερνά το 1,7 δισ. ευρώ.
Πάντως, στον βαθμό που μπορεί να συγκρατήσει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση κατά την κατασκευαστική φάση, ο όμιλος έχει (προφανώς και για λόγους κόστους και βιωσιμότητας) προχωρήσει σε επανάχρηση χιλιάδων τόνων υλικών, ώστε να μη χρειαστεί η εξαγωγή και το «ταξίδι» τους εκτός της έκτασης.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΠΥΡΓΟΣ: Παρά τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωσή του, ο Πύργος Κατοικιών είναι πλέον ορατός και από τον Περιφερειακό, στο ύψος της Κατεχάκη, ενώ βρίσκεται μόλις στο 1/3 της ανάπτυξής του.
Μάλιστα, ενόσω προχωρά η σκυροδέτηση των υπόλοιπων ορόφων (50 στο σύνολο), θα χτίζονται και οι όψεις των προηγούμενων ορόφων.