Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 15 2024

Τιτάν: Το cash και το ερώτημα - Ηλεκτρικά ΙΧ: Επιδοτήσεις για κλάματα! - Το αγκάθι του Βελόπουλου - Τips για ΜΟΗ, ΜYTIL

Τιτάν: Το cash και το ερώτημα - Ηλεκτρικά ΙΧ: Επιδοτήσεις για κλάματα! - Το αγκάθι του Βελόπουλου - Τips για ΜΟΗ, ΜYTIL

ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ: Η στήλη είχε αναφερθεί πρόσφατα στον βουλευτή της Ελληνικής Λύσης, ποινικολόγο, Παύλο Σαράκη, ο οποίος τελευταία εμφανίζει έντονη… κινητικότητα. Τελικά, πριν αλέκτορα φωνήσαι, αποκαλύπτεται πρόβλημα στις σχέσεις του με τον Κυριάκο Βελόπουλο.

Σε συνέντευξή του στο Κανάλι της Βουλής, ο κ. Σαράκης εξέφρασε τη διαφωνία του με πρωτοβουλίες και αποφάσεις του επικεφαλής της Ελληνικής Λύσης, όπως τη διαφαινόμενη αποχώρηση του κόμματος από το Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής, καθώς και την πρόθεση να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο για την ενίσχυση της δικηγορικής ύλης.

Σε αυτό μάλιστα, ο κ. Σαράκης ήταν εισηγητής, ωστόσο αντικαταστάθηκε πάραυτα. Από το περιβάλλον του κ. Βελόπουλου υποστηρίζουν ότι σε σύσκεψη της Κ.Ο., ο ίδιος ο κ. Σαράκης ζήτησε την αντικατάστασή του, επειδή δεν μπορούσε να υπερασπιστεί το νομοσχέδιο.

Τι ακριβώς συνέβη, θα σας γελάσουμε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι παρόλο που το κόμμα εμφανίζεται ανεβασμένο στις δημοσκοπήσεις, τα εσωκομματικά προβλήματα απειλούν τη συνοχή του.

 

ΒΟΡΙΔΗΣ: Την ερχόμενη Τετάρτη θα συζητηθούν στην Ολομέλεια της Βουλής τα πορίσματα της Eξεταστικής Επιτροπής για την τραγωδία των Τεμπών. Όπως έγινε γνωστό, η σχετική συζήτηση θα πραγματοποιηθεί μετά από σχετικό αίτημα που κατέθεσαν 64 βουλευτές της ΝΔ.

Αυτό που μαθαίνουμε και έχει το δικό του ενδιαφέρον είναι ότι επικεφαλής της κυβερνώσας παράταξης στη συγκεκριμένη συνεδρίαση θα είναι ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, ο οποίος θα κληθεί να υπερασπιστεί τη γραμμή του κόμματός του και να αντικρούσει τις μαζικές κατηγορίες της αντιπολίτευσης.

Έργο καθόλου εύκολο, είναι η αλήθεια…

 

ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ: Η κυβέρνηση και ειδικά οι αρμόδιοι Χρήστος Σταϊκούρας και Χριστίνα Αλεξοπούλου μιλούν για πρόοδο στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, μέσω και των γενναίων επιδοτήσεων του «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η αγορά, όμως, μάλλον… φορτώνει όταν βλέπει σχετικές ανακοινώσεις ή ακούει ανάλογες δηλώσεις.

Η διαδικασία της επιδότησης έχει γίνει κάτι σαν μαρτύριο για τις αντιπροσωπείες. Και αυτό γιατί οδηγεί σε ένα διαρκές μπρος-πίσω στη διαδικασία αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ο αγοραστής πηγαίνει στην έκθεση για να διαλέξει όχημα, κάνει τους λογαριασμούς του υπολογίζοντας στην επιδότηση αλλά, όπως ακούμε, το σύνηθες είναι ότι όταν κάνει την αίτηση, διαπιστώνει ότι δεν υπάρχουν κονδύλια. Ετσι, επιστρέφει στην έκθεση για να ακούσει ότι θα πρέπει να ξαναπροσπαθήσει, δεδομένου ότι οι πόροι στο πρόγραμμα απελευθερώνονται σταδιακά, συχνά λόγω ακύρωσης προηγούμενων εγκεκριμένων αιτήσεων.

Όπως μεταφέρθηκε στη στήλη, με αυτά τα δεδομένα, η έγκριση της αίτησης μοιάζει με… λοταρία. Οι κατά καιρούς ανακοινώσεις του υπουργείου για τις εγκρίσεις, μάλιστα, τεντώνουν ακόμα περισσότερο τα νεύρα, γιατί όταν εκδίδονται, το… πουλάκι (λέγε με επιδότηση) έχει ήδη πετάξει.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων πήρε θέση για το θέμα χαρακτηρίζοντας «μη διαχειρίσιμη πλέον τη διαδικασία επιδότησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από εισαγωγείς, εμπόρους και πελάτες».

Τέτοια η «απελπισία», που εισηγείται αντί να αυξηθεί, να μειωθεί το ποσό της επιδότησης, μπας και αυξηθούν οι εγκρίσεις!

 

ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ: Γκρίνιες προκάλεσε με το καλημέρα η τροπολογία του υπουργείου Ενέργειας που αλλάζει τις προτεραιότητες σύνδεσης έργων ΑΠΕ στο δίκτυο υπέρ (κυρίως) των αγροτών και της ενεργοβόρας βιομηχανίας.

Κάποιοι από αυτούς που μπαίνουν στη… δεύτερη ταχύτητα διαμαρτύρονται, θυμίζοντας πως κάτι ανάλογο είχε γίνει πριν από δύο χρόνια, όταν υπήρξαν πάλι αλλαγές στη σειρά προτεραιότητας.

Το σίγουρο είναι ότι οι επενδύσεις για να προχωρήσουν χρειάζονται ηλεκτρικό χώρο και αυτός είναι… σπάνιος. Και οι πολιτικές επιλογές πάντα έχουν κόστος.

Ο υπουργός Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας χθες στη Βουλή, δήλωσε πως «η δημιουργία ηλεκτρικού χώρου έχει κόστος και η προτεραιοποίηση που γίνεται είναι αναγκαία για να κρατήσουμε την παραγωγική μας βάση και στον αγροτικό τομέα και στις ενεργοβόρες βιομηχανίες».

Τα βλέμματα πλέον στρέφονται στις αποφάσεις της Επιτροπής που έχει συγκροτήσει το Υπουργείο Ενέργειας, η οποία θα κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για την απελευθέρωση ηλεκτρικού χώρου.

 

ΤΙΤΑΝ: Τη διασαφήνισή του πώς θα χειριστεί τα μετρητά (ελεύθερες ταμειακές ροές) που παράγει ο όμιλος Τιτάν αναμένει η αγορά, μετά την επίτευξη, ήδη από το 2023, του στόχου κερδοφορίας για το 2026.

Πέρσι, η Τιτάν παρήγαγε ελεύθερες ταμειακές ροές 229 εκατ. ευρώ. Άλλα τόσα αναμένονται φέτος, παρά τις επενδύσεις 250 εκατ. ευρώ, εφόσον επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για διατήρηση της ζήτησης τσιμέντου σε ΗΠΑ (Ν. Α Πολιτείες) και Ελλάδα.

Η Τιτάν εξελίσσεται σε cash cow, με χαμηλό καθαρό δανεισμό (1,2x τα EBITDA). Επομένως, είτε θα μοιράσει περισσότερο χρήμα στους μετόχους με πιο γενναιόδωρη πολιτική μερισμάτων/επιστροφών, είτε θα προχωρήσει σε αξιόλογη εξαγορά.

 

ΤΙΤΑΝ ΙΙ: Περιθώριο ανόδου έως 40% για τη μετοχή στο «καλό σενάριο» βλέπει η Citi σε έκθεσή της, στην οποία ανεβάζει τον στόχο στα 30 ευρώ (χθεσινό κλείσιμο στα 25,4 ευρώ), μετά και τον υπερδιπλασιασμό των κερδών το 2023 και την αισιοδοξία της διοίκησης και για τη φετινή χρήση.

Η Citi, μάλιστα, σημειώνει ότι μετά την επίτευξη των οικονομικών στόχων 2026 πρακτικά από… πέρυσι, αναμένεται αναβάθμιση του guidance από τον εισηγμένο όμιλο εντός του έτους.

 

MYTILINEOS: Από το ιστορικό ρεκόρ των 39,46 ευρώ στις 24 Ιανουαρίου ο τίτλος ακολούθησε μια πλαγιοκαθοδική πορεία κλείνοντας προχθές στα 35,26 ευρώ.

Χθες ωστόσο ήταν μεταξύ των πρωταγωνιστών της συνεδρίασης με κλείσιμο στα 36,46 ευρώ (+3,4%) και τζίρο που ξεπέρασε τα 10 εκατ. ευρώ.

Μεσολάβησε η έκθεση της Pantelakis που έδωσε τιμή-στόχο τα 46 ευρώ. Ακόμα περισσότερο σημασία, όμως, έχει ότι προστέθηκε σε ένα μεγάλο γκρουπ οίκων (Morgan Stanley, Citi, NBG, Eurobank, Euroxx, Optima και Edison) που έχουν βάλει τον πήχη πάνω από τα 45 ευρώ. Πλέον αισιόδοξη η NBG, που βλέπει την τιμή στα 50 ευρώ.

Υ.Γ. Θυμηθείτε και όσα σας επισημάναμε χθες...

 

MOTOR OIL: Μάζεψε σε μια συνεδρίαση το σύνολο σχεδόν της εβδομαδιαίας χασούρας. Την περασμένη Παρασκευή ο τίτλος είχε ολοκληρώσει τη συνεδρίαση στα 27,8 ευρώ.

Ακολούθησε πίεση μέχρι και χθες, οπότε με το +5,82% πέτυχε κλείσιμο στα 27,62 ευρώ, που αποτέλεσαν και το υψηλό ημέρας.

 

ΙΝΤΡΑΚΑΤ: Αμετάβλητος ο τίτλος στο κλείσιμο. Η «είδηση» της χθεσινής ημέρας, όμως, προέκυψε στις δημοπρασίες. Εκεί έγιναν τρία πακέτα για 1,14 εκατομμύρια τεμάχια συνολικής αξίας 5,49 εκατ. ευρώ.

Πέρασαν στα 4,8 ευρώ ή με ένα discount της τάξης του 13%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v