ΝΤΟΡΑ-ΑΝΤΩΝΗΣ: Πεδίο νέας αντιπαράθεσης μεταξύ Αντώνη Σαμαρά και Ντόρας Μπακογιάννη αποτέλεσε το συνέδριο της Καθημερινής.
Η πρώην υπουργός μίλησε σε πάνελ την Παρασκευή υποστηρίζοντας ότι μπορεί να βρεθεί λύση στο ελληνοτουρκικό ζήτημα, εφόσον όμως υπάρξουν κάποιες προϋποθέσεις. Σε αυτές περιέλαβε το να υπάρξει συναίνεση, τόσο μεταξύ των μεγάλων κομμάτων ευθύνης που έχουν κυβερνήσει όσο και μέσα στην κυβέρνηση.
Το γάντι σήκωσε λίγη ώρα αργότερα ο Αντώνης Σαμαράς. «Οταν όμως ακούω τη λέξη συναίνεση και με τα τρία κόμματα και μέσα στην κυβέρνηση για τα εθνικά θέματα, συγγνώμη, αλλά αυτό μού μυρίζει διάθεση συνθηκολόγησης και όχι συναίνεσης», είπε. Ερωτηθείς δε για διευκρινίσεις από τον Αλέξη Παπαχελά, έριξε ένα ακόμα καρφί: «Από μια κουβέντα της κας Μπακογιάννη να κάνουμε ανάλυση… δεν μπορώ, αν δεν δω συγκεκριμένα».
Το γάντι σήκωσε, φυσικά, η Ντόρα Μπακογιάννη: Εάν η αναζήτηση της αναγκαίας εθνικής συναίνεσης σε μείζονα θέματα εξωτερικής πολιτικής «μυρίζει διάθεση συνθηκολόγησης», κάτι δεν πάει καλά στο «βασίλειο της Δανιμαρκίας», έγραψε στο X.
Αυτό είναι που λέμε, δυο ξένοι στο ίδιο κόμμα…
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ: Αλλαγές με σημασία στον τρόπο προσδιορισμού της τιμής κλεισίματος για τις μετοχές της Εναλλακτικής Αγοράς τέθηκαν σε ισχύ από την Παρασκευή.
Πλέον, οι τιμές κλεισίματος για τους «μικρούς» της ΕΝ.Α. θα προσδιορίζονται με βάση τις τελικές δημοπρασίες και όχι από τη μέση τιμή ημέρας (με τον σταθμισμένο μέσο όρο του 10% των τελευταίων πράξεων), όπως ίσχυε μέχρι πρότινος.
ΣΙΔΜΑ: Θεαματική επιστροφή των αγοραστών στη μετοχή, με αυξημένο τζίρο, στη συνεδρίαση της Παρασκευής.
Ο τίτλος βρέθηκε στην πρώτη θέση των αποδόσεων σε ολόκληρο το ΧΑ, καθώς έκλεισε στα 2,35 ευρώ, με άλμα 7,31% ενώ άλλαξαν χέρια πάνω από 50.000 κομμάτια.
ΠΑΚΕΤΑ: Την τιμητική τους είχαν οι προσυμφωνημένες συναλλαγές την Παρασκευή. Εγιναν 24 πράξεις συνολικής αξίας 17,6 εκατ. ευρώ.
Πρωταγωνιστής η Πειραιώς, για την οποία σήμερα ξεκινά η διαδικασία του placement. Συνολικά εννέα πακέτα για σχεδόν δύο εκατομμύρια τεμάχια, αξίας 8 εκατ. ευρώ, σε τιμές μεταξύ 4-4,02 ευρώ.
Στα αξιοσημείωτα και ένα πακέτο αξίας 2,15 εκατ. ευρώ για 180 χιλιάδες τεμάχια ΔΕΗ στα 11,94 ευρώ.
AVRAMAR: Προς τα μέσα Μαρτίου φαίνεται να κλείνει οριστικά το κεφάλαιο της ενδιάμεσης χρηματοδότησης του χειμαζόμενου ομίλου ιχθυοκαλλιέργειας. Αυτό τουλάχιστον λένε πηγές με γνώση στη στήλη.
Τα σχετικά έγγραφα πάνε και έρχονται μεταξύ της εταιρείας και των τραπεζών που θα βάλουν τα 20 εκατ. ευρώ. Το ερώτημα είναι πώς τα βγάζει πέρα η εταιρεία που πρέπει να ταΐσει και τα ψάρια. Με δυσκολία και πολύ σφιχτή διαχείριση των όποιων διαθεσίμων έχει στα ταμεία της, λένε, όσοι διαχειρίζονται αυτή την κατάσταση.
Όπου «σφιχτή διαχείριση», μεταφράστε ελεύθερα «καθυστέρηση στην πληρωμή των προμηθευτών της».
ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ-STARBUCKS: Η στήλη και το Euro2day.gr σάς έχουν ενημερώσει εγκαίρως για τις περιπέτειες της Starbucks σε Ελλάδα και Κύπρο, που αναπτύσσει η Μαρινόπουλος Καφέ της οικογένειας Μαρινόπουλου.
Όπως σας έχει κρατήσει ενήμερους για το ενδιαφέρον του κυπριακού fund ECM Partners -βασικός μέτοχος της Famar- να αναλάβει την τύχη και τα δάνεια της Μαρινόπουλος Καφέ, τις διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες που χρονολογούνται από το φθινόπωρο του 2022, καθώς και τις σοβαρές ενστάσεις που έχουν οι τράπεζες να παραμείνουν στην εικόνα τα μέλη της οικογένειας Μαρινόπουλου.
Εχουμε αναφερθεί, επίσης, στην επιμονή των Αμερικανών της Starbucks να μείνει στο προσκήνιο η οικογένεια. Αλλά και στην εμπλοκή στις διαπραγματεύσεις. Μάλιστα πηγές από τις εμπλεκόμενες πλευρές είχαν επιβεβαιώσει στο Euro2day.gr, ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο ότι δεν υπάρχει συμφωνία, διότι υπάρχει ένα νομικό κώλυμα για το οποίο δεν έχει βρεθεί ακόμα λύση.
ΕΡΙΕΤΤΑ ΛΑΤΣΗ: Στη δημιουργία μιας ακόμη εταιρείας προχώρησε πρόσφατα, όπως έμαθε η στήλη, η Εριέττα Λάτση.
Η γόνος της γνωστής οικογένειας μαζί με την Κελλίνα Δημητριάδη είχαν ανοίξει πριν από λίγα χρόνια το πρώτο vegan bakery, το HOLY LLAMA. Την περασμένη εβδομάδα δημιουργήθηκε το «HALO CATERING by HOLY LLAMA», με αντικείμενο, μεταξύ άλλων, την παραγωγή έτοιμων γευμάτων και φαγητών με βάση, τι άλλο, τα λαχανικά.
ΑΚΡΙΒΕΙΑ: Το Σάββατο ακούστηκε από επίσημα χείλη ότι γνωστή γαλακτοβιομηχανία μείωσε την τιμή στο γάλα.
Η στήλη το έψαξε λίγο και έμαθε ότι η μείωση αφορά πολύ λίγους κωδικούς, οι οποίοι «δεν περπατάνε».
Όμως το ενδιαφέρον με το γάλα (σ.σ. πέρυσι ξοδέψαμε 496,3 εκατ. ευρώ για να αγοράσουμε γάλα μέσω των σούπερ μάρκετ) είναι άλλο. Πόσο πιο ακριβά το πληρώνουν οι Έλληνες σε σχέση με άλλες χώρες.
Σύμφωνα με τη Numbeo, η Ελλάδα είναι η 6η πιο ακριβότερη στην Ευρώπη, πίσω από τη Νορβηγία, τη Δανία, την Ελβετία, την Αλβανία και τη Βουλγαρία.
ΒΡΕΦΙΚΟ ΓΑΛΑ: Και επειδή βρισκόμαστε στον χώρο του γάλακτος, η στήλη θέλει να σταθεί στο βρεφικό, που είναι προνομιακός χώρος των πολυεθνικών εταιρειών.
Το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους έφερε αποτέλεσμα. Οι τιμές μειώθηκαν σε κάποιους κωδικούς ακόμη και πάνω από 15%. Οπως, όμως, λένε και οι Αγγλοσάξονες… too little, too late.
Ας πάρουμε για παράδειγμα πολύ γνωστό γάλα 1ης βρεφικής ηλικίας. Στην Ελλάδα τα 800 γρμ. από την 1η Μαρτίου τα βρήκαμε σε γνωστό σούπερ μάρκετ να πωλούνται προς 22,4 ευρώ. Στη Γαλλία, σε γνωστή αλυσίδα που έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα της στην Ελλάδα, για τους λάθους λόγους, το ίδιο προϊόν πωλείται προς 16,99 ευρώ, δηλαδή 24,15% φθηνότερα, ενώ στις ΗΠΑ 17,88 δολάρια ή 16,45 ευρώ.
Στο ψάξιμο η στήλη έπεσε πάνω και στη χρυσή ευκαιρία. Παλέτα 384 τεμαχίων του ίδιου προϊόντος πωλείται με έκπτωση στα 2.304 ευρώ δηλαδή 6 ευρώ το τεμάχιο!
Υ.Γ. Το βρεφικό γάλα και δη το 1ης βρεφικής ηλικίας αποτελεί ανελαστική δαπάνη για τα νοικοκυριά. Ερώτημα, όμως, τι γίνεται με άλλα προϊόντα που συνιστούν «ανελαστική δαπάνη» όπως οι πάνες ακράτειας και τα προϊόντα της έμμηνου ρύσης.
ΓΕΚ-ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Προσέγγιση από αρκετά infrastructure funds έχει δεχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για το νέο σχήμα παραχώρησης εκμετάλλευσης του οδικού άξονα Αττικής Οδού.
Η Latsco της Μαριάννας Λάτση είναι ένας από τους ενδιαφερόμενους.
ΓΕΚ-ΕΓΝΑΤΙΑ: Στην τελική ευθεία εισήλθαν οι συζητήσεις του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Egis με το ΤΑΙΠΕΔ, για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, με το άτυπο χρονοδιάγραμμα να αναφέρει ότι θα κλείσει ως το τέλος του μήνα.
Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι τέλειωσε η υπόθεση, καθώς ακολουθεί η διαπραγμάτευση για επιμέρους κρίσιμα θέματα (ΚΥΑ για αναπροσαρμογή διοδίων, νέοι σταθμοί διοδίων, πιστοποίηση σηράγγων, ανάταξη γεφυρών κ.ά.) που αποτελούν προαπαιτούμενα, ώστε να καταβληθεί το τίμημα και να αρχίσει να τρέχει ο χρόνος της σύμβασης.