ΟΜΟΦΥΛΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ: Τις χυδαίες ομοφοβικές δηλώσεις του δημάρχου Βόλου Αχιλλέα Μπέου (φωτ.) και του περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Κώστα Μουτζούρη εναντίον του Στέφανου Κασσελάκη έσπευσε να καταδικάσει η ΝΔ. Και πώς να μην το κάνει, καθώς απομένουν λίγα 24ωρα από την ψηφοφορία του νομοσχεδίου για τα ομόφυλα ζευγάρια και αυτές οι φωνές «χαλούσαν τη σούπα» του κυβερνητικού σχεδιασμού.
Παρότι και οι δύο αιρετοί «άρχοντες» προέρχονται από τη «δεξιά οικογένεια» και στηρίχτηκαν εμμέσως πλην δυναμικώς από στελέχη του κόμματος, το κυβερνών κόμμα τούς επέκρινε, συν τοις άλλοις, για έναν βασικό λόγο: θέλει να αναδείξει το εκσυγχρονιστικό-μεταρρυθμιστικό πρόσημο της κυβέρνησης, που δεν περιορίζεται στο περίφημο νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, αλλά βάζει «απέναντι» και όσους επιλέγουν ομοφοβικές τακτικές για να αντιμετωπίσουν τους αντιπάλους τους.
Με την καταδίκη, δηλαδή, σε Μπέο-Μουτζούρη υπερτονίζει την ψήφιση του νομοσχεδίου μεθαύριο και στέλνει (άλλο ένα) μήνυμα στους «γαλάζιους» βουλευτές που επιμένουν ότι θα καταψηφίσουν ή θα απέχουν από την ψηφοφορία.
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ: Αρκετές ΑΧΕ έχουν προσεγγίσει το τελευταίο χρονικό διάστημα τις διοικήσεις «μικρομεσαίων» εισηγμένων, οι μετοχές των οποίων «δεν έχουν τρέξει», προκειμένου να δουν γιατί συμβαίνει αυτό και ενδεχομένως να πάρουν και κάποια δουλίτσα. Η συγκεκριμένη διαδικασία έχει αρχίσει να αντανακλάται και στο ταμπλό του ΧΑ, όπου παρατηρείται κινητικότητα σε συγκεκριμένους τίτλους.
Όλα αυτά, βέβαια, δεν σχετίζονται με την «εφευρετικότητα» κάποιων λόμπι. Αυτά συνεχίζουν να ψάχνουν για καλά «μεροκάματα» μέσα από τη διασπορά φημολογιών, οι οποίες στις πλείστες των περιπτώσεων ελάχιστη σχέση έχουν με την πραγματικότητα.
Με απλά λόγια, χρειάζεται προσοχή από τους επενδυτές ως προς το πού υπάρχει ουσία και πού... φύκια για μεταξωτές κορδέλες!
ΝΑΥΤΙΛΙΑ: Φρένο στη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν βάλει πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, επιλέγοντας τον -ακριβότερο- διάπλου της Αφρικής για να μεταφέρουν εμπορεύματα στην Ευρώπη, μετά το μπαράζ επιθέσεων από τους Χούθι.
Ακόμα κι έτσι, όμως, δεν είναι ασφαλείς. Πολλές εμπορικές εταιρείες μεταφοράς σιτηρών ή σιδηρομεταλλεύματος απειλούν να σύρουν τους εφοπλιστές στα δικαστήρια και ζητούν να αφαιρεθεί από τα τυποποιημένα ναυλοσύμφωνα η ρήτρα πολεμικών επιχειρήσεων (wartime clause). Η ρήτρα επιτρέπει στους πλοιοκτήτες να επιλέξουν εναλλακτική διαδρομή, εάν η άμεση είναι υπερβολικά επικίνδυνη.
Δικηγόρος εξειδικευμένος στα ναυτιλιακά που μίλησε στους FT τόνισε ότι, στις σχετικές συζητήσεις, οι ναυλωτές επιμένουν ότι οι συνθήκες ανοιχτά της Υεμένης «δεν είναι επαρκώς επικίνδυνες» για να δικαιολογούν την απόκλιση, ενώ απειλούν ότι θα διεκδικήσουν αποζημιώσεις για αργοπορημένη παράδοση εμπορευμάτων.
Μπρος γκρεμός και πίσω… Χούθι δηλαδή για τους εφοπλιστές!
ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ: Ηχηρό «καμπανάκι» για μεγάλες προκλήσεις που επιφέρει η κλιματική αλλαγή έκρουσε από τη Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ Χρ. Χατζηχριστοδούλου, συνδέοντάς την με διαρκείς και εντεινόμενες απειλές για τη δημόσια Υγεία.
Όπως προειδοποίησε ο καθηγητής επιδημιολογίας, αν η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη ξεπεράσει τον 1,5 βαθμό -από 1 ως σήμερα-, επιστήμονες λένε ότι δεν θα υπάρχει επιστροφή.
Στις χώρες της Ε.Ε. η επόμενη γενιά μπορεί να βιώσει 400.000 πρόωρους θανάτους ετησίως λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, 90.000 θανάτους ετησίως λόγω καύσωνα και 40% λιγότερο διαθέσιμο νερό!
Πάνω από 2 εκατομμύρια άτομα θα κινδυνεύουν από παράκτιες πλημμύρες κάθε χρόνο, επεσήμανε ο καθηγητής, που εκτίμησε το κόστος περίπου στα 160 δισεκατομμύρια ευρώ!
REAL ESTATE: Ολοένα και πιο… απλησίαστα για τον μέσο μισθό είναι τα ακίνητα, με την περιορισμένη διαθεσιμότητα των κατοικιών να περιπλέκει περαιτέρω την κατάσταση και με νέες τάσεις να αναδύονται πανευρωπαϊκά, προκειμένου να καλυφθεί το κόστος της στέγασης.
Όπως αποκαλύπτει σχετική έρευνα της RE/MAX, δύο στους τρεις Ευρωπαίους (το 65%) εξετάζουν το ενδεχόμενο συνιδιοκτησίας ενός ακινήτου με φίλους, συναδέλφους ή ακόμη και αγνώστους, γοητευμένοι από τον επιμερισμό των εξόδων. Επίσης, περισσότεροι από τους μισούς (το 56,1%) είναι θετικοί στο να μοιραστούν μια κατοικία με άλλους, με την τάση να κερδίζει ποσοστά ακόμη και στους πιο ηλικιωμένους, που παραδοσιακά είναι πιο συντηρητικοί στις επιλογές τους.
Φαίνεται ότι το ιδιόκτητο ακίνητο δεν αποτελεί όνειρο… απατηλό μόνο στην Ελλάδα.
Σημειώνεται ότι δύο στους 10 δηλώνουν ότι μετακομίζουν λόγω οικονομικών δυσχερειών, με τρεις στους 10 να εκφράζουν τον φόβο όχι μόνο ότι θα αναγκαστούν να μετακομίσουν, αλλά και ότι δεν θα καταφέρουν να βρουν ακίνητο που θα μπορούν να στηρίξουν οικονομικά με βάση τον προϋπολογισμό τους!
Ζόρικα τα πράγματα…
ΕΛΤΟΝ: Βαριά κόστισε στην τιμή της μετοχής η διάψευση από την πλευρά των μετόχων, αλλά και της Ideal, ότι διεξάγονται συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών.
Η μετοχή έκλεισε στα 2,06 ευρώ με απώλειες 6,36%, παρότι το πρωί κινήθηκε σε θετικό έδαφος.
ΔΑΑ: Profit taking στη μετοχή του Αεροδρομίου, με τις πιέσεις να εντείνονται όσο προχωρούσε η χθεσινή συνεδρίαση. Ανοιγμα στα 9,25 ευρώ, αλλά κλείσιμο στα 8,86 ευρώ (-3,38%), πρακτικά στα χαμηλά ημέρας.
Θυμίζουμε ότι έκανε ντεμπούτο την περασμένη εβδομάδα από τα 8,2 ευρώ. Σήμερα οι επενδυτικές ροές ενόψει της ένταξης από αύριο στους δείκτες FTSE.
ΙΚΤΙΝΟΣ: Η μετοχή συγκαταλέγεται αναμφίβολα σ' αυτές που δεν έχουν συμμετάσχει στο πάρτι του χρηματιστηρίου. Η τρέχουσα τιμή είναι χαμηλότερη τόσο απ' αυτήν του προηγούμενου εξαμήνου όσο και από την αντίστοιχη του περασμένου δωδεκαμήνου.
Το τελευταίο διάστημα, όμως, έχει αρχίζει να ανακτά μέρος από τα χαμένα εδάφη στο ταμπλό. Χρηματιστηριακοί παράγοντες, πάντως, εκτιμούν ότι οι οικονομικές επιδόσεις του 2023 ήταν μετριότατες και επίσης δεν γνωρίζουν να υπάρχει κάποιο ζεστό νέο γύρω από την εταιρεία. Από την άλλη πλευρά, αν σηκώσει κεφάλι η ζήτηση από την Κίνα ή αν πουληθεί το τουριστικό project στην Κρήτη, τότε οι ίδιοι κύκλοι υποστηρίζουν πως η μετοχή θα δικαιούται «άλλα επίπεδα».
Υ.Γ. Ανοδος 14% για τον τίτλο χθες, στο 0,589 ευρώ.