ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: Στο συρτάρι φαίνεται να μπαίνουν επί του παρόντος τα σχέδια αλλαγών στο ετήσιο χρονοδιάγραμμα εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας.
Η αλήθεια είναι ότι στο ΥΠΕΘΟ (φωτ. ο Χάρης Θεοχάρης) υπάρχει προβληματισμός αναφορικά με τον καθορισμό της 31ης Δεκεμβρίου εκάστου έτους, ως καταληκτικής ημερομηνίας πληρωμής των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Είναι η πλέον «στάνταρντ» παράταση. Κάθε χρόνο. Άλλες φορές 10-15 ημέρες, άλλες έως και δύο μήνες. Πάντα με την απειλή διπλασιασμού των ετήσιων τελών για τους αμελείς που θα χάσουν την προθεσμία.
Σε αυτό το πλαίσιο και ενώ για μία ακόμη χρονιά οι ιδιοκτήτες οχημάτων περιμένουν παράταση, έπεσαν, σύμφωνα με πληροφορίες, στο τραπέζι προτάσεις για κλιμάκωση του προστίμου εκπρόθεσμης πληρωμής των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Για δέκα μέρες για παράδειγμα να μην μπαίνει πρόστιμο, για ένα μήνα να είναι το πρόστιμο στο ήμισυ των ετήσιων τελών και στο δίμηνο να κλειδώνει στο διπλό.
Υπήρχαν και άλλες σκέψεις, όπως για παράδειγμα να κλειδώσει -χωρίς παρατάσεις- νέα προθεσμία στις 10 ή στις 31 Ιανουαρίου εκάστου έτους.
Αρμόδιες πηγές αναφέρουν πως επί του παρόντος δεν αλλάζει τίποτα και στη συνέχεια «θα δούμε». Κάπως έτσι, μια ακόμα «ολιγοήμερη παράταση» βρίσκεται προ των πυλών.
Αυτό είναι «κλειδωμένο».
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ: Βγήκε χθες καταμεσήμερο ένας αγρότης με ελιές, αμπέλια και οινοποιείο στη συχνότητα του Skai, πραγματικός… θεούλης που λέει και η νεολαία, να μας εξηγήσει γιατί χρειάζεται η τροπολογία που εξαγρίωσε τον Αντώνη Σαμαρά και προκάλεσε κύμα διαφωνιών στην κοινοβουλευτική ομάδα. Τι μας είπε λοιπόν;
Ότι αργούν οι αγρότες στη συγκομιδή, με κίνδυνο να χαλάσουν οι καρποί, επειδή υπάρχει «τεχνητή έλλειψη» εργατών γης (έτσι ακριβώς το είπε), καθότι οι εργάτες… «συνδικαλίζονται» (!) και άλλοι «φεύγουν για Ιταλία». Οπότε, όπως τόνισε, τα μεροκάματα έχουν πλέον διπλασιαστεί, φτάνοντας τα 70 ευρώ την ημέρα, για την περίοδο της συγκομιδής.
Ο εν λόγω αγρότης, κοντά στη περιοχή της Μανωλάδας, μας είπε ακόμη ότι με αυτή την τροπολογία θα πέσουν τα μεροκάματα. Γιατί θα πέσουν δεν εξήγησε, αλλά είναι μάλλον ευνόητο. Κάποιοι θα προτιμήσουν να δουλεύουν για λιγότερα χρήματα, ώστε να πάψουν να είναι παράνομοι. Πέραν αυτού, επειδή η άδεια παραμονής θα εξαρτάται από τη διατήρηση της εργασίας, οι εργοδότες αποκτούν ισχυρό «διαπραγματευτικό» όπλο.
Κι επειδή θα ψηφιστεί η τροπολογία (με τις ψήφους και της Κεντρο-Αριστεράς), αυτό που μένει είναι να δούμε κατά πόσο θα πετύχει τους κατά τα φαινόμενα… αντιπληθωριστικούς στόχους της.
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΙΙ: Υποθέτουμε ότι αντίστοιχης φύσεως… «τεχνητή έλλειψη» έχει προκύψει και σε άλλους ευαίσθητους τομείς, που διαμαρτύρονται ότι δεν βρίσκουν «χέρια».
Μόνο που για το μέγεθος του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί, κι αυτό το ξέρουν στην αγορά, 30.000 άτομα είναι κυριολεκτικά «σταγόνα» στον ωκεανό των τουλάχιστον 300.000 θέσεων εργασίας που φέρεται να χρειάζονται!
Η ευρύτερη κουβέντα που άνοιξε αιφνιδιαστικά με την τροπολογία, για τη χρήση εργατικών χεριών από το εξωτερικό, θα είναι μεγάλη.
Κι απ' ό,τι φαίνεται, θα είναι και ταραχώδης.
AVRAMAR: Κρίσιμη ημέρα η σημερινή για την επίτευξη ουσιαστικής προόδου, ως προς τη χορήγηση της ενδιάμεσης χρηματοδότησης στην εταιρεία από πλευράς των πιστωτριών τραπεζών (Eurobank, Πειραιώς, Alpha, Εθνική) και τη σύσταση ενεχύρου επί των μετοχών που ελέγχουν Amerra και Mubadala.
Μετά την αποστολή του term sheet στην ισπανική εταιρεία συμμετοχών, η οποία ελέγχει την Avramar, και τη λήψη σχολίων από την πλευρά των μετόχων, η σημερινή τηλεδιάσκεψη θα κρίνει αν υπογραφεί έστω το term sheet και ακολουθήσει το MoU με τους απώτερους μετόχους (Amerra και Mubadala) ή θα συνεχισθεί το σίριαλ των καθυστερήσεων.
Υπενθυμίζεται ότι οι τράπεζες χρειάζονται την έμπρακτη συναίνεση των Amerra και Mubadala επί της διαδικασίας πώλησης. Σημαντικό, τέλος, είναι να βεβαιωθεί από πλευράς AVRAMAR και μετόχων της ότι με την ενδιάμεση χρηματοδότηση ο όμιλος πληροί το going concern.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΑΛΛΑΣ: Την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του Κτήματος Σεμέλη, συμφερόντων της οικογένειας Σάλλα, κατά 2 εκατ. ευρώ, στα 6,8 εκατ. ευρώ πλέον, αποφάσισε η έκτακτη γενική συνέλευση στα μέσα Δεκεμβρίου.
Το Κτήμα που παράγει και διαθέτει στην αγορά το ομώνυμο κρασί εμφάνισε πέρυσι κύκλο εργασιών 4,870 εκατ. ευρώ από 3,357 εκατ. ευρώ το 2021, EBITDA 388.571 ευρώ (το 2021 ήταν 258.515 ευρώ) και ζημιές 295.428 ευρώ.
Όμως το μεγάλο πρόβλημα του κλάδου είναι η κλιματική κρίση. Η εκδήλωση ακραίων καιρικών φαινομένων έχει επιφέρει σημαντική αστάθεια στην παραγωγή. Την περσινή περίοδο η παραγωγή της χώρας κατέγραψε σημαντική πτώση (-13,86%), ενώ και η παραγωγή την περίοδο 2023/2024 αναμένεται ελαφρά πτωτική.
ΣΕΠΕΥ-POS: Στη διάταξη του Υπουργείου Οικονομικών για τις επιχειρήσεις που επιβάλλεται να διαθέτουν POS εντάχθηκαν -προφανώς εκ παραδρομής- και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών με χρεόγραφα και εμπορεύματα, άρα μεταξύ αυτών οι χρηματιστηριακές εταιρείες, οι ΑΕΠΕΥ, οι ΑΕΕΔ, κ.λπ.
Προφανώς, υπήρξε αντίδραση από παράγοντες του κλάδου, με τον πρόεδρο του ΣΕΠΕΥ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών) Γιάννη Πολυχρονίου να στέλνει επιστολή στον υφυπουργό Οικονομικών Χάρη Θεοχάρη, στην οποία αναφέρει πως… με τον τρόπο αυτό θα γεμίσει ο κλάδος με POS που εκ των πραγμάτων θα μείνουν αχρησιμοποίητα.
Και αυτό γιατί υπάρχουν δύο κατηγορίες εταιρειών του κλάδου: Αυτές που δεν είναι εκκαθαριστικά μέλη και άρα δεν εισπράττουν οι ίδιες χρήματα από τους πελάτες τους και οι άλλες που ναι μεν είναι εκκαθαριστικά μέλη, αλλά συναλλάσσονται με τους πελάτες τους μέσω τραπεζικών λογαριασμών.
Η αντίδραση του Υπουργείου αναμένεται…
R ENERGY 1: Ο βασικός μέτοχος της εταιρείας (Γ. Ρόκας) επαναγοράζει τις μετοχές και το ομολογιακό δάνειο που είχε η Lamda Development, με τις σχετικές ανακοινώσεις να αναμένονται ίσως και σήμερα. Με αυτό τον τρόπο φαίνεται πως μπαίνει άδοξο τέλος στο ντιλ μεταξύ των δύο πλευρών.
Πηγές που παρακολουθούν τις εξελίξεις σπεύδουν να υποστηρίξουν ότι ωφελημένες φαίνεται να βγαίνουν και οι δύο πλευρές: Η Lamda Develοpment επειδή θα γράψει λογιστικά κέρδη και η R Energy 1 επειδή έχει μπροστά της φιλόδοξα σχέδια να υλοποιήσει.
Οπως έχει γράψει το Euro2day.gr, μεταξύ αυτών η εισαγωγή στο Euronext.