ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Βόγκηξαν τα σχόλια στις ειδησεογραφικές σελίδες και τα σόσιαλ μίντια με την απόφαση του πρωθυπουργού να βάλει τον Χρήστο Στυλιανίδη (έως πριν λίγους μήνες υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, θυμίζουμε) στη θέση του «παραιτηθέντος» υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Διότι όπως είχαμε γράψει στα μέσα Ιουλίου σε αναλυτικό σχόλιο της στήλης (με τίτλο Ο «ειδικός» Στυλιανίδης, οι φωτιές και το πόστο στην Ευρώπη), πριν ακόμη ολοκληρωθεί ο κύκλος των καταστρεπτικών πυρκαγιών και βεβαίως πριν τη βιβλικών διαστάσεων πλημμύρα στη Θεσσαλία, μεγάλο μέρος της ευθύνης για όσα συνέβησαν φέτος το καλοκαίρι δεν μπορεί παρά να βαραίνει τον αρμόδιο υπουργό που ήταν στο πόστο σχεδόν δύο χρόνια και παρέδωσε ό,τι φάνηκε εκ του αποτελέσματος ότι παρέδωσε…
Αυτά βεβαίως τα αντιλαμβάνεται μεγάλη μερίδα της κοινής γνώμης (εξ ου και ο καταιγισμός σχολίων παντού). Τα αντιλαμβάνονται όμως και μέσα στη Νέα Δημοκρατία, στελέχη αλλά και βουλευτές (ακόμη και ορισμένοι υπουργοί… ψιθύρισαν σχετικά, αλλά μόνον ιδιωτικώς), που έμειναν «ενεοί και κεχηνότες», όπως θα έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.
«Μάλλον μας τρολάρει ο Κυριάκος» ήταν το… πικάντικο σχόλιο στελέχους της ΝΔ με μακρά πορεία στον χώρο. Το πιο καυστικό και κακοπροαίρετο που ακούσαμε όμως αφορούσε την αντικατάσταση έτερου υπουργού που εμφανώς έχει πέσει σε δυσμένεια, με αποτέλεσμα να συζητείται όχι τόσο το αν θα φαγωθεί αλλά το… πότε.
«Αυτό που μας μένει τώρα», είπε ο… κακός, «είναι να βγάλει τον Βασίλη Κικίλια και να βάλει στη θέση του τον Κώστα Καραμανλή». Rotation και ξερό ψωμί.
Πέρα από την πλάκα όμως, το ερώτημα παραμένει, ιδίως μέσα στη Νέα Δημοκρατία. Δεν είχε άλλους στον πάγκο ο πρωθυπουργός και επανέφερε τον εντελώς αμφιλεγόμενο Στυλιανίδη; Δεν υπήρχαν άλλα ικανά στελέχη, ανάμεσα στους 158 βουλευτές, αλλά και πέρα από αυτούς;
ΤΑΙΠΕΔ Ι: Την προσεχή Πέμπτη αναμένεται το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου να δώσει το «πράσινο» φως για τα νομιμοποιητικά έγγραφα που έχουν καταθέσει οι τέσσερις υποψήφιοι επενδυτές για την αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου.
Όπως πληροφορείται η στήλη, η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών τοποθετείται στα τέλη του τρέχοντος μήνα, δεδομένου ότι μετά την έγκριση των νομιμοποιητικών, πρέπει να παρέλθει ένα διάστημα 10 ημερών για τυχόν ενστάσεις.
Σημειώστε ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει δικαίωμα, εφόσον υπάρξει διαφορά έως 10% μεταξύ των οικονομικών προσφορών, να ενεργοποιήσει τον γύρο των βελτιωμένων προσφορών.
Προσεχώς περισσότερα…
ΤΑΙΠΕΔ ΙΙ: Πολλά έχουν ακουστεί τα τελευταία χρόνια για το ακίνητο-φιλέτο του ΤΑΙΠΕΔ στη Βερβερόντα, στο Πόρτο Χέλι. Το ενδιαφέρον των επενδυτών αναζωπυρώνεται κάθε τόσο, με την τουριστική αξιοποίηση της έκτασης, όποιας μορφής κι αν είναι αυτή, να φαίνεται ότι κερδίζει πόντους.
Η έκταση τεράστια, 627 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα. Αλλωστε μια από τις προτάσεις αξιοποίησης του εν λόγω ακινήτου που έχουν ακουστεί κατά καιρούς αφορά στην ανάπτυξη αεροδρομίου, του δεύτερου στην Πελοπόννησο.
Το σίγουρο είναι ότι ενδιαφερόμενοι καλούνται να ανοίξουν τα χαρτιά τους στις 24 Οκτωβρίου, την οποία το Ταμείο όρισε ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Από τους πρωταθλητές της Ευρώπης το 2022 η Ελλάδα στην ενεργειακή φτώχεια. Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το ποσοστό των νοικοκυριών που δεν κατάφεραν να κρατήσουν ζεστό το σπίτι τους πέρσι ανέρχεται σε 18,7%, προφανώς, λόγω των υψηλών τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας.
Η χώρα μας βρίσκεται στην τρίτη θέση, μετά τη Βουλγαρία (22,5%) και την Κύπρο (19,2%).
Το ποσοστό της ενεργειακής φτώχειας στην Ευρώπη το 2022, έτος που κορυφώθηκε η ενεργειακή κρίση, παρουσιάζει αύξηση κατά 2,4%. Ο μέσος όρος του πληθυσμού στην Ε.Ε. που «πάγωνε» τον χειμώνα υπολογίζεται σε 9,3%.
Οι χώρες με τα μικρότερα μερίδια ενεργειακής φτώχειας πέρυσι ήταν η Φινλανδία, το Λουξεμβούργο και η Σλοβενία.
ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Με διευρυμένο δίκτυο καταστημάτων -συνολικά 26- στην Πελοπόννησο η υπεραγορά Αδελφοί Παναγιωτόπουλοι αποτελεί το «Άγιο Δισκοπότηρο» για πολλούς ανταγωνιστές της. Μέχρι στιγμής πάντως η αλυσίδα δεν έχει παρασυρθεί από τις Σειρήνες, ούτε έχει ενδώσει στους επίδοξους μνηστήρες και ακολουθεί αυτόνομη πορεία.
Πέρυσι, μια ιδιαίτερη χρονιά που πριμοδότησε τους τζίρους του λιανεμπορίου, λόγω πληθωρισμού, η αλυσίδα πέτυχε αύξηση 6% στα ακαθάριστα έσοδά της, τα οποία ξεπέρασαν τα 43,691 εκατ. ευρώ. Ωστόσο τα καθαρά της κέρδη υποχώρησαν στις 196.570 ευρώ από 535.105 ευρώ το 2021 και το περιθώριο των κερδών προ φόρων συρρικνώθηκε στο 0,65% από 1,7% το 2021.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η εταιρεία δεν χρωστά στις τράπεζες και ότι οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις είναι μόλις 400 ευρώ!
JUMBO: Δύο πακέτα στην τιμή κλεισίματος (28,02 ευρώ) για σχεδόν δύο εκατομμύρια τεμάχια πέρασαν στις δημοπρασίες, με την αξία να φτάνει τα 55 εκατ. ευρώ. Τρία μικρότερα πακέτα αξίας της τάξης του ενός εκατομμυρίου ευρώ έγιναν και το πρωί.
Ο τίτλος ήταν από τους λίγους του FTSE 25 που έκλεισε με θετικό πρόσημο χθες. Από τα τέλη Αυγούστου και το ρεκόρ των 29 ευρώ ο τίτλος διόρθωσε έως 26,74 ευρώ στις 5 Σεπτεμβρίου. Εκτοτε κινείται εκ νέου προς τα πάνω.
Υ.Γ. Στις επιλογές της Eurobank Equity ο τίτλος, γιατί συνδυάζει υψηλή κερδοφορία και επιστροφές μετρητών.
ΕΚΤΕΡ: Κόντρα με την αγορά κινήθηκε ο τίτλος που έκλεισε στα 2,4 ευρώ ή 4,8% υψηλότερα. Στη μετοχή άλλαξαν χέρια μετοχές που αντιστοιχούν σε πάνω από το 1% του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ η διακύμανση έφτασε το 9,5%.
Μετά τα αλλεπάλληλα υψηλά που ολοκληρώθηκαν στις 18 Αυγούστου και στα 3,15 ευρώ, ο τίτλος ακολούθησε πλαγιοκαθοδική πορεία έως τα 2,29 ευρώ της Παρασκευής.
Ερώτημα η συνέχεια.