Σύμφωνα με τα όσα είπε χθες ο αρμόδιος υπουργός Νότης Μηταράκης, που πήγαινε «καβάλα στ' άλογο» στις πρώτες μέρες της θητείας του, το έφιππο τμήμα θα χρησιμοποιείτο στο τουριστικό κέντρο, σε τελετές και παρελάσεις.
Είμαστε σίγουροι πως οι περισσότεροι αναγνώστες συμφωνούν ότι το ζήτημα αφορά μια από τις μεγαλύτερες ελλείψεις στη λειτουργία της αστυνομίας, που κατά τα λοιπά, ως γνωστόν, λειτουργεί υποδειγματικά σε όλα τα επίπεδα. Με το έφιππο τμήμα, οι τουρίστες θα είχαν γραφικότητες για βίντεο, ενώ το αίσθημα υπερηφάνειας του πολίτη θα ανέβαινε κατακόρυφα. Θα γινόμασταν… Λονδρέζοι.
Δυστυχώς ήρθε το Μαξίμου κι έριξε τον καβαλάρη Νότη από τ' άλογό του, ξεκαθαρίζοντας ότι η πρόταση αυτή δεν γίνεται δεκτή. Υποθέτουμε διότι κατάλαβαν ότι θα αρχίσουν να πέφτουν οι… φάπες σαν το χαλάζι.
Τώρα, θα πρέπει ο Νότης να πάρει πίσω την υπογραφή του στο σχετικό σχέδιο προεδρικού διατάγματος, την οποία μάλλον έβαλε χωρίς να το πολυσκεφτεί. Καθότι ευπατρίδης με διαμονή επί σειρά ετών στο Λονδίνο.
Ωσάν να μην έφτανε το πρώτο... κάζο, το μεσημέρι μάθαμε επισήμως από τον ίδιο (ανεπισήμως το ήξεραν όλοι εδώ και πολλούς μήνες, σχεδόν από τότε που… δημιουργήθηκε) ότι καταργείται, πλήρως, ολοκληρωτικά και ανεπιστρεπτί, η Πανεπιστημιακή Αστυνομία, το βραδάκι άλλαξαν πάλι τα... γράδα.
Διότι μετά από αυτή την ανακοίνωση του υπουργού, έγινε χαμός, με τον γνωστό παράγοντα Απόστολο Δοξιάδη να τον κράζει κανονικά στα social, παρέα με την καθηγήτρια Βάσω Κιντή, ενώ ξεσάλωσε και η αντιπολίτευση.
Οπότε βγήκε ειδική ανακοίνωση από το υπουργείο Προ-Πο, ελαφρώς έως βαρέως... ακατανόητη, στην οποία υποστηρίζεται χοντρικά ότι η πανεπιστημιακή αστυνομία θα υπάρχει, αλλά όχι ως ειδικό σώμα, και ότι τέλος πάντων η αστυνομία θα παρεμβαίνει σε συνεργασία με τις πανεπιστημιακές αρχές, με βάση σχέδια που θα εκπονηθούν κ.λπ., κ.λπ.
Εν ολίγοις, φιάσκο πάνω στο φιάσκο.
ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ: Μίκρυνε ο αριθμός των συμμετοχών στην πρώτη διαγωνιστική διαδικασία της ΡΑΑΕΥ για τα συστήματα αποθήκευσης.
Όπως έγραψε χθες το Euro2day.gr, αρχικά υποβλήθηκαν 95 αιτήσεις, από τις οποίες μόνον οι πέντε είχαν εξασφαλίσει την αξιολόγησή τους, γιατί κατέθεσαν και την εγγυητική επιστολή συμμετοχής.
Από τους υπόλοιπους 90 που απέμεναν τελικά ως χθες το μεσημέρι που έληγε η προθεσμία, μόνον οι 84 προχώρησαν στην κατάθεση εγγύησης συμμετοχής. Οι 6… λάκισαν.
Έτσι, ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων που θα μπουν στο μικροσκόπιο της αρμόδιας Επιτροπής της ΡΑΑΕΥ τις επόμενες ημέρες είναι τελικά 89.
AVAX: Κάτι οι... out of the blue επίσημες ανακοινώσεις περί «μη πώλησης του ομίλου Άβαξ», κάτι οι χθεσινές γνωστοποιήσεις συναλλαγών μεταξύ των βασικών μετόχων του ομίλου, κινητοποιήθηκε το ενδιαφέρον της αγοράς.
Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, η πώληση από τον Χ. Ιωάννου ήταν συμφωνημένη από καιρό μεταξύ των μετόχων και πως εκδηλώθηκε τώρα «για διαδικαστικούς λόγους». Διαμηνύεται δε ότι το θέμα αφορά αποκλειστικά και μόνο τους βασικούς μετόχους του ομίλου.
Έτσι, το ποσοστό του Χ. Ιωάννου υποχώρησε στο 31,801% ενώ το ποσοστό του μετόχου Κ. Κουβαρά από 9,5% ενισχύθηκε ελαφρώς, αφού απέκτησε 1.300.000 μετοχές (από τις συνολικά 2.200.000 που πούλησε η πλευρά Ιωάννου).
Αντιστοίχως με 900.000 μετοχές ενισχύθηκε η μετοχική θέση της οικογένειας Μιτζάλη (που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο του ομίλου με 20% περίπου).
ΥΓ: Η τιμή στην οποία έγιναν οι συναλλαγές δεν ανακοινώθηκε. Η μετοχή πάντως έχει «καλπάσει» στο ταμπλό γράφοντας 34% τον τελευταίο μήνα.
ATTIKH ΟΔΟΣ: Μέρισμα ύψους 66,5 εκατ. ευρώ από τα κέρδη χρήσης 2022 θα διανείμει στους μετόχους της. Υπενθυμίζεται ότι εντός του 2022 διένειμε προμέρισμα 30 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα, κατά την περσινή χρονιά, ανήλθαν σε 197,3 εκατ. ευρώ, έναντι 176,8 εκατ. ευρώ, το 2021, τα κέρδη προ φόρων σε 86,5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά (σ.σ. μετά από φόρους) σε 67 εκατ. ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα την 31η Δεκεμβρίου 2022 σε 141 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία αποζημίωσε με 7,03 εκατ. ευρώ 3.515 οδηγούς, τα οχήματα των οποίων εγκλωβίστηκαν στον αυτοκινητόδρομο κατά την κακοκαιρία Ελπίδα.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ-ΚΑΥΣΩΝΑΣ: Πάρτι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες φωτοβολταϊκών τις τελευταίες δύο ημέρες, αλλά και τις επόμενες.