ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Καλοδεχούμενο το «bonus» που δημιουργεί για τους ενήμερους κατόχους στεγαστικών δανείων, το «πάγωμα» των επιτοκίων αναφοράς από τις τράπεζες, για ένα χρόνο που συμφώνησαν με τον Χρ. Σταϊκούρα (φωτό), καθώς οι αυξήσεις επιτοκίων δεν αναμένεται να σταματήσουν ακόμη στην Ευρωζώνη. Το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 200 εκατ. ευρώ.
Οι κακές γλώσσες θα πουν ότι τον «χώρο» αυτό δημιούργησε η (συνεχιζόμενη και τον Φλεβάρη) διαφορά ανάμεσα στις αυξήσεις των επιτοκίων από τις κεντρικές τράπεζες και στα επιτόκια καταθέσεων.
Όπως και να έχει όμως, είναι ένα πολύ θετικό μέτρο.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Αν ζαλίζεστε από τις τιμές που ακούτε για τα σπίτια στον ουρανοξύστη που ετοιμάζεται στο Ελληνικό (10.000 - 15.000 ανά τ.μ.) και ήδη έχουν καπαρωθεί από πλούσιους Ελληνες και ξένους, καλύτερα να το ξανασκεφτείτε.
Στο Ντουμπάι, πολυτελή διαμερίσματα που χτίζονται υπό την ομπρέλα διάσημων σημάτων (Four Seasons, Bulgari) έχουν γίνει ανάρπαστα. Αυτή την εβδομάδα πουλήθηκε διαμέρισμα με πέντε υπνοδωμάτια -που δεν έχει καν χτιστεί ακόμη- έναντι 55,3 εκατ. δολαρίων! Τιμολογήθηκε δηλαδή 40.600 δολάρια το τετραγωνικό μέτρο, ποσό-ρεκόρ.
Μόνο το 2022 τα ντιλ σε αυτά τα διαμερίσματα με… ονοματεπώνυμο έφτασαν τα 6,75 δισ. δολάρια.
REAL ESTATE: Την ώρα που η αύξηση σε βασικά κόστη κατασκευής αλλά και στα κόστη χρηματοδότησης δημιουργούν σοβαρές προκλήσεις στην απόδοση της ανάπτυξης νεόδμητων ακινήτων, κάποιοι ειδήμονες βλέπουν ευκαιρίες στην ανακαίνιση ακινήτων (εμπορικών αλλά και κατοικιών), καθώς η διαφορά στο κόστος εκτιμούν ότι υπερκαλύπτει τη διαφορά στις τιμές πώλησης, μεταξύ καινούργιων και παλαιότερων κτιρίων.
Σύμφωνα με άλλες πηγές, η τάση αυτή ενισχύεται και από τους πλειστηριασμούς ακινήτων, όπου ενίοτε προκύπτουν σημαντικές ευκαιρίες αγοράς, ενώ σημαντικό ρόλο προσεχώς, στον συγκεκριμένο τομέα αναμένεται να παίξουν και οι servicers, που μέσα από τέτοιες διαδικασίες βρίσκονται στη θέση του διαχειριστή πολλών ακινήτων, για λογαριασμό των funds που τα αγοράζουν.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ: Έντονο προβληματισμό, όχι μόνο για την ευρύτερη ελληνική κοινωνία αλλά και ειδικότερα για τις ασφαλιστικές εταιρείες, προκαλούν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την πορεία των τροχαίων ατυχημάτων, άρα και για τα ποσά που καλούνται να καταβάλλουν ως αποζημιώσεις στα συμβόλαια του κλάδου οχημάτων.
Μετά την «κοιλιά» που παρατηρήθηκε στα τροχαία ατυχήματα κατά τη διετία 2020-2021 λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών κυκλοφοριακών μέτρων που επιβλήθηκαν κατά την περίοδο αυτή, ο αριθμός τους πέρυσι ξεπέρασε τον αντίστοιχο του προπανδημικού 2019 και φέτος ξεκίνησε με πολύ πιο… άγριες διαθέσεις.
Ήδη, τον Ιανουάριο ο αριθμός των ατυχημάτων ανέβηκε από 642 στα 789, οι νεκροί (ευτυχώς) ήταν κάπως λιγότεροι (46 έναντι 54) και οι τραυματίες αυξήθηκαν από τους 743 στους 910.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες από την πλευρά τους -λόγω και του γενικότερου πληθωριστικού κύματος- προχώρησαν δύο φορές σε αυξήσεις τιμολογίων στις καλύψεις οχημάτων: Μία το περασμένο φθινόπωρο και μια δεύτερη στις αρχές της φετινής χρονιάς.