Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 10 2023

Κατασκευαστικές: Ποιες καθυστερήσεις δείχνουν καλό... φθινόπωρο! - Φρένο σε κινήσεις για τιτλοποιήσεις και NPEs

Κατασκευαστικές: Ποιες καθυστερήσεις δείχνουν καλό... φθινόπωρο! - Φρένο σε κινήσεις για τιτλοποιήσεις και NPEs

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ: Για «χαμένο τετράμηνο» μίλησε χθες στη στήλη γνώστης του κατασκευαστικού τομέα, σε ό,τι αφορά τη διαδικασία υλοποίησης σημαντικών projects, όπως η παραχώρηση του ΒΟΑΚ από Ηράκλειο σε Χανιά αλλά και ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό.

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών για τον πρώτο είναι στις 31 Μαρτίου, ενώ για την Αττική Οδό η προθεσμία, σύμφωνα με διαρροές, υποτίθεται ότι ήταν για την 28η Μαΐου.

Όλα αυτά πριν μεσολαβήσει η τραγωδία των Τεμπών, η παραίτηση του αρμόδιου υπουργού (οι αρμοδιότητές του μεταβιβάστηκαν στους υφυπουργoύς και όχι στον Γιώργο Γεραπετρίτη) και η ανάδυση του κυρίαρχου πλέον σεναρίου για εκλογές 21η Μαΐου και επαναληπτικές στις 2 Ιουλίου, σε καθεστώς πολιτικής αβεβαιότητας.

Με αυτά τα δεδομένα, τα επιτελεία των μεγάλων κατασκευαστικών, παρότι υποχρεωτικά είναι «με το όπλο παρά πόδα» δια παν ενδεχόμενο, πρακτικά θεωρούν ότι εκτός μεγάλης έκπληξης, οι υποθέσεις που τους καίνε, μεσολαβούντος και του θέρους, πάνε πλέον για... καλό φθινόπωρο.

 

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Σε αυτές τις συνθήκες, η -και επίσημη πλέον- λήξη των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων με τον Δημήτρη Κούτρα και τη Wade Adams για την ΑΚΤΩΡ (που κρίνοντας από την ταχύτητα με την οποία σταμάτησαν, ουδείς αντιλαμβάνεται γιατί... ξεκίνησαν από την πλευρά των αγοραστών) δεν δημιουργεί πίεση.

Μαθαίνουμε πάντως ότι μέσα στις επόμενες ημέρες, μάλλον θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τη γενικότερη στρατηγική του ομίλου.

 

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ: Πίσω πήγε η υπογραφή της σύμβασης αναχρηματοδότησης δανεισμού της εταιρείας που διαχερίζεται την ΠΑΘΕ στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.

Η εξέλιξη έρχεται μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και την παραίτηση Κώστα Αχιλλέως Καραμανλή.

 

SOLAR: Πίσω έχει πάει και η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας πώλησης των mezzanine notes ομολογιών της τιτλοποίησης Solar. Οι δύο μονομάχοι κατέβηκαν με διαφορετικούς servicers (Cepal και doValue), αλλά το βασικότερο, με διαφορετική θεώρηση για το αν είναι ή όχι υλοποιήσιμο το business plan της τιτλοποίησης.

Χαρούμενη ατμόσφαιρα…

 

ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ NPEs: Ταυτόχρονα, καθυστερούν νέες συναλλαγές σε κόκκινα δάνεια λόγω αύξησης του κόστους χρήματος και ανησυχίας για την έκταση που θα λάβει, σε συνθήκες πολιτικής πόλωσης, το θέμα των πλειστηριασμών και εν γένει των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης.

Αν οι πωλήσεις για λογαριασμό SPVs τιτλοποιήσεων δεν διενεργηθούν στις αποτιμήσεις, που έχουν υπολογίσει οι servicers, στο τέλος του έτους η ατζέντα θα περιλαμβάνει και τη συζήτηση περί κατάπτωσης εγγυήσεων.

Άμεσα τη γλιτώσαμε, καθώς η Eurostat υπαναχώρησε ως προς την πρόθεσή της να εξεταστούν αναδρομικά μία προς μία οι τιτλοποιήσεις.

Το θέμα είναι για πόσο…

 

ΜΕΤΡΟ: Νέα παράταση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον έδωσε η Αττικό Μετρό, με νέα καταληκτική ημερομηνία τη 12η Απριλίου (κοινώς, τη Μεγάλη Τετάρτη).

Η αναβολή -όπως αναφέρεται ευθαρσώς και στη σχετική απόφαση- αποδίδεται στην αλλαγή όρων στο αρχικό τεύχος δημοπράτησης και στο αίτημα των ενδιαφερομένων να έχουν τον απαραίτητο χρόνο εξέτασης.

Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις αρχές Ιανουαρίου του 2023 με ορίζοντα εκδήλωσης ενδιαφέροντος στα τέλη Φεβρουαρίου. Μετατέθηκε για τις 17 Μαρτίου και εντέλει (αν δεν υπάρξει νέα αναβολή) για τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Η επέκταση του Μετρό προς το Ίλιον είναι η τελευταία υπό δημοπράτηση εργολαβία για τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο της Αθήνας και θα έχει μήκος 4 χλμ. Με πρόβλεψη για τρεις νέους σταθμούς. Δεν πρόκειται για μικρό διαγωνισμό, καθώς το κόστος του έχει υπολογιστεί σε 550 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Να θυμίσουμε πως η Γραμμή 4 του Μετρό, κοστολογήθηκε το 2018 για 12 χλμ. υπόγειας διαδρομής και 15 σταθμούς στο 1,2 δισ. ευρώ…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v