Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 9 2023

Η μάχη της Κρήτης για τις πολυεθνικές της μόδας - Τα σούπερ μάρκετ και το φλουρί - Σφηνάκια για Λανακάμ και αποταμίευση

Η μάχη της Κρήτης για τις πολυεθνικές της μόδας - Τα σούπερ μάρκετ και το φλουρί - Σφηνάκια για Λανακάμ και αποταμίευση

ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Ούτε τα… Φώτα δεν μας απάλλαξαν από την πανευρωπαϊκή πρωτιά στις τιμές ρεύματος στην Ευρώπη. Με την τιμή στα 207 ευρώ η μεγαβατώρα, παρά την αργία που συνεπάγεται μειωμένη ζήτηση, η χώρα μας συνέχισε να παραμένει ακριβότερη στη Γηραιά Ηπειρο, ένα σερί που ξεκίνησε πριν την αλλαγή του χρόνου.

Οχι βέβαια πως άλλαξε κάτι στη συνέχεια. Το Σάββατο, η Ελλάδα διατήρησε την πρωτιά (236 ευρώ η μεγαβατώρα έναντι 192 της Ιταλίας, 89 ευρώ της Γερμανίας και 24 ευρώ σε Πορτογαλία-Ισπανία). Ιδια εικόνα και την Κυριακή, με την Ελλάδα στα 218 ευρώ, την Ιταλία στα 164 και Γερμανία-Γαλλία στα 68 ευρώ.

Σήμερα, παραμένουμε πρώτοι. Τουλάχιστον για πρώτη φορά φέτος κάτω από τα 200 ευρώ, στα 189 ευρώ, έναντι 157 ευρώ στην Ιταλία.

 

ΕΝΔΥΣΗ: Ενισχύεται ο ανταγωνισμός για εδραιωμένες ξένες αλυσίδες γρήγορης μόδας (fast fashion) όπως H&M και Zara, ειδικά σε μεγάλα εμπορικά κέντρα και τουριστικούς προορισμούς.

Ενδεικτική είναι η τοποθέτηση στο Ηράκλειο Κρήτης της τουρκικής LC Waikiki και της Sinsay, από το χαρτοφυλάκιο του πολωνικού ομίλου LPP, ενώ την κάθοδό της στο νησί φέρεται να ετοιμάζει και η Pepco.

Σημειώνεται ότι LC Waikiki και Sinsay ανοίγουν στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza στο Ηράκλειο, που επανασυστήθηκε στο κοινό του μετά την επαναλειτουργία από χθες των κινηματογραφικών αιθουσών Odeon.

Η Sinsay, που ετοιμάζεται να εγκαινιάσει και e-shop τον Μάιο, ανακοίνωσε ότι ανοίγει το πρώτο της κατάστημα στην Ελλάδα 27.1.2023 στο Talos Plaza ενώ το νέο κατάστημα της LC Waikiki θα ανοίξει περί τα τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου, σύμφωνα με τις πληροφορίες.

 

ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ: Με ποιο τρόπο οι τράπεζες μπορούν να ικανοποιούν τους καταθέτες τους, χωρίς να επιβαρύνονται με την καταβολή υψηλών τόκων; Πώς γίνεται δηλαδή και ο σκύλος να είναι χορτάτος και η πίτα ολόκληρη;

Η απάντηση είναι απλή. Παίρνουν οι τράπεζες τις αποταμιεύσεις του καταθέτη και τις τοποθετούν σε κρατικά και εταιρικά ομόλογα που αυτή την περίοδο προσφέρουν ετήσιες σταθερές αποδόσεις (yields) από 4% έως 6%, για να μην αναφερθούμε στα τραπεζικά ομόλογα που δίνουν και παραπάνω.

Αν λοιπόν μια τράπεζα προσφέρει στους πελάτες της απόδοση για παράδειγμα 3% για κάθε ένα από τα επόμενα πέντε χρόνια, τότε αυτή κερδίζει τα υπόλοιπα από τα κουπόνια των ομολόγων που εισπράττει, αφήνοντας παράλληλα ικανοποιημένους και τους πελάτες, οι οποίοι εναλλακτικά θα αναζητούσαν επιλογές της τάξεως του 1%.

Αν τώρα η τράπεζα πείσει τους πελάτες της να μετατρέψουν τις καταθέσεις τους σε μερίδια ομολογιακών αμοιβαίων κεφαλαίων με μέρισμα, τότε σταματά να επιβαρύνεται με τόκους, καρπώνεται έσοδα από προμήθειες και παράλληλα προσφέρει στους πελάτες της μέρισμα συν πιθανή υπεραπόδοση.

ΥΓ1: Μια τέτοια επιλογή είναι περισσότερο αποτελεσματική από τις πιέσεις του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα προς τις τράπεζες, προκειμένου αυτές να αυξήσουν τα καταθετικά επιτόκια.

ΥΓ2: Οι περισσότερο «ψαγμένοι» αποταμιευτές θα μπορούσαν να εξετάσουν την εναλλακτική επιλογή των εταιρικών ομολόγων που διαπραγματεύονται στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.

 

ΛΑΝΑΚΑΜ: Ιδιαίτερα επιθετική η συμπεριφορά της μετοχής της εισηγμένης, η οποία όχι μόνο έχει εκτιναχθεί κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, αλλά οι αγοραστές «σκουπίζουν» όποια προσφορά τίτλων ξεμυτίσει.

Βέβαια τέτοια φαινόμενα στη μετοχή έχουν επαναληφθεί και παλαιότερα (π.χ. 2019 και 2021), χωρίς τελικά να αποδειχτεί στη συνέχεια ότι είχε συμβεί κάτι το σημαντικό.

Οψόμεθα…

 

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ: Φλουρί Κωνσταντινάτο κέρδισαν τα σούπερ μάρκετ την εορταστική περίοδο. Αφενός, διότι οι ημέρες λειτουργίας τους δεν επηρεάστηκαν σημαντικά από τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά που «έπεσαν» Σαββατοκύριακο και αφετέρου, διότι οι καταναλωτές ξόδεψαν περισσότερο, όχι μόνο λόγω πληθωρισμού.

Όμως, ως γνωστόν, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες, δηλαδή στο μπαράζ ανατιμήσεων, που θα κρίνουν φέτος το παιχνίδι.

 

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΙΙ: Από τους κερδισμένους και ένας… «αντάρτης» από τη Δυτική Ελλάδα. Μια τοπική αλυσίδα με λιγότερα από 10 μικρά καταστήματα στην περιοχή, που για τη χρήση του 2022 θα εμφανίσει τζίρο 10,871 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 1,1 εκατ. ευρώ. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, η στήλη θα ήθελε να σας ενημερώσει πως το 2021 ο τζίρος της συγκεκριμένης αλυσίδας ήταν στα 8,8 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων λίγο πάνω από το 1 εκατ. ευρώ.

Τώρα αν διερωτάστε πώς τα έχει καταφέρει σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά, η στήλη δεσμεύεται να επανέλθει με περισσότερες πληροφορίες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v