Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Νοε 24 2022

Mytilineos: To επερχόμενο «shake up» και η λέξη-κλειδί *Tips για το νέο deal της ΔΕΛΤΑ *H Μινέρβα, οι εξαγορές και το τίμημα

Mytilineos: To επερχόμενο «shake up» και η λέξη-κλειδί *Tips για το νέο deal της ΔΕΛΤΑ *H Μινέρβα, οι εξαγορές και το τίμημα

ΔΕΛΤΑ: Αρχές του 2023 θα ολοκληρωθεί το deal της γαλακτοβιομηχανίας με την εταιρεία Κουρέλλας, από τα Γρεβενά. Με βάση τη συμφωνία, η ΔΕΛΤΑ αποκτά το 70% της περιφερειακής γαλακτοβιομηχανίας και με 30% παραμένει μέσα ο ιδρυτής της.

Στα asset της εξαγορασθείσας εταιρείας είναι η συνεργασία με 90 οργανικά αγροκτηνοτροφικά νοικοκυριά, τα οποία καλλιεργούν 20.000 στρέμματα σιτηρών, οσπρίων και διαφόρων άλλων ζωοτροφών, για να αυτοτροφοδοτήσει το σύστημα με την παραγωγή ελληνικών ζωοτροφών, το δίκτυο συλλογής γάλακτος, αποθήκευσης, παστερίωσης, επεξεργασίας κ.λπ. και η ετήσια παραγωγή άνω των 850 τόνων τελικού προϊόντος, το 80% των οποίων διατίθεται σε χώρες της Ευρώπης.

Τώρα, αν διερωτάστε αν στα σχέδια της ΔΕΛΤΑ είναι κάποια άλλη κίνηση, υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου αποκλείει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον για το πρώτο εξάμηνο του 2023.

 

ΜΙΝΕΡΒΑ: Η γνωστή ελαιοκομική επιχείρηση πρωταγωνίστησε πέρυσι στον χορό των deals, αποκτώντας την ULBCS, δηλαδή τα brands Pummaro-Pelargos και τη MEDITERRANEAN FOODS.

Το ερώτημα είναι πόσα έδωσε. Και η στήλη, που είναι γνωστό ψαχτήρι, ανακάλυψε ότι πλήρωσε 25,434 εκατ. ευρώ.

Έχουμε και λέμε λοιπόν: Για την εξαγορά της ULBCS A.E. έδωσε 10,387 εκατ. ευρώ, για την απόκτηση των brands Pummaro -leader του κλάδου τοματικών προϊόντων στην Ελλάδα- και Pelargos -leader στην Κύπρο- το τίμημα ήταν 13,046 εκατ. ευρώ, ενώ για την απόκτηση της MEDITERRANEAN FOODS Α.Ε. και των brands Brava και Delicia έδωσε 2 εκατ. ευρώ.

Καθόλου άσχημα για την εταιρεία, που προσπαθεί να «χτίσει» ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων. 

 

ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ: Για το μεγάλο project «smart cities» της εταιρείας και για τις εκτιμήσεις του προέδρου της σε ό,τι αφορά την ενεργειακή κρίση τον χειμώνα και τους πρώτους μήνες του 2023 μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στα σχετικά ρεπορτάζ του Euro2day.gr.

H στήλη θα περιοριστεί στο θέμα της διοικητικής, οργανωτικής και λειτουργικής αναδιάρθρωσης που προανήγγειλε ο Ευάγγελος Mυτιληναίος.

Από όσα είπε, προκύπτει ότι πρόκειται για ένα δημιουργικό “shake up” της εταιρείας, όχι επειδή δεν πήγε καλά στα χρόνια που μεσολάβησαν από την προηγούμενη αναδιάρθρωση (οι αριθμοί αποδεικνύουν πλήρως το… αντίθετο), αλλά με γνώμονα τη βέλτιστη προσαρμογή στις νέες συνθήκες και τις αλλαγές που φέρνει η τεχνολογία (κι όχι μόνο αυτή), σε δραστηριότητες που τείνουμε να θεωρούμε «παραδοσιακές», όπως η βιομηχανία.

Κι όχι αφού συμβούν οι αλλαγές, αλλά ενόσω αρχίζουν να μεταβάλλουν το τοπίο, ώστε ο οργανισμός να είναι έτοιμος για το παρόν αλλά και για την «επόμενη μέρα», που μπορεί να έρθει πολύ πιο σύντομα από ό,τι αναμενόταν.

Ο κ. Μυτιληναίoς δεν θεώρησε σκόπιμο να ανοίξει περισσότερο τα χαρτιά του, παρά τις απανωτές ερωτήσεις, ξεκαθάρισε όμως ότι οι μεταβολές θα είναι θετικές για όλους τους ‘stakeholders”.

Η επιλογή αυτού του όρου έχει ιδιαίτερη σημασία.

Παλιά ένας CEO θα μίλαγε ξερά «υπέρ της μεγιστοποίησης της αξίας για τους μετόχους». Αυτό βέβαια, πριν αναγνωριστεί (τουλάχιστον από τους πιο προωθημένους στο εξωτερικό) ότι είναι πιο θετικό για μια εταιρεία, ιδίως όταν αποκτά μεγάλο μέγεθος, να βλέπει τη συνολικότερη εικόνα και να αντιμετωπίζει όλο το ανθρώπινο κύκλωμα με το οποίο έρχεται σε λειτουργική επαφή, ως εμπλεκόμενους “stakeholders”, που πρέπει να έχουν σημαντικά οφέλη από την ύπαρξη και τις δραστηριότητές της.

Ασφαλώς οι μέτοχοι, αλλά και τα στελέχη, οι εργαζόμενοι, οι προμηθευτές και οι πελάτες, οι συνεργάτες, η τοπική κοινωνία, όλοι περιλαμβάνονται σε αυτό τον διευρυμένο όρο.

Πάντως, από όσα άκουσε η στήλη, στις χθεσινές παρουσιάσεις και στα «πηγαδάκια», πυξίδα της αναδιάρθρωσης πέρα από το διαρκές «πρασίνισμα» των δραστηριοτήτων, ίσως είναι η ολοένα και μεγαλύτερη ενσωμάτωση ψηφιακής τεχνολογίας (ποιος θα περίμενε τόσο εκτεταμένες αναφορές σε αλγόριθμους, big data και ψηφιακές πλατφόρμες από μια εταιρεία με πολυετή ταυτότητα στις βαριές βιομηχανικές και ενεργειακές δραστηριότητες;) σε συνδυασμό με την παροχή ολοκληρωμένων (και… smart) προϊόντων και υπηρεσιών πολύ ευρείας, μαζικής, θα λέγαμε, χρήσης, δηλαδή κοινής ωφέλειας.

Κρατήστε λοιπόν τη λέξη-κλειδί “Utility”, αλλά όχι με τη στερεοτυπική έννοια των… ΔΕΚΟ, με την οποία συνδέσαμε αυτή τη λέξη στο παρελθόν.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v