Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Νοε 3 2022

Το «καλάθι», οι ειδήσεις και τα ευτράπελα - Πλειστηριασμοί: Με ένα σμπάρο... δυο τρυγόνια - Νέος πόλεμος της Κυριακής στο εμπόριο

Το «καλάθι», οι ειδήσεις και τα ευτράπελα - Πλειστηριασμοί: Με ένα σμπάρο... δυο τρυγόνια - Νέος πόλεμος της Κυριακής στο εμπόριο

ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ: Με ένα σμπάρο... δυο τρυγόνια πάει να πιάσει η κυβέρνηση στο θέμα των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης, που άνοιξε η απόφαση του Αρείου Πάγου.

Αφού «πώλησε» επικοινωνιακά την υπαναχώρησή της ως προς την κατάθεση τροπολογίας, που θα αποκαθιστούσε την ηρεμία ως προς την άσκηση του βασικού «εργαλείου» ανακτήσεων, θέτει σε κίνηση τον επόμενο στόχο. Μέσω διαρροών αφήνει να εννοηθεί ότι προτίθεται να χορηγήσει παράταση στη διετή περίοδο χάριτος, που ορίζει ο νόμος για τα επιχειρησιακά πλάνα των servicers, όσον αφορά στους στόχους ανάκτησης.

Μόνο που η χορήγηση παράτασης αποτελούσε αίτημα πριν ανοίξει το θέμα των πλειστηριασμών από τον Άρειο Πάγο, καθώς το σύνολο σχεδόν των business plans τιτλοποιήσεων με κρατική εγγύηση εμφανίζουν υστέρηση έναντι των στόχων. Και το 2023 οι πρώτες τιτλοποιήσεις κλείνουν διετία.

Τα προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης αποτελούν ιδανική δικαιολογία να χορηγηθεί παράταση, χωρίς να βρεθεί στο καναβάτσο η κυβέρνηση για την υστέρηση των ανακτήσεων και τους κινδύνους για τους εγγυημένους από το Δημόσιο senior notes τίτλους.

 

ΕΜΠΟΡΙΟ: Η τροπολογία του ΥΠΑΝ που δίνει τη δυνατότητα στα καταστήματα να ανοίξουν την Κυριακή 6/11 ίσως δεν ήταν τελικά και τόσο… αιφνιδιαστική.

Εδώ και μέρες είχε έρθει σε γνώση της στήλης ότι μεγάλη εταιρεία του λιανεμπορίου, από τον χώρο της ένδυσης, είχε ενημερώσει τους υπαλλήλους της να είναι stand by για την Κυριακή 6/11.

Οι φήμες είχαν κυκλοφορήσει και σε γραφεία θεσμικών της αγοράς. Πληροφορίες θέλουν την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων να στέλνει ανακοίνωση στα μέλη της για να διευκρινίσει ότι την Κυριακή 6/11 τα καταστήματα θα είναι κλειστά λόγω της κατάργησης των ενδιάμεσων εκπτώσεων, πιθανόν για να προλάβει τις εξελίξεις. Αλλά δεν τις πρόλαβε και γι’ αυτό υπήρξε η καταγγελτική ανακοίνωση από ΕΣΕΕ και ΓΣΕΒΕΕ, που κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι ευνοεί τις μεγάλες αλυσίδες.

Πάντως, ας μην το δέσουμε και κόμπο ότι θα ανοίξουν πολλά εμπορικά καταστήματα την Κυριακή. Ακόμη και μεγάλοι παίκτες της αγοράς αντιστέκονται. Για παράδειγμα, σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, η Κωτσόβολος δεν σκοπεύει να ανοίξει τα καταστήματά της.

 

ΚΑΛΑΘΙ Ι: Η χθεσινή πρεμιέρα, με το καλάθι του νοικοκυριού, έκρυβε και μια ενδιαφέρουσα είδηση. Μάθαμε, έστω και κατά προσέγγιση, τον τζίρο του μοναδικού καθαρόαιμου online super market της χώρας που συμμετέχει στην πρωτοβουλία. Ο λόγος για το e-fresh, οι πωλήσεις του οποίου ξεπερνούν τα 90 εκατ. ευρώ.

Το λέμε αυτό, γιατί μόνο τα δίκτυα που έχουν τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία και να αναρτούν το καλάθι τους στο e-katanalotis. Τώρα, πόσο πάνω από τα 90 εκατ. ευρώ είναι ο ετήσιος τζίρος του συγκεκριμένου online super market η στήλη δεν γνωρίζει, μιας και ισολογισμό δεν έχουμε βρει στο ΓΕΜΗ.

 

ΚΑΛΑΘΙ ΙΙ: Την πρώτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου δεν έλειψαν και τα προβλήματα που εντοπίστηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis, που είχε τα θεματάκια της. Παιδικές ασθένειες που θα ξεπεραστούν στην πορεία, λένε οι καλόπιστοι. 

Σε αυτή την πορεία, το υπουργείο Ανάπτυξης, όπως πληροφορείται η στήλη, ετοιμάζει ένα ακόμη καλάθι ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, διεύρυνση του υπάρχοντος με την ένταξη και άλλων βασικών προϊόντων, όπως π.χ. για τους διαβητικούς. Λογικό, αφού πάνω από 1 εκατομμύριο πολίτες της χώρας έχουν ενταχθεί σε τουλάχιστον ένα θεραπευτικό πρωτόκολλο Σακχαρώδη Διαβήτη.

 

ΚΑΛΑΘΙ ΙΙΙ: Βέβαια μέχρι να έρθει η επέκταση, ας δούμε λίγο τι έγινε χθες. Πολύ φίλος της στήλης, στέλεχος της αγοράς, εντόπισε τα εξής ενδιαφέροντα:

Επώνυμο προϊόν που βρίσκεται σε καλάθι είναι πιο ακριβό από αντίστοιχο επώνυμο της ίδιας κατηγορίας που διαφημίζεται από το φυλλάδιο της ίδιας αλυσίδας. Επίσης, επώνυμο προϊόν που είναι σε φυλλάδιο πωλείται σε χαμηλότερη τιμή από το προϊόν ιδιωτικής ετικέτας που έχει επιλέξει η αλυσίδα να βάλει στο καλάθι της.

Ο φίλος της στήλης εκτιμά ότι όσες αλυσίδες επέλεξαν να ρίξουν το βάρος τους στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν προβάδισμα, διότι διαχρονικά είναι φθηνότερα από τα επώνυμα.

Επίσης, είναι δύσκολη έως αδύνατη όχι μόνο η σύγκριση ενός προϊόντος ιδιωτικής ετικέτας με ένα επώνυμο, αλλά και η σύγκριση τιμών στα προϊόντα private label μεταξύ διαφορετικών αλυσίδων. Το παιχνίδι περιπλέκεται ακόμη περισσότερο από την ύπαρξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας «premium» και «β' διαλογής». 

Είναι γνωστό άλλωστε ότι τα πορτοκάλια δεν είναι ίδια με τα... μήλα.

 

ΚΑΛΑΘΙ IV: Και από το ελληνικό καλάθι -που είναι θεσμοθετημένο- η στήλη θέλει να σας πάει μια βόλτα σε αυτό του Ηνωμένου Βασιλείου.

Πρόσφατη έρευνα διαπιστώνει ότι πάνω από ένας στους δύο Βρετανούς (ποσοστό 54,2%) στρέφονται σε φθηνότερες μάρκες τροφίμων - ποτών, 42,3% ακολουθεί πιστά τη λίστα αγορών, τρεις στους 10 αγοράζουν λιγότερα τρόφιμα, ενώ οι πωλήσεις premium τροφίμων έχουν μειωθεί 70,3%, αλκοόλ κατά -56,8% και έτοιμων γευμάτων κατά -42,2%.

Και αν διερωτάστε γιατί μας ενδιαφέρει η καταναλωτική συμπεριφορά των Βρετανών, η στήλη έχει απάντηση και σε αυτό. Αφενός, δείχνει την τάση και αφετέρου, το Ην. Βασίλειο είναι από τους βασικούς εξαγωγικούς προορισμούς ελληνικών προϊόντων.

Οπότε από το πόσο... «άγαρμπα» θα κινήσει τα φτερά της η συγκεκριμένη πεταλούδα, θα εξαρτηθεί και το μέγεθος του «τσουνάμι» που θα φθάσει στην Ελλάδα!

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v