Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 6 2022

Γενικώς… αποχωρεί η Ryanair - Ψάχνεται για μεγάλη κίνηση η Σαράντης - Τα επόμενα μέτωπα του ΒΟΑΚ

Γενικώς… αποχωρεί η Ryanair - Ψάχνεται για μεγάλη κίνηση η Σαράντης - Τα επόμενα μέτωπα του ΒΟΑΚ

ΣΑΡΑΝΤΗΣ: Μικρό το «κακό» από την αποεπένδυση στη Ρωσία για την εισηγμένη. Όπως ανακοίνωσε χθες, η αρνητική επίπτωση από τη διακοπή λειτουργίας της Hoztorg LLC εκτιμάται σε 1,2 εκατ. ευρώ, που είναι η καθαρή της θέση.

Στρατηγικά ήταν μια κατά κάποιον τρόπο υποβαθμισμένη δραστηριότητα, «κληρονομιά» από την εξαγορά της ουκρανικής Ergopack το 2018. Πουλούσε προϊόντα της Ergopack στην τοπική αγορά και απασχολούσε 3-4 υπαλλήλους στο εμπορικό τμήμα, ενώ από την έναρξη των εχθροπραξιών στην Ουκρανία η δραστηριότητα ανεστάλη.

Έχει κινηθεί μια διαδικασία πώλησης, αλλά όποια κι αν είναι η κατάληξη -μεταβίβαση αντί 1 ευρώ σε ενδιαφερόμενο επενδυτή ή οριστική διακοπή-, ο Σαράντης πήρε μια σαφή θέση να μη δραστηριοποιηθεί στην αγορά της Ρωσίας, κάτι που δεν είδαμε να συμβαίνει με άλλες ελληνικές εταιρείες που κρατούν κλειστά χαρτιά και απαντούν στην πρόκληση με… ήξεις αφήξεις.

Εν τω μεταξύ, η στήλη ακούει ότι ο όμιλος ψάχνεται να κάνει «δυνατή κίνηση» στον τομέα της διανομής καλλυντικών μετά το διαζύγιο με την Estee Lauder.

Υπάρχουν ωστόσο δεσμεύσεις...

 

RYANAIR: Την επιθετική πολιτική της συνεχίζει με αμείωτη ένταση η ιρλανδική εταιρεία. Λίγες μόνο ημέρες μετά την αποχώρησή της από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» για τη χειμερινή σεζόν και τη μείωση των δρομολογίων της προς την Αθήνα, ο CEO της χαμηλού κόστους αεροπορικής απειλεί με νέα αποχώρηση, αυτή τη φορά από τις Βρυξέλλες. Στην ίδια λογική, προτίθεται να κόψει πτήσεις και προς το αεροδρόμιο Σαρλερουά.

Στο τραπέζι, όπως πάντα, μεταξύ άλλων, μπαίνουν οι χρεώσεις, με τον Μάικλ Ο'Λίρι να υποστηρίζει ότι η Ryanair είναι πρόθυμη να… μετακομίσει σε άλλο αεροδρόμιο υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις, που σίγουρα προβλέπουν πιο συμφέρουσες για την ίδια τιμές…

 

ΒΟΑΚ: Σφίγγουν τα χρονοδιαγράμματα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη -δεδομένου ότι θα χρηματοδοτηθεί και από Ταμείο Ανάκαμψης-, με τα δύο πρώτα τμήματά του να έχουν εν πολλοίς πάρει τον… δρόμο τους, αλλά το τρίτο και μεγαλύτερο να βρίσκεται ακόμη προ της β’ φάσης των δεσμευτικών προσφορών, έχοντας μόλις λάβει τον Ιούλιο έγκριση περιβαλλοντικών όρων από το ΥΠΕΝ.

Χθες υπογράφηκε η σύμβαση κατασκευής του τμήματος Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο από την Άκτωρ, με προϋπολογισμό 169 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί η συμβασιοποίηση και για το β’ τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη, το οποίο θα κατασκευαστεί ως ΣΔΙΤ (προϋπολογισμού 359,6 εκατ. ευρώ) από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, που από τα τέλη Μαΐου έχει ανακηρυχθεί ως προσωρινή ανάδοχος του έργου.

Μένει ωστόσο η προκήρυξη του διαγωνισμού για το μεγάλο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, μήκους 107 χλμ. περίπου, που θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης (προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ), έργο που διεκδικούν οι Άκτωρ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ , Άβαξ, Vinci, Μυτιληναίoς - INTERTOLL.

Η συνολική χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ από το ΤΑΑ είναι 427 εκατ. ευρώ (η παραχώρηση με 200 εκατ. ευρώ, το δημόσιο έργο για το σύνολο της δαπάνης 137 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και το τμήμα ΣΔΙΤ με 90 εκατ. ευρώ).

Σημειώνεται πως με βάση το χρονοδιάγραμμα της χρηματοδότησης, πρέπει έως το β’ τρίμηνο του 2023 να έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις και για τα τρία τμήματα του αυτοκινητοδρόμου…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v