ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Τα νέα από… αέρος παραμένουν ενθαρρυντικά για τον ελληνικό τουρισμό καθώς η επαναφορά σε επίπεδα προ πανδημίας αποτυπώνεται στους αριθμούς.
Με βάση τα στοιχεία του Eurocontrol, η Ελλάδα ήταν η μοναδική χώρα, μεταξύ των εξεταζόμενων κρατών, που το διάστημα από τις 17 έως τις 23 Αυγούστου κατέγραψε θετικό πρόσημο ως προς τον ημερήσιο αριθμό πτήσεων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Συγκεκριμένα, υπήρξε άνοδος 7% συγκριτικά με το 2019, όταν όλες οι άλλες χώρες σημείωσαν πτώση. Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση κατέγραψε η Γερμανία στο -19% και ακολούθησε το Ηνωμένο Βασίλειο με -16% και η Ολλανδία στο -12%.
Βέβαια, σε απόλυτους αριθμούς οι περισσότερες πτήσεις καταγράφηκαν σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία και Γερμανία…
ΑΚΡΙΒΕΙΑ: Εντύπωση προκάλεσε στη στήλη μια είδηση στον διεθνή Τύπο, γι' αυτό και τη μεταφέρει. Στη Βρετανία, η μια μετά την άλλη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ καταργούν τις ημερομηνίες λήξης σειράς ευπαθών προϊόντων, αφήνοντας τους πελάτες να τα καταναλώσουν με βάση την κρίση τους. Η αιτιολογία είναι ότι με την κίνηση αυτή εξοικονομούν χρήματα οι πελάτες και μειώνεται η σπατάλη εν μέσω έκρηξης πληθωρισμού.
Η Asda, η Co-Op, η Morrisons, η Waitrose, η Tesco Plc και η Marks & Spencer Group Plc έχουν ανακοινώσει ολική ή μερική κατάργηση των παραδοσιακών ημερομηνιών «καλύτερη πριν» και «χρήση έως» σε προϊόντα που διαθέτουν στην αγορά.
Η αλυσίδα Asda είναι ο τελευταίος κρίκος στην αλυσίδα καταργώντας από 1η Σεπτεμβρίου τις ημερομηνίες λήξης σε 250 κωδικούς για φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
Όμως, ενώ οι έμποροι λιανικής προσπάθησαν να περιγράψουν την αλλαγή στην πολιτική ως ένα περιβαλλοντικά συνειδητό βήμα, η αλλαγή έρχεται εν μέσω έκρηξης των τιμών, με κάποιους να έχουν αρχίσει να προτείνουν ότι οι Βρετανοί θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο κατανάλωσης ληγμένων τροφίμων.
Οσο για την αλυσίδα Morrisons, που ξεκίνησε τη νέα αυτή «μόδα» αφαιρώντας τις ενδείξεις «κατανάλωση έως» από το 90% του γάλακτος που φέρει το σήμα της και αφήνοντας μόνο την ένδειξη «καλύτερα πριν», ενθαρρύνει τους αγοραστές να χρησιμοποιήσουν αντί της ημερομηνίας λήξης... τη μύτη τους, ώστε να δουν αν το γάλα είναι προς κατανάλωση!
ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ: Αν κάτι καλό έγινε την περίοδο της πανδημίας είναι ότι σε πολλούς τομείς οι εργαζόμενοι απέκτησαν δύναμη. Αποτέλεσμα, αλλάζοντας εργοδότη να απαιτήσουν και πολύ συχνά να κερδίσουν προνόμια και απολαβές που παλαιότερα φαίνονταν αδιανόητα.
Ολα τα καλά, όμως, δεν κρατούν για πάντα. Ερευνα στις ΗΠΑ δείχνει ότι το 58% των εργαζομένων εκτιμά πλέον ότι η «δύναμη» περνά εκ νέου στις εταιρείες.
Παράλληλα, ανοίγει ένα νέο μέτωπο: αυτό της τηλεργασίας. Οι εργοδότες θέλουν να φέρουν τους υπαλλήλους πίσω στα γραφεία. Η προσπάθεια έως σήμερα δεν στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία. Τα δεδομένα όμως αλλάζουν και πολλές εταιρείες προειδοποιούν ότι αυτό είναι το τελευταίο καλοκαίρι πλήρους τηλεργασίας.
Οσο για τους εργαζόμενους; Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι θα καταφέρουν με παζάρια να εξασφαλίσουν τουλάχιστον ένα… υβριδικό μοντέλο.