Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 1 2022

Η ΤτΕ, το «κακό σενάριο» και ο στασιμοπληθωρισμός *Σαλπάρει το δίδυμο Καράτζη-Χαριτίδη *Ο πονοκέφαλος της Intertech

Η ΤτΕ, το «κακό σενάριο» και ο στασιμοπληθωρισμός *Σαλπάρει το δίδυμο Καράτζη-Χαριτίδη *Ο πονοκέφαλος της Intertech

INTERTECH: H πολιτική διεύρυνσης της προϊοντικής γκάμας που ακολουθεί η εταιρεία αποδίδει καρπούς και σ’ αυτή οφείλεται η περυσινή αύξηση του κύκλου εργασιών από τα 18,8 στα 22 εκατ. ευρώ, καθώς και η επιστροφή του καθαρού αποτελέσματος στην κερδοφορία (+131 χιλ. έναντι -284 χιλ. το 2020).

Μάλιστα, οι περυσινές πωλήσεις θα μπορούσαν να είναι αυξημένες επιπλέον κατά 1,3 εκατ. ευρώ, αν δεν προέκυπταν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και η εισηγμένη δεν αντιμετώπιζε ζητήματα εξυπηρέτησης υπάρχουσας ζήτησης. Ωστόσο, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν ενταθεί κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο, με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών της Intertech να αναμένεται χαμηλότερος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό. Όσο για την προβλεπόμενη πορεία του β’ εξαμήνου, θα εξαρτηθεί από το κατά πόσο θα αντιμετωπιστούν τα προαναφερόμενα προβλήματα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η εισηγμένη διαθέτει ισχυρή ρευστότητα και θα συνεχίσει την πολιτική ενίσχυσης-διεύρυνσης της προϊοντικής της γκάμας μέσα στο δεύτερο μισό του 2022.

ΥΓ: Η τρέχουσα τιμή της μετοχής διαπραγματεύεται κάτω από τη λογιστική της αξία (σύνολο ιδίων κεφαλαίων στις 31/12/2021 8,3 εκατ. ευρώ).

 

ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ: Το βασικό σενάριο για την ανάπτυξη φέτος (3,2%) το διαβάσατε. Στην έκθεση που δημοσιεύτηκε χθες, όμως, αλιεύσαμε και το «κακό σενάριο». Με βάση αυτό, ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας εκτιμάται ότι θα είναι 1,8% το 2022, μόλις 0,3% το 2023 και 4,9% το 2024.

Πότε θα γίνει πραγματικότητα; Αν ο πόλεμος συνεχιστεί έως και το 2023 και η Ρωσία σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου και πετρελαίου, με την Ευρώπη να μη βρίσκει εναλλακτικές πηγές...

 

ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ΙΙ: Στην ίδια έκθεση παρείσφρησε και η λέξη «στασιμοπληθωρισμός».
«Σε περίπτωση ταχείας και έντονης αυστηροποίησης της νομισματικής πολιτικής λόγω υψηλότερου του αναμενόμενου πληθωρισμού ή/και μιας περαιτέρω επιδείνωσης της εμπιστοσύνης και κάμψης της δραστηριότητας στους βασικούς εμπορικούς εταίρους, θα μπορούσαν να παρατηρηθούν φαινόμενα στασιμοπληθωρισμού στην ελληνική οικονομία», επισημαίνεται.

Και μη χειρότερα…

 

ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Ήρθε την Παρασκευή η έκθεση της Τ.τ.Ε και το στραβό το κλήμα, το 'φαγε κι ο γάιδαρος. Με διαφοροποιήσεις μεν ανάμεσά τους, όλες οι τράπεζες έχουν κινηθεί έντονα πτωτικά, όχι μόνο χθες αλλά συνολικά το τελευταίο τρίμηνο, με τα ποσοστά πτώσης να κυμαίνονται από -15% για την ΕΤΕ έως -34% για την Πειραιώς.

Οι τραπεζίτες μπορεί «επισήμως» να παραμένουν σχετικά αισιόδοξοι για τις εξελίξεις, ωστόσο η αγορά φαίνεται να έχει διαφορετική γνώμη.

 

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Με το βλέμμα στο 2023 κινούνται ο Αντώνης Καράτζης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του φερώνυμου ομίλου, και ο Δημήτρης Χαριτίδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tez Tour Ελλάδας. Μετά την απόκτηση του πρώτου ταχύπλοου, χωρητικότητας 750 επιβατών, εξετάζουν το ενδεχόμενο να αγοράσουν ένα ακόμη πλοίο, χωρητικότητας 460 επιβατών.

Οι δύο επιχειρηματίες, που έχουν ήδη μετρήσει αρκετά χιλιόμετρα στον τουρισμό ο καθένας από το δικό του πόστο, προχώρησαν στη σύσταση νέας εταιρείας, με την οποία στοχεύουν να δραστηριοποιηθούν σε πρώτη φάση στην κρουαζιέρα και σε δεύτερη φάση, όταν εκδοθούν οι απαραίτητες άδειες, στην ακτοπλοΐα.

Το πρώτο πλοίο της Horizon Sea Lines, όπως ονομάζεται η νέα εταιρεία, βρίσκεται από τα μέσα Μαΐου στη Δραπετσώνα, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να δέσει στο λιμάνι του Ηρακλείου, με στόχο αυτόν τον μήνα να ξεκινήσει δρομολόγια κρουαζιέρας στη γραμμή Ηράκλειο - Σαντορίνη. Κίνηση-ματ, με δεδομένο ότι κάθε χρόνο το 8% των επισκεπτών του Ηρακλείου επιλέγει για επόμενο προορισμό τη Σαντορίνη.

Οσο για το κόστος της επένδυσης; Ανέρχεται σε 6 εκατ. ευρώ: 5 εκατ. ευρώ για την αγορά του πλοίου και 1 εκατ. για τη συντήρησή του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v