Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαϊ 16 2022

Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το deal με ΜΟΗ και τα... κουκιά - Κινήσεις μετασχηματισμού από ΓΕΚ - Νέα παρουσία στο Nammos Village

Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το deal με ΜΟΗ και τα... κουκιά - Κινήσεις μετασχηματισμού από ΓΕΚ - Νέα παρουσία στο Nammos Village

SISLEY PARIS: Είσοδο σε νέα κανάλια διανομής σχεδιάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Sisley Paris στην Ελλάδα. Το δέλεαρ φαίνεται να είναι ο τουρισμός υψηλών απαιτήσεων. Το γαλλικό σήμα καλλυντικών, που εδώ και λίγο καιρό δραστηριοποιείται αυτόνομα στην τοπική αγορά, απέκτησε παρουσία στο Nammos Village της Μυκόνου, ενώ φέρεται να διερευνά πιθανή είσοδο και σε άλλα σημεία στην ξενοδοχειακή αγορά.

Η γκάμα καλλυντικών και υπηρεσιών περιποίησης του γαλλικού οίκου τοποθετείται και στο εξωτερικό σε ξενοδοχεία πολυτελείας, όπως στο Σαν Τροπέ, το Μονακό κ.ά. Επιπλέον, καθώς διαθέτει και προϊόντα για την περιποίηση των μαλλιών, δεν αποκλείεται να κάνει ντεμπούτο και στο κανάλι του κομμωτηρίου στο επόμενο διάστημα.

 

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Έχουν γραφεί πολλά, την τελευταία εβδομάδα, για τη συμφωνία Motοr Oil - ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μέσω της οποίας λύθηκε το μετοχικό αδιέξοδο του κατασκευαστικού ομίλου. Ο Χαμαιλέων επιχειρεί να φωτίσει τους αριθμούς του deal που «πρασινίζει» εν μια νυκτί τη Motor Oil και αλλάζει σημαντικά τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μετρώντας τα... κουκιά.

ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Motοr Oil συμφώνησαν να μεταβιβάσει η πρώτη στη δεύτερη το 75% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, κάτω από την οποία θα περιέλθουν πάρκα ΑΠΕ 493 MW και άδειες 1.616 MW, σε enterprise value 1 δισ. ευρώ (EV/EBITDA 2021 11,8x). Ο κλάδος ΑΠΕ της ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει δανεισμό 280 εκατ. ευρώ. Επομένως, το τίμημα θα είναι της τάξης των 540 εκατ. ευρώ, συν τα όποια μετρητά υπάρχουν στο ταμείο, κατά την ημέρα της μεταβίβασης.

Από τα 182 εκατ. ευρώ, που έδωσε η Motοr Oil για το 29,87% της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, είναι πιθανό ότι θα πάρει πίσω σε μια διετία τα 91 εκατ. ευρώ, πουλώντας στην τιμή κτήσης (1,75 ευρώ) 52.000.000 μετοχές ΕΛΛΑΚΤΩΡ στη Reggeborgh, μέσω του call option που έχει η τελευταία. Άρα, συνολικά, στην περίπτωση αυτή, θα έχει πληρώσει περίπου 631 εκατ. ευρώ (540 + 91 εκατ. ευρώ) και θα έχει αναλάβει ένα δανεισμό της τάξης των 280 εκατ. ευρώ.

Ακόμη και αν υποτεθεί ότι το υπόλοιπο 14,9% των μετοχών της ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν -θα- αξίζει μία, η Mοtor Oil θα αγοράσει το 75% της Άνεμος σε Enterprise value 1,09 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε 12,9 φορές τα EBITDA του 2021. Μια αποτίμηση που η αγορά τη χαρακτηρίζει κανονική.

Πρακτικά, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ πώλησε τις ΑΠΕ για να απαλλαγεί η Reggeborgh από τους Μπάκο-Καϋμενάκη και το τίμημα αυτής της «εξυπηρέτησης» αφαιρέθηκε από τη δυνητική αποτίμησή της. Τα τουλάχιστον 540 εκατ. ευρώ που θα εισπράξει η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, της επιτρέπουν στο τέλος του έτους ή και νωρίτερα να προχωρήσει σε πρόωρη εξαγορά του ακριβού ευρωομολόγου. Επιπρόσθετα, θα διατηρήσει μειοψηφική συμμετοχή 25% στην εταιρεία ΑΠΕ, που θα αποτιμάται τουλάχιστον 250 εκατ. ευρώ και θα καρπούται τα μερίσματα.

Από την άλλη, χάνει ένα από τα μεγαλύτερα «ασημικά» της, τόσο σε παραγωγή EBITDA (εκτίμηση για 95 εκατ. ευρώ φέτος) όσο και σε προοπτικές (1,6 GW σε διάφορα στάδια αδειοδοτήσεων).

Ακόμη και αν η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει, κερδίσει τη νέα παραχώρηση εκμετάλλευσης της «Αττική Οδός», το IRR προβλέπεται να είναι χαμηλότερο αυτού που απολαμβάνει εδώ και χρόνια η κοινοπραξία ΕΛΛΑΚΤΩΡ - Άβαξ. Μειωμένη ίσως είναι και η μετοχική συμμετοχή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στην κοινοπραξία, σε σχέση με την υφιστάμενη.

Επομένως, για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ το θέμα του turn around της ΑΚΤΩΡ σε σημαντική κερδοφορία και της περαιτέρω ανάπτυξής της καθίσταται επιτακτικότερο, όπως και αυτό της περαιτέρω αξιοποίησης της ΗΛΕΚΤΩΡ και του Real Estate.

Κι αυτό φαίνεται να είναι το σχέδιο των Ολλανδών μεγαλομετόχων, που χωρίς το βάρος της διένεξης με τους εφοπλιστές μπορούν ελεύθερα να κινηθούν πλέον πολύ περισσότερο στρατηγικά, με όποιο τρόπο επιλέξουν, αναζητώντας ενδεχομένως συνέργειες, ή ακόμη και συνενώσεις. Το γεγονός δε ότι η ΕΛΛΑΚΤΩΡ έχει πίσω της, μέσω της Reggeborgh, κι έναν κατασκευαστικό όμιλο του μεγέθους της VοlkerWessels, με 130 θυγατρικές ανά τον κόσμο, λέει πολλά.

 

ΓΕΚ-ΕΤΑΙΡΙΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ: Η πρώτη φάση του εταιρικού μετασχηματισμού ολοκληρώθηκε με τη μεταβίβαση στη «ΓΕΚ Καστέλι ΜΑΕ» από την ΤΕΡΝΑ του 32,64% του μετοχικού κεφαλαίου της «Διεθνής Αερολιμένας Κρήτης» καθώς και ομολογιών δευτερογενούς χρέους, που έχει αναλάβει/εγγυηθεί η ΤΕΡΝΑ. Για τη χρηματοδότηση της αγοράς η ΓΕΚ Καστέλι εκταμίευσε μέρος του ομολογιακού 161,1 εκατ. ευρώ, που είχε υπογράψει με ΕΤΕ στο τέλος του 2020.

Αναμένεται να ακολουθήσουν η εισφορά σε είδος ή/και μεταβίβαση στη ΓΕΚ Παραχωρήσεις ΜΑΕ των μετοχικών ποσοστών που διατηρεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη ΓΕΚ Αυτοκινητόδρομοι ΜΑΕ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Καστέλι ΜΑΕ, καθώς και ομολογιών δευτερογενούς χρέους μειωμένης εξασφάλισης.

 

ΓΕΚ-ΗΡΩΝ ΙΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ: Το τίμημα που κατέβαλε η ΓΕΚ για την απόκτηση του 50%+25% της Ήρων ΙΙ Βοιωτίας σε ENGIE και Qatar Petroleum ανήλθε σε 4,8 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της εν λόγω απόκτησης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ χορήγησε ενδοομιλικό δανεισμό ύψους 34,5 εκατ. ευρώ προς την ΗΡΩΝ ΙΙ, με τις εισροές του οποίου η τελευταία αποπλήρωσε subordinated bond 67,36 εκατ. ευρώ, το οποίο είχε εκδώσει, το 2020, η Ήρων ΙΙ Βοιωτίας και κάλυψαν ENGIE και Qatar Petroleum

Στο πλαίσιο της πρόωρης αποπληρωμής, ENGIE και Qatar διέγραψαν απαιτήσεις από δάνεια 19,11 εκατ. ευρώ. Τέλος, η ΓΕΚ αναγνώρισε αρνητική υπεραξία (κέρδος από αγορά ευκαιρίας) 54,7 εκατ. ευρώ, καθώς αγόρασε το 75% φθηνότερα από την εύλογη αξία του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v