Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαϊ 9 2022

AVE: Καλύτερα κεφάλαια παρά free float - Η βουτιά και η… χαραμάδα στη Flexopack - Μαθαίνει ισπανικά η ΜΕΒΓΑΛ

AVE: Καλύτερα κεφάλαια παρά free float - Η βουτιά και η… χαραμάδα στη Flexopack - Μαθαίνει ισπανικά η ΜΕΒΓΑΛ

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ: Η εισηγμένη εταιρεία κλείνει φέτος εκατό χρόνια ιστορία, καταγράφοντας παράλληλα ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων (στοιχεία 2021).

Το ξεκίνημα έγινε το 1922 στη Θεσσαλονίκη από τον Πέτρο Πετρόπουλο (πατέρα των σημερινών βασικότερων μετόχων Κων/νου και Ιωάννη), με τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων Ford.

Όπως διαβάζουμε, «το ξεκίνημα έγινε λίγο πριν τη μικρασιατική καταστροφή στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη που αποτελούσε για τον ελληνισμό νέα σύνορα, αφού δεν είχαν καλά καλά περάσει δέκα χρόνια από τότε που είχε απελευθερωθεί από την οθωμανική κατοχή. Ο Πέτρος Πετρόπουλος μάλλον δεν είχε ιδιαίτερους δεσμούς με αυτή την πόλη. Έτυχε να μετατεθεί εκεί ως εθελοντής της νεοσύστατης Ελληνικής Αεροπορίας.

Για την εποχή θεωρούνταν μορφωμένος, παρότι ήταν απλά ένας απόφοιτος λυκείου. Από ό,τι γνωρίζουμε, δεν είχε λάβει κάποια επίσημη τεχνική κατάρτιση. Ήταν φανερό πάντως ότι είχε έφεση προς το νέο, το πρωτοποριακό. Επέλεγε να ρισκάρει ακολουθώντας τους άβατους δρόμους και να κυνηγάει τις ευκαιρίες που άνοιγαν οι νέες γεωπολιτικές ή τεχνολογικές συνθήκες.

Διαφαίνεται ότι από τη γέννησή της η εταιρεία είχε το χαρακτηριστικό που έμελλε να παίξει σημαντικό ρόλο σε ολόκληρη την πορεία της μέχρι σήμερα. Η καινοτομία ήταν από τότε και παραμένει να είναι ένα αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητάς της και βασικός κινητήριος μοχλός των βασικών στόχων και στρατηγικών αποφάσεων. Ο ιδρυτής, όσο ακόμη υπηρετούσε στην Ελληνική Αεροπορία, ξεκίνησε να ασχολείται τον ελεύθερο χρόνο του με τις επισκευές αυτοκινήτων, ενώ ακολούθησε η συναρμολόγηση αμερικανικών αυτοκινήτων Ford για λογαριασμό του εισαγωγέα Μπόβεν Ρηζ».

 

AVE: Το θέμα της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της AVE ύψους έως 4 εκατ. ευρώ θα κληθούν να εγκρίνουν οι μέτοχοι της εισηγμένης, στο πλαίσιο της επικείμενης ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης.

Στην πράξη, πρόκειται για μία ακόμη -από τις τόσες πολλές- κεφαλαιακές ενέσεις του βασικού μετόχου την τελευταία δεκαετία, σε μια προσπάθεια να αποκτήσει ο εισηγμένος όμιλος την απαιτούμενη ρευστότητα και κάποια στιγμή να επιστρέψει στην κερδοφορία.

Το ήδη περιορισμένο free float της μετοχής, όμως, θα συρρικνωθεί περαιτέρω και ο στόχος για αύξηση της διασποράς που είχε τεθεί προ διετίας μετατίθεται για το μέλλον, καθώς πανδημία και κρίση πήγαν τα πράγματα πίσω.

Για φέτος, στόχος της AVE είναι σε ενοποιημένο επίπεδο να επαναλάβει τον περσινό κύκλο εργασιών, ενώ παράλληλα θα γίνουν και κάποιες συζητήσεις με τις τράπεζες, μήπως και ο βασικός μέτοχος αναλάβει ο ίδιος τμήμα των δανειακών υποχρεώσεων του ομίλου.

Πέρυσι, η AVE υποχρεώθηκε σε ζημία 7,1 εκατ. ευρώ. Εκλεισε τη χρονιά με αρνητικά ίδια κεφάλαια (-1,7 εκατ., που μετά τη δρομολογούμενη ΑΜΚ θα περάσουν σε θετικό έδαφος) και καθαρό δανεισμό 43,7 εκατ. ευρώ.

 

FLEXOPACK: Πέρα από τη χαμηλή εμπορευσιμότητα του τίτλου στο ταμπλό του ΧΑ, η μετοχή της εταιρείας έχει υποχρεωθεί σε μεγάλη πτώση κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο, καθώς από τα 8,95 ευρώ έχει υποχωρήσει στα 6,1 ευρώ.

Είναι προφανές ότι ο συνδυασμός των εκρηκτικών αυξήσεων σε κόστος πρώτων υλών και ενέργειας δεν ευνοεί την πολυεθνική εισηγμένη εταιρεία -έχει παραγωγική παρουσία σε Ελλάδα, Πολωνία και Αυστραλία-, η οποία ωστόσο κατάφερε πέρυσι να διατηρήσει το μεγαλύτερο των λειτουργικών της κερδών και σε επίπεδο μετά από φόρους να επαναλάβει την επίδοση του 2020.

Ένα ακόμη θετικό στοιχείο για τους μετόχους είναι πως το φετινό διανεμόμενο μέρισμα θα αυξηθεί στο 0,136 ευρώ ανά μετοχή (από 0,086 ευρώ πέρυσι, +58%), με αποτέλεσμα η τρέχουσα απόδοση χρηματικών διανομών να διαμορφώνεται στο όχι ευκαταφρόνητο 2,23%.

Πέραν αυτού, ο εισηγμένος όμιλος έκλεισε το 2021 με θετικό καθαρό ταμείο, παρά την υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων.

 

ΜΕΒΓΑΛ: Ισπανικά μαθαίνει, το διάστημα αυτό, η εταιρεία. Η βορειοελλαδίτικη γαλακτοβιομηχανία, στην οποία, μειοψηφικό μεν σημαντικό δε, ποσοστό ελέγχει ο Σπύρος Θεδωρόπουλος, θέλει να μάθει στους κατοίκους της Ιβηρικής Χερσονήσου το ελληνικό γιαούρτι.

Η εταιρεία, συμφερόντων της οικογένειας Χατζάκου, ήταν από τις πρώτες του κλάδου που ξεκίνησε εξαγωγές ήδη από το 1985. Σήμερα προϊόντα της μπορεί να βρει κάποιος σε 35 χώρες, ενώ οι εξαγωγές, με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της (χρήση 2020) αποτελούν 33,64% του κύκλου εργασιών της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v