ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ: Προϋπόθεση για να εισπραχθεί προκειμένου οι κάτοχοι αυτοκινήτου να καρπωθούν την επιδότηση καυσίμων που εξαγγέλθηκε από την κυβέρνηση αποτελεί το να έχουν ασφαλισμένο το όχημα που θα δηλώσουν.
Αυτό αποτελεί ένα ακόμη κίνητρο για τους ανασφάλιστους οδηγούς να ανταποκριθούν στις εκ του νόμου υποχρεώσεις τους, πέραν του ότι από φέτος είναι πολύ πιο εύκολη υπόθεση ο ηλεκτρονικός εντοπισμός των ακάλυπτων οχημάτων.
Άλλωστε οι τιμές των ασφαλιστικών συμβολαίων βρίσκονται κάπου 50% πιο κάτω από τα επίπεδα του 2010.
ΟΜΙΛΟΣ ZARA: Παραμένει στο Διοικητικό Συμβούλιο της IΤΧ ΕΛΛΑΣ, μετά την αναδιάρθρωση που έγινε, ο Ηλίας Μάλαμας. Θυμίζουμε ότι η εταιρεία προέκυψε από τη συγχώνευση των θυγατρικών που διατηρούσε στην Ελλάδα η ισπανική Inditex.
Η Zara Hellas απορρόφησε τις εταιρείες που ανέπτυσσαν στην τοπική αγορά τα σήματα Zara Home, Pull & Bear, Bershka, Massimo Dutti, Stradivarius, Oyshο και Uterque και η νέα εταιρεία που καλύπτει όλη τη δραστηριότητα φέρει πλέον την επωνυμία ITX Ελλάς.
Ο Ηλίας Μάλαμας είναι η μοναδική ελληνική παρουσία στο Δ.Σ., έχοντας τη θέση του αντιπροέδρου. Πρόεδρος είναι ο Κάρλος Μάτο Λόπεθ, CEO o Χοσέ Μανουέλ Ρομάι ντε λα Κολίνα και μέλος ο Χαβιέρ Μοντεολίβα Ντίαθ.
EUROBANK: Η στήλη πληροφορείται ότι οι συζητήσεις της τράπεζας με τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM) της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για τη διανομή μερίσματος από τα κέρδη του 2022 βρίσκονται σε αρκετά προχωρημένο επίπεδο και τα σινιάλα από τη Φρανκφούρτη είναι ιδιαίτερα θετικά.
Το πλάνο της τράπεζας προβλέπει τη διανομή του 20% των κερδών του 2022 και αύξηση των κερδών ανά μετοχή κατά 13% το 2023 και το 2024, όπως μάθαμε στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη.
Εξάλλου, το μότο του διευθύνοντος συμβούλου της τράπεζας Φωκίωνα Καραβία, από φέτος και για τα επόμενα έτη, είναι: Από το «run the bank» στο «grow the bank».
Φαίνεται πως πλησιάζει ο καιρός που ο υπομονετικός ξένος επενδυτής και βασικός μέτοχος της Eurobank Πρεμ Γουάτσα, ο οποίος μπήκε το 2014, θα πάρει το μέρισμά του…
ALPHA BANK: Στην Alpha Bank συζητούν με επενδυτές για το project Skyline, το οποίο όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλός της Βασίλης Ψάλτης κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2021, προσελκύει το ενδιαφέρον επενδυτών «υψηλού επιπέδου».
Πρόκειται για ένα πακέτο με αξιοπρόσεκτα ακίνητα της τράπεζας και μαθαίνουμε ότι μεταξύ αυτών ξεχωρίζει το κτήριο που κάποτε ανήκε στην πρώην Εμπορική Τράπεζα επί της πλατείας Κοραή.
Οι τελευταίοι όροφοι του κτηρίου προσφέρουν εξαιρετική θέα στην Ακρόπολη και όπως καταλαβαίνετε, έχει όλες τις προδιαγραφές για να γίνει ένα καλό ξενοδοχείο...
CENERGY: Αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία προέκυψαν από το χθεσινό conference call της Cenergy προς τους αναλυτές, μεταξύ των οποίων ενδεικτικά αναφέρουμε:
Πρώτον, επιβεβαιώθηκε πλήρως το χθεσινό δημοσίευμα του Euro2day.gr που μιλούσε για υπόθεση εβδομάδων σε ό,τι αφορά την ολοκλήρωση του deal με τη δενέζικη Orsted. Η διοίκηση μίλησε για Απρίλιο ή έστω Μάιο και εκτίμησε μάλιστα ότι η νέα μονάδα θα μπορούσε να ξεκινήσει να λειτουργεί είτε προς τα τέλη του 2023 είτε στις αρχές του 2024. Η συγκεκριμένη επένδυση θα ενισχύσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Cenergy έναντι των άλλων διεθνών ανταγωνιστών της στην αγορά των ΗΠΑ.
Δεύτερον, ο όμιλος δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από το ενεργειακό κόστος, καθώς αυτό αποτελεί ποσοστό μικρότερο του 10% επί των συνολικών του δαπανών.
Τρίτον, οι φετινές επενδύσεις θα κυμανθούν γύρω στα 45-50 εκατ. ευρώ πέραν του όποιου προγράμματος «τρέξει» στις ΗΠΑ. Δεν υπάρχει επί του παρόντος σχέδιο για περαιτέρω αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας στα ελληνικά εργοστάσια του Ομίλου, παρά το διπλάσιο ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων που είναι υπογεγραμμένο σε σχέση με πέρυσι (από 500 εκατ. σε 1 δισ. ευρώ). Και αυτό γιατί πολλά από τα έργα που αναλαμβάνονται, έχουν ημερομηνία εκτέλεσης σε μεταγενέστερο χρονικό στάδιο.
Ωστόσο, όποτε αυτό και αν χρειαστεί, υπάρχει δυνατότητα εύκολης αύξησης του capacity και στα δύο εργοστάσια (της Κορίνθου και της Θίσβης), πρώτον, γιατί έχουν αγοραστεί όμοροι χώροι και δεύτερον, επειδή η αυξημένη παραγωγή μπορεί να εξυπηρετηθεί από τις υπάρχουσες κοντινές λιμενικές εγκαταστάσεις.
Τέλος, ο δείκτης ρευστότητας «καθαρό χρέος προς προσαρμοσμένο EBITDA» βελτιώθηκε πέρυσι για μια ακόμη χρονιά (από το 4,6 του 2019 στο 3,6 το 2020 και στο 3,1 το 2021), καθώς ο αριθμητής του κλάσματος μειώθηκε κατά 68 εκατ. και περιορίστηκε στα 264 εκατ. ευρώ. Πάντως, όλα δείχνουν πως το νούμερο αυτό θα αυξηθεί μέσα στο 2022, λόγω της αύξησης των εργασιών του ομίλου και της ανοδικής πορείας στις τιμές των μετάλλων.