Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουλ 7 2021

Σκαραμαγκάς: Η «κλήρωση» και το... επεισόδιο - Οι νέες περιπέτειες του Βασίλη Χήτου και το μοντέλο της Ρουμανίας για ΕΤΑΔ

Σκαραμαγκάς: Η «κλήρωση» και το... επεισόδιο - Οι νέες περιπέτειες του Βασίλη Χήτου και το μοντέλο της Ρουμανίας για ΕΤΑΔ

ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑΣ: «Κληρώνει» σήμερα ο διπλός διαγωνισμός για τα ναυπηγεία (διπλός, διότι ένα τμήμα εδαφικό, μαζί με μια παμπάλαια δεξαμενή, πωλείται ξεχωριστά από την ΕΤΑΔ), με τα προγνωστικά να είναι σίγουρα για έναν μόνο υποψήφιο, την Pyletech Shipyards, του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου, που ήταν ο μόνος που είχε καταθέσει ουσιαστική προσφορά και στον προηγούμενο γύρο, προ εξαμήνου, ο οποίος όμως κατέληξε άγονος.

Τα σενάρια που θέλουν διάφορους ενδιαφερόμενους για τα ναυπηγεία μεταξύ των εταιρειών που ενδιαφέρονται για τις φρεγάτες δεν τα «ακούει» η στήλη. Για τον απλούστατο λόγο ότι καμία εταιρεία με σώας τας φρένας δεν θα ρίσκαρε να χτυπήσει τα ναυπηγεία, χωρίς τουλάχιστον να έχει «δέσει» τον γάιδαρό της για τις φρεγάτες. Και το τελευταίο δεν έχει συμβεί.

Κι επειδή στον κύριο διαγωνισμό για τα ναυπηγεία προβλέπεται εγγυητική υψηλής αξίας, δηλαδή για όλο το ποσό που θα προσφερθεί, δεν μας φαίνεται εύκολο να εμφανιστεί κάποιος... περαστικός λαγός. Στο κομμάτι της ΕΤΑΔ, όπου η εγγυητική είναι της τάξεως του 1,5 εκατ., ίσως τα πράγματα να είναι πιο εύκολα.

Υπάρχει ενδεχόμενο να ξανακηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός;

Θεωρητικά ναι, αν όμως συμβεί κάτι τέτοιο, τότε θα πάει… αλλού το μυαλό μας. Ειδικά μετά από εκείνο το επεισόδιο της περασμένης Πέμπτης, οπόταν εμφανίστηκε για λίγο μια ανακοίνωση αναβολής του διαγωνισμού (για την 29η Ιουλίου) και μετά… εξαφανίστηκε.

Γενικώς η στήλη είναι της άποψης ότι το τρίπτυχο Σκαραμαγκάς-Ελευσίνα-Φρεγάτες απέχει ελάχιστα από το να εξελιχθεί σε υψηλού (πολιτικού και αμυντικού) κινδύνου... φαρσοκωμωδία, με ευθύνη βεβαίως της κυβέρνησης, που όχι απλώς βρέθηκε σε αδιέξοδο με την Ελευσίνα, αλλά έχει μετατρέψει σε σίριαλ και το θέμα του Σκαραμαγκά, την ίδια ώρα που καλεί τους ενδιαφερόμενους για τις φρεγάτες να ναυπηγήσουν στην Ελλάδα, σε ναυπηγεία δηλαδή που δεν έχουν… ιδιοκτήτες!

 

ΧΗΤΟΣ: Σε κακή συγκυρία ήρθε η αποχώρηση του Βασίλη Χήτου από τη θέση του αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Χήτος ΑΒΕΕ - Ζαγόρι.

Αν και εν πολλοίς αναμενόμενη στους κύκλους της επιχείρησης, αναπόφευκτα συνδέθηκε με το πρόσφατο περιστατικό στη Μύκονο, όταν προσγειώθηκε με ελικόπτερο λίγο έξω από την παραλία του Πανόρμου, με τον Κύπριο εφοπλιστή Βασίλη Μιχαήλ, που τον συνόδευε.

Το γεγονός, πέρα από τα κοινωνικά σχόλια που προκάλεσε στην τοπική κοινωνία -και εκτός αυτής-, έλαβε μεγαλύτερες διαστάσεις απ’ ό,τι πιθανόν του άξιζε και σχολιάστηκε και από κύκλους της ίδιας της εταιρείας.

Η ουσία είναι ότι ο Βασίλης Χήτος ετοιμάζει νέες δραστηριότητες εδώ και καιρό. Εξάλλου, το είχε κάνει και στο παρελθόν, επιχειρώντας στον χώρο της εστίασης. Δεν αναμένεται πάντως να επανέλθει στον συγκεκριμένο κλάδο. Το δις εξαμαρτείν… Δεν συνηθίζει άλλωστε να κάνει βήματα πίσω, όπως λένε άνθρωποι που τον γνωρίζουν.

Πιο πιθανό είναι να εμπλακεί στην τέχνη ή τη μόδα, πιθανόν σε συνεργασία με τη σύζυγό του, σχεδιάστρια μόδας Καρολίνα ντε Σόουζα…

 

ΒΟΓΙΑΤΖΟΓΛΟΥ: Το παλιό γνωστό στέλεχος της χρηματιστηριακής μας αγοράς (Beta Χρηματιστηριακή), ο Δημήτρης Σκαλαίος, ανέλαβε θέση μη εκτελεστικού αντιπροέδρου στην εισηγμένη εταιρεία Βογιατζόγλου Systems

Να θυμίσουμε ότι κατά το παρελθόν ο Δημήτρης Σκαλαίος έχει αποτελέσει μέλος διοικητικού συμβουλίου και σε άλλη εισηγμένη εταιρεία, την Jumbo, έναν από τους καλούς και μεγάλους πελάτες της Βoγιατζόγλου Systems.

 

ΕΤΑΔ - ΑΕΕΑΠ: Το ενδεχόμενο σύστασης ΑΕΕΑΠ με ακίνητα από το χαρτοφυλάκιο της ΕΤΑΔ εξετάζει η διοίκησή της, σε συνεργασία με το Υπερταμείο.

Αν το εγχείρημα προχωρήσει, θα υιοθετηθεί το παράδειγμα της Ρουμανίας. Δηλαδή, θα διενεργηθεί διαγωνισμός, μέσω του οποίου θα επιλεγεί ο διαχειριστής της ΑΕΕΑΠ από τον ιδιωτικό τομέα.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v