ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ: Μικρά σημάδια ανάκαμψης καταγράφει η τουριστική κίνηση στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, με τους επιχειρηματίες της αγοράς πάντως να περιμένουν στωικά τον Ιούλιο και την «ενεργοποίηση» του Πράσινου Ψηφιακού Πιστοποιητικού για να «ρεφάρουν».
H επιβατική κίνηση έχει αρχίσει να παίρνει σταδιακά τα πάνω της, αν και τα νούμερα κινούνται ακόμη σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Και μπορεί σε σχέση με πέρυσι ο Μάιος να σημείωσε μια μικρή άνοδο σε ποσοστό 15% περίπου, ωστόσο, σε σχέση με το 2019 η κίνηση βρίσκεται ακόμη στο -80%, στην καλύτερη περίπτωση…
ΛΙΑΝΕΜΠΟΡΙΟ: Σφαίρα, κυριολεκτικά, πάει το πρόγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων «e-λιανικό», με το οποίο χρηματοδοτούνται με έως 5.000 ευρώ μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις για τη δημιουργία ή την αναβάθμιση e-shop.
Η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα έληξε στις 6 Απριλίου, οπότε, άρχισε και η αξιολόγηση των προτάσεων. Συνολικά κατατέθηκαν 11.503 αιτήσεις, αλλά η είδηση δεν είναι αυτή. Η είδηση είναι το ότι μέχρι χθες, σταδιακά, εντάχθηκαν στο πρόγραμμα 3.202 επιχειρήσεις. Δηλαδή, έγινε η αξιολόγηση, εγκρίθηκε η αίτηση και ενημερώθηκαν (οι επιχειρήσεις) ότι θα «περάσουν από το ταμείο» να πληρωθούν.
Η ταχύτητα που επιδεικνύεται στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι πρωτοφανής, αφού δεν έχει υπάρξει ανάλογο προηγούμενο να γίνει αξιολόγηση και έγκριση τόσων αιτήσεων εντός δύο μηνών. Ο κανόνας, δυστυχώς, είναι οι αξιολογήσεις να κρατούν από πολλούς μήνες έως μερικά χρόνια.
Η στήλη θα ευχηθεί στον αρμόδιο υπουργό Αδωνι Γεωργιάδη να δούμε ανάλογες ταχύτητες και σε άλλα προγράμματα.
E-FOOD: «Χρυσός» αποδείχθηκαν τα έσοδα από προμήθειες στην πανδημία για την e-food. Ηταν 13,4 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2019, λόγω της εκτόξευσης των παραγγελιών και της ανάπτυξης του δικτύου συνεργαζόμενων καταστημάτων, που αγγίζουν σήμερα τις 15.000.
Οι πωλήσεις της εταιρείας Online Delivery, που αναπτύσσει την πλατφόρμα, κατέγραψαν αύξηση 49,4% το 2020 ανερχόμενες σε 64,5 εκατ. ευρώ, με κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 31,653 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 33,5%. Τα δε καθαρά κέρδη μετά από φόρους της εταιρείας ανήλθαν σε 21,34 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 27,2%.
Τα έσοδα από προμήθειες, αυξημένα κατά 41%, έφτασαν τα 46,14 εκατ. ευρώ, πάνω δηλαδή από το σύνολο του κύκλου εργασιών της το 2019 (43,17 εκατ. ευρώ). Τα έσοδα από υπηρεσίες marketing ήταν 13,527 εκατ. ευρώ (από 8,144 εκατ. ευρώ) ενώ άλλα 4,7 εκατ. ευρώ περίπου αφορούν υπηρεσίες σε συνδεδεμένες οντότητες και λοιπές υπηρεσίες.
Δεν είναι τυχαίο ότι η δυναμική της εταιρείας που δημιούργησαν οι αδελφοί Κυρκίνη, Παμίνος και Κωνσταντίνος, με συνεργαζόμενους επενδυτές τo 2012, βρέθηκε στο στόχαστρο του γερμανικού εισηγμένου ομίλου Delivery Hero, από τον οποίο εξαγοράστηκε πριν από μια πενταετία. Έκτοτε απέκτησε και απορρόφησε τις εταιρείες Click Delivery και Deliveras.
Η εταιρεία διευρύνει τώρα τη συνεργασία της με την αλυσίδα supermarket Σκλαβενίτης, διαθέτοντας μέσω της πλατφόρμας e-food πάνω από 2.500 βασικά προϊόντα, τα οποία διανέμει αυθημερόν ή την επόμενη ημέρα.