ΠΑΝΟΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ: Εντυπωσιακά… ετεροχρονισμένη η αντίδραση της κυβέρνησης στις πρωτοφανείς δηλώσεις του εφοπλιστή Πάνου Λασκαρίδη, κατόπιν της αφωνίας (δικαιολογημένης ίσως, λόγω... σοκ) που υπέστη αρχικά ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Μόλις χθες, δηλαδή με καθυστέρηση… τριών ημερών, η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη ανέφερε σχετικά ότι «είναι απαράδεκτες δηλώσεις, οι οποίες δεν επιδέχονται καμίας διόρθωσης».
Μόνο που στο τριήμερο που μεσολάβησε, είχαν ήδη τρίξει και τα… τσιμέντα, με το θέμα να χτυπάει πρωτιές στα trends των social media και των σκέτων media που το κάλυψαν!
Γιατί αυτή η καθυστέρηση; Να φταίει ο καλός καιρός του Σαββατοκύριακου, μετά από τόσο lockdown, ή ότι αυτή τη φορά τα λεκτικά βέλη εκτός από πρωτοφανή ήταν και «εξ οικείων»;
Αίσθηση πάντως προκάλεσε το γεγονός ότι πέραν όλων των υπολοίπων, ανακοίνωση για το θέμα έβγαλε και ο έτερος των αφών Λασκαρίδη, Θανάσης, ξεκαθαρίζοντας μεταξύ άλλων ότι «είναι προσωπικές του απόψεις (σ.σ. του Πάνου), τις οποίες όχι μόνο δεν συμμερίζομαι αλλά με βρίσκουν εκ διαμέτρου αντίθετο».
Ίσως επειδή, λένε οι πληροφορίες, ενώ ο Πάνος ασχολείται κυρίως με τις υπερπόντιες δραστηριότητες, ο Θανάσης ασχολείται κυρίως με τις... εγχώριες.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Αρνούνται την οποιαδήποτε συμφωνία όσον αφορά τη μοιρασιά των θέσεων στο νέο Δ.Σ. του ομίλου Ελλάκτωρ, οι δύο πλευρές των βασικών μετόχων Reggeborgh Invest (οι Ολλανδοί) και Greenhill Investments (το εφοπλιστικό δίδυμο Δ. Μπάκου - Γ. Καϋμενάκη), ενόψει της διεύρυνσης αυτού από 5 σε 11 μέλη, προκειμένου να αρθεί στο ύψος των απαιτήσεων της εταιρικής διακυβέρνησης.
Παρ’ όλα αυτά φαίνεται πως το κλίμα έχει αλλάξει, ή έστω έχει «ζεστάνει» σε σχέση με την εποχή των εξωδίκων και των ασφαλιστικών μέτρων, στο πλαίσιο του proxy war που προηγήθηκε.
Η μεν πλευρά των εφοπλιστών κάνει λόγο για «εκλογίκευση» της στάσης της διοίκησης της Eλλάκτωρ, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει πώς ακριβώς επιτυγχάνεται αυτό, αφού προς το παρόν, το μόνο που άλλαξε αφορά στον επικεφαλής, και την ανάδειξη του Ευθ. Μπουλούτα.
Από την άλλη η πλευρά, Reggeborgh -που οσονούπω θα έχει και μετοχική υπεροχή, αποκτώντας το (ή εν πάση περιπτώσει το μεγαλύτερο) μέρος του ποσοστού του Λ. Μπόμπολα, κάνει λόγο για «ανοικτές πόρτες» προς τους μετόχους της Greenhill στο ενδεχόμενο εκπροσώπησής τους στο Δ.Σ., εφόσον ωστόσο τηρηθούν κρίσιμες προϋποθέσεις.
Αυτές είναι, αφενός, η «θεσμική συμπεριφορά» (η απευθείας επαφή με τον προσήκοντα τρόπο με διοίκηση και μετόχους), η συμμετοχή στην επικείμενη ΑΜΚ και το υπό έκδοση ομόλογο, αλλά και το να μην προταθούν πρόσωπα εκ μέρους των εφοπλιστών, που σχετίζονται με την προηγούμενη διοίκηση αλλά και ταυτίστηκαν με την πλευρά τους στο πρόσφατο παρελθόν (βλέπε Εξάρχου, περιβάλλον Καλλιτσάντση κ.λπ.).
Μένει να φανεί εάν υπάρξει προσέγγιση στο παραπάνω πλαίσιο. Προς το παρόν, η πλευρά Greenhill δεν έχει δείξει πρόθεση συμμετοχής στο ομόλογο, αλλά εμφατικά έχει δηλώσει πως θα συμμετάσχει στην ΑΜΚ και θα καλύψει και τυχόν αδιάθετες μετοχές…
ΑΜΥΝΑ: Μετά πολλά χρόνια απουσίας από τον παγκόσμιο χάρτη των διεθνών αμυντικών εκθέσεων, η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά οργανώνοντας την πρώτη έκθεση του κλάδου μετά την πανδημία.
Με επιβεβαιωμένες συμμετοχές βιομηχανιών από 22 χώρες, η Έκθεση DEFEA έχει μπει στην τελική ευθεία για την πραγματοποίησή της. Υπό την αιγίδα των υπουργείων Εθνικής Αμύνης και Εμπορικής Ναυτιλίας, με τη στενή συνεργασία του Συνδέσμου Ελλήνων Κατασκευαστών Πολεμικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ) και την υποστήριξη της Ένωσης Ελληνικών Εταιρειών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας & Άμυνας (ΕΕΛΕΑΑ), θα πραγματοποιηθεί στις 13, 14 και 15 Ιουλίου στο Εκθεσιακό Κέντρο Metropolitan, στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Έτσι θα φιλοξενηθούν και αεροπλάνα ενώ υπάρχει η προοπτική επισκέψεων πολεμικών πλοίων που θα ναυλοχήσουν στο λιμάνι του Λαυρίου.
Με απλά λόγια, το Ελ. Βενιζέλος θα αποκτήσει... κανόνια!