Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 29 2021

Εβδομάδα με δύο ορόσημα για Ελλάκτωρ και ανακοινώσεις για λιμάνια-ΛΑΡΚΟ

Εβδομάδα με δύο ορόσημα για Ελλάκτωρ και ανακοινώσεις για λιμάνια-ΛΑΡΚΟ

ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Κρίσιμη θεωρείται αυτή η εβδομάδα για την τύχη… της Ελλάκτωρ. Αφενός, έως την 1η Απριλίου το ΤΑΙΠΕΔ θα αποφασίσει αν θα ικανοποιήσει το αίτημα της θυγατρικής του κατασκευαστικού ομίλου Άκτωρ για παράταση του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και αφετέρου, στις 2 του ίδιου μήνα πρόκειται να διεξαχθεί (αν δεν αναβληθεί) η Εκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων, με κυρίαρχα θέματα την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου κατά 120,5 εκατ. ευρώ και την αλλαγή της διοίκησης. Το τελευταίο θέμα έχει βάλει η πλευρά των μετόχων Μπάκου - Καϋμενάκη.

Ως προς την Εγνατία Οδό, παράγοντες της αγοράς θεωρούν μεγάλης σημασίας την απόφαση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, καθώς η Άκτωρ επιδιώκει τελικώς να ξαναμπεί στην κούρσα της διεκδίκησης της συγκεκριμένης παραχώρησης. Υπενθυμίζουμε ότι όπως είχε αποκαλύψει το Euro2day.gr, η θυγατρική βρέθηκε εκτός μετά από ενημέρωση που έλαβε από τον εταίρο της Roadis, πως δεν θα κατέβει στη φάση των δεσμευτικών προσφορών. Έτσι, η Ακτωρ, υποστηρίζει η διοίκησή της, έχασε την προθεσμία του ΤΑΙΠΕΔ (1η Μαρτίου) προκειμένου να δηλώσει την αλλαγή της σύνθεσης του επενδυτικού σχήματος και κατά συνέπεια να διεκδικήσει, μόνη της, τον διαγωνισμό.

Πάντως, κάποιοι εκ των άλλων διεκδικητών διαμαρτύρονται για το ενδεχόμενο νέας παράτασης του διαγωνισμού. Όπως πληροφορείται η στήλη από πηγές που βρίσκονται κοντά στους συγκεκριμένους «μνηστήρες», υποστηρίζουν ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός έχει πάρει ουκ ολίγες παρατάσεις, «καθυστερεί χωρίς λόγο» και τελικά στρατηγικής σημασίας επενδύσεις πάνε όλο και πιο πίσω…

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη παραχώρηση έχει αναγγελθεί από το 2013. Χρειάστηκε να περάσουν τέσσερα χρόνια, ώστε το ΤΑΙΠΕΔ να βγάλει στον αέρα, το Νοέμβριο του 2017, την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, να υποβληθούν οι μη δεσμευτικές προσφορές τον Φεβρουάριο του 2018 (μετά από παρατάσεις), τον Μάιο της ίδιας χρονιάς έγινε η προεπιλογή των εννέα υποψήφιων επενδυτικών σχημάτων και έκτοτε δεσμευτική προσφορά δεν είχε κατατεθεί…

Όταν λοιπόν στις 11 Δεκεμβρίου του 2020 ήρθε η μεγάλη ώρα και εμφανίστηκε μόνο η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Egis Projects, υποβάλλοντας, μάλιστα, δεσμευτική προσφορά, τότε η «Roadis - Άκτωρ Παραχωρήσεις» και η «Vinci - Mytilineos» προσέφυγαν στο ΣτΕ, παίρνοντας παράταση του διαγωνισμού.

Το επενδυτικό σχήμα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Egis Projects έφτασε στην πηγή αλλά δεν πρόλαβε να πιει νερό. Πλέον, αν το ΤΑΙΠΕΔ δεν δώσει παράταση για την Εγνατία Οδό, θα κονταροχτυπηθούν το προαναφερόμενο επενδυτικό σχήμα και αυτό των Vinci - Mytilineos, οι οποίοι στο μεταξύ έβαλαν στην κοινοπραξία τους και τον ΑΒΑΞ.

Ωστόσο, ουδείς ξέρει τι θα απογίνει με την έκβαση της τελευταίας φάσης του διαγωνισμού την 1η Απριλίου. Και δεν αποκλείεται τις επόμενες ώρες πέρα από τις νομικές κινήσεις που δρομολόγησε η Άκτωρ (ασφαλιστικά μέτρα) για την παράταση να απαντήσουν αναλόγως και οι ανταγωνιστές της…

 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ-ΛΙΜΑΝΙΑ-ΛΑΡΚΟ: Το ΤΑΙΠΕΔ έχει πολλές δουλειές την προσεχή εβδομάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων αναμένεται να ανακοινώσει τις λίστες των τελικών υποψηφίων-επενδυτών για τους διαγωνισμούς των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας και της ΛΑΡΚΟ.

Ως προς τα λιμάνια, υπήρχε γκρίνια από μνηστήρες για την καθυστέρηση του Ταμείου να ανακοινώσει τη λίστα των υποψήφιων που θα περάσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Φαίνεται, όμως, πως η ώρα έφτασε…

Στον διαγωνισμό της ΛΑΡΚΟ, το ΤΑΙΠΕΔ και ο ειδικός διαχειριστής εκτιμάται πως εντός της εβδομάδας θα γνωστοποιήσουν ποια εκ των επενδυτικών σχημάτων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον θα προκριθούν στην τελική φάση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v