ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Περίεργες καταστάσεις καταγράφονται στην εσχατιά της χώρας και συγκεκριμένα στην ακτοπλοϊκή γραμμή από/προς Κέρκυρα για Διαπόντια Νησιά που εξυπηρετείται από το πλοίο "Evdokia".
Το συγκεκριμένο επιβατηγό οχηματωγό πλοίο πήρε την άγονη γραμμή σε διαγωνισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας προσκομίζοντας χαρτιά αξιοπλοΐας από αναγνωρισμένο νηογνώμονα (RINA), ως η νομοθεσία ορίζει. Ωστόσο ακολούθησαν καταγγελίες από ανταγωνίστρια εταιρεία αναφορικά με το κατά πόσο έχει συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της κοινοτικής οδηγίας ΕΕ 2017/2108/ΕΚ και τα οριζόμενα στα Π.Δ. 95/2019 και 103/99 ως προς τα θέματα του εξοπλισμού του και τους τομείς ασφαλείας του, όπως πιστοποιείται από τη Διεύθυνση Μελετών και Κατασκευών Πλοίων του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρξει εισαγγελική παραγγελία για την υπόθεση.
Το εν λόγω πλοίο, όπως υποστηρίζεται στην καταγγελία, δεν έχει πραγματοποιήσει τις απαιτούμενες εργασίες μετασκευής σύμφωνα με την ανωτέρω κοινοτική οδηγία και παρόλο που έχει ήδη διαταχθεί από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Πειραιά έκτακτη επιθεώρηση του πλοίου και προκαταρκτική έρευνα, η οποία είναι σε εξέλιξη για την πιστοποίηση των παραβάσεων του εν λόγω πλοίου, αυτό συνεχίζει να εκτελεί πλόες.
Το Euro2day.gr επικοινώνησε με αρμόδιους παράγοντες του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι οποίοι ήταν σε γνώση του θέματος. Όπως ανέφεραν, εφόσον υπάρχει σε εξέλιξη εισαγγελική έρευνα, δεν μπορούν να ειπωθούν λεπτομέρειες.
Ωστόσο μας είπαν ότι το πλοίο φέρει νόμιμα πιστοποιητικά από αναγνωρισμένο νηογνώμονα (RINA), γι' αυτό και πραγματοποιεί κανονικά τα δρομολόγιά του, ενόσω λόγω της εισαγγελικής παραγγελίας, το όλο θέμα διερευνάται και από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων και έως ότου εκδοθεί το σχετικό πόρισμα.
Αρμόδιος συντάκτης του Euro2day.gr επικοινώνησε με την πλευρά της πλοιοκτησίας του πλοίου, από την οποία υποστηρίζεται ότι ο Νηογνώμονας ελέγχει το πλοίο, το οποίο και φέρει τα νόμιμα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.
Κατόπιν αυτής της επικοινωνίας, ωστόσο, ο αρμόδιος συντάκτης του Euro2day.gr έλαβε το ακόλουθο απειλητικό και προσβλητικό email από την ίδια πλευρά:
«Σε συνέχεια της τηλεφωνικής μας επικοινωνίας, κατά την οποία διαπιστώθηκε η μονόπλευρη πληροφόρησή σας, καθώς και η ανεπάρκειά σας για τα νομικά και τεχνικά θέματα της υπόθεσης, σας καλούμε να μην προβείτε σε παράνομες ενέργειες, δημοσιεύοντας άρθρα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με σκοπό να βλάψετε την εταιρεία μας.
Για τη ΝΑΥΣΙΝΟΟΣ Ν.Ε.»
Επειδή δεν έχουμε αντιληφθεί να είναι παράνομο το δημοσιογραφικό ρεπορτάζ, εμείς θα αναφέρουμε πάντως ότι ο «μίτος» της Αριάδνης στη συγκεκριμένη υπόθεση φαίνεται να βρίσκεται στο αν το πλοίο τηρεί τις προδιαγραφές (και σε τομείς ασφαλείας) που προβλέπει η κοινοτική οδηγία για τα νέα πλοία που μπαίνουν στις γραμμές, καθώς οι μεγάλες μετασκευές παλαιών πλοίων από ένα όριο και πάνω, πρέπει να εναρμονίζονται με το νέο καθεστώς.
Προφανώς όταν ολοκληρωθεί η έρευνα θα βγει και το «πόρισμα», για το αν το πλοίο τηρεί αυτές τις προδιαγραφές.
ΓΕΝΟΠ - ΔΕH: Σχεδόν κλεισμένη θεωρείται η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας ανάμεσα στη ΔΕΗ και τη ΓΕΝΟΠ. Όπως πληροφορείται η στήλη, ίσως και εντός του μήνα να υπογραφεί το νέο πλαίσιο που θα διέπει τις εργασιακές σχέσεις στον όμιλο της δημόσιας εταιρείας για τα επόμενα τρία χρόνια.
Ως προς το… ψητό, πηγές θέλουν οι δύο πλευρές να έχουν συμφωνήσει στην επαναφορά του ημερήσιου επιδόματος σίτισης (τροφείο) στα 6 από τα 4 ευρώ, ενώ μετά την αποδέσμευση της χορήγησης των ειδικών επιδομάτων (εργαζόμενοι στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής και ορυχεία) θεσμοθετείται η καταβολή τους με αναδρομική ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2019. Τα ποσά θα δοθούν σε τρεις δόσεις.
Πληροφορίες αναφέρουν ακόμη πως πρόκειται να καθιερωθούν και επιδόματα στο διοικητικό προσωπικό, ενώ γκρίνια φέρεται να υπάρχει για τις μισθολογικές αναπροσαρμογές στους εναερίτες του ΔΕΔΔΗΕ.
Aν έχουν βάση οι διαμαρτυρίες, μάλλον διοίκηση και ΓΕΝΟΠ θα πρέπει να δουν πιο θερμά τα αιτήματά τους…