Η κίνηση του ισχυρού κυπριακού ομίλου Petrolina να εξαγοράσει την Silk Οil ανεβάζει κι άλλο τον πήχη του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, ενός ανταγωνισμού που ήταν σκληρός ακόμη και πριν από την περυσινή σημαντική πτώση της ζήτησης που παρατηρήθηκε λόγω της πανδημίας.
Ενδεικτικό είναι το ότι η Coral (ένας από τους μεγαλύτερους «παίκτες» της αγοράς, θυγατρική της Motor Oil) υποχρεώθηκε στο εννεάμηνο σε ζημία ύψους 11 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 17,8 εκατ. κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Αναμφίβολα, οι προκλήσεις για τον κλάδο είναι πολλές: Πέρα από τη χαμηλή ζήτηση (βλέπε οικονομική κρίση) οι εταιρείες καλούνται να αντιμετωπίσουν καταιγισμό φορολογικών επιβαρύνσεων, τις ολοένα και μεγαλύτερες απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση του «αποτυπώματος», αλλά και τις ραγδαίες εξελίξεις στο μέτωπο των νέων μορφών ενέργειας.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Revoil ανακοίνωσε πως θα υλοποιήσει μέσα στην επόμενη πενταετία επένδυση σε μονάδες ΑΠΕ συνολικής ισχύος 60 Mw!
Πολλές εταιρείες επίσης επιχειρούν να μετατρέψουν τα πρατήρια βενζίνης σε σημεία πώλησης πολύ περισσότερων προϊόντων, που ξεκινούν από καφέδες και είδη super market και φτάνουν έως τις συνδέσεις φυσικού αερίου και την ηλεκτροκίνηση.
«Ο βενζινάς θα πρέπει να μετατραπεί σε επιχειρηματία» αν θέλει να δει το πρατήριό του να επιβιώνει σε βάθος χρόνου», αναφέρεται χαρακτηριστικά από έμπειρους παράγοντες της αγοράς...