Μπορεί η όλη επικοινωνιακή διαχείριση εκ μέρους της κυβέρνησης να ήταν ολίγον υπερβολική, για την προοπτική κατασκευής ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα, από την ολλανδικών συμφερόντων next e.go Mobile (παλιά μου τέχνη κόσκινο όλων των ελληνικών κυβερνήσεων), πλην όμως εξίσου υπερβολική, αν όχι και περισσότερο, ήταν η αντίδραση των… σκωπτικών του διαδικτύου.
Με άλλα λόγια, μόλις μάθαμε ότι μπορεί να γίνει στην Ελλάδα μια ξένη επένδυση, αρχίσαμε τα... πράσινα άλογα, τα διάφορα παράλογα.
Κάποιοι έγραψαν ότι είναι μια μικρή και άγνωστη εταιρεία, κάποιοι άλλοι ασχολήθηκαν με το ότι πριν αλλάξει ιδιοκτησία, είχε μπει σε καθεστώς διαχείρισης, κάποιοι ακόμη σημείωναν ότι δεν έχει πάρει… «ομολογκασιόν» στην ΕΕ κι άλλα διάφορα.
Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα;
Ότι πρόκειται για ένα γερμανικής ίδρυσης startup στον χώρο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου που έχει βγάλει 2-3 μοντέλα, απασχολεί περίπου 500 άτομα κι έχει μια μικρή μονάδα παραγωγής στη Γερμανία. «Κόλλησε» όμως από χρηματοδότηση μέσα στην τρικυμία της πανδημίας, βρήκε γρήγορα επενδυτή πρόθυμο να την αναλάβει, ενώ για κάποιους λόγους επέλεξε να εξετάσει την Ελλάδα (και να υπογράψει Letter of intent με την κυβέρνηση), προτιθέμενη να δημιουργήσει εργοστάσιο για αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, στη χώρα μας.
Προφανώς και δεν πρόκειται για κάποια επένδυση-μαμούθ, από μια καθιερωμένη αυτοκινητοβιομηχανία. Ούτε η BMW είναι ούτε η ΤΟΥΟΤΑ, αλλά το συγκεκριμένο «τρένο» μάλλον το έχουμε χάσει εδώ και κάτι δεκαετίες -και το ξέρουμε!
Προφανώς, δεν το κάνουν για την καλή τους την καρδιά, οπότε υποθέτουμε ότι τους τράβηξε ο συνδυασμός ικανού προσωπικού με χαμηλότερες αποδοχές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, συν η εκτίμησή τους περί των κινήτρων που τους προσφέρονται.
Ωστόσο το γεγονός ότι ένα τέτοιο startup προτίθεται να κάνει παραγωγική μονάδα στη χώρα μας, που μόνο επιτυχημένη δεν είναι -επί δεκαετίες- στην προσέλκυση σύγχρονων άμεσων επενδύσεων, καθόλου αμελητέο δεν είναι, ακόμη κι αν δεν «βγουν» τα νούμερα που ελέχθησαν για επένδυση 100 εκατ. ευρώ, 800 θέσεις εργασίας και παραγωγή 30.000 αυτοκινήτων ετησίως.
Ο τομέας είναι σίγουρα «σέξι» διεθνώς, οι προοπτικές της ηλεκτροκίνησης τεράστιες και το μόνο που θα έπρεπε όλοι να ευχόμαστε, τουλάχιστον όσοι ενδιαφέρονται να αυξηθούν οι ξένες επενδύσεις στη χώρα, είναι να προχωρήσει η επένδυση, να πετύχει το project της e.go και να έρθουν περισσότερα ξένα startup στη χώρα μας.
Μην τα ισοπεδώνουμε όλα, λες και γίναμε ξαφνικά… «επενδυτικό ελντοράντο», που όλοι στριμώχνονται για να το κατακτήσουν!