Εσοδα μόλις 50 εκατ. ευρώ είχε από τον κατασκευαστικό κλάδο στην Ελλάδα η ΑΒΑΞ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020. Γι’ αυτό και προκαλούν απορίες οι δηλώσεις ανώτατων στελεχών, σύμφωνα με τις οποίες ο όμιλος θα περιορίσει την παρουσία του στη διεθνή αγορά, από την οποία και προερχόταν η πλειονότητα των εσόδων τα τελευταία χρόνια. Πιθανώς επειδή η διεθνής παρουσία του ομίλου συνοδεύτηκε και από πολυετείς ζημιές σε πολλές χώρες.
Όμως στην Ελλάδα δεν έχει προς το παρόν αρκετές συμβάσεις για να στηρίξουν τη μεγάλη ανάπτυξη των εσόδων του ομίλου. Εκτός και αν η διοίκηση θεωρεί πως η πρόσφατη επικράτηση στον διαγωνισμό για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, ύψους περί το 1,5 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), αρκεί για να στηρίξει τον όμιλο στη χώρα μας.
Αν υποθέσουμε πως το συγκεκριμένο έργο θα χρειαστεί περίπου δέκα χρόνια (ο συμβατικός χρόνος είναι οκτώ), τότε αντιστοιχούν σε περίπου 150 εκατ. ευρώ έσοδα ετησίως.
Τι κέρδη θα αφήσει το έργο του μετρό; Ελάχιστα, λένε οι γνωρίζοντες. Αν το έργο εκτελεστεί αποκλειστικά από την ΑΒΑΞ…