Στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας είναι εδώ και χρόνια γνωστά τα προβλήματα με την έλλειψη προσωπικού και τις διοικητικές δυσκαμψίες αναφορικά με τις προσλήψεις.
Όλοι οι πρόεδροι θέτουν διαχρονικά το συγκεκριμένο πρόβλημα, χωρίς καμία κυβέρνηση να ανταποκρίνεται. Ούτε και η σημερινή, που έχει σηκώσει την ενέργεια πολύ ψηλά στην αναπτυξιακή της ατζέντα…
Είναι επίσης απίστευτες οι γραφειοκρατικές δυσκολίες για την έγκριση αποφάσεων.
Γιατί τα γράφουμε όλα αυτά; Λίγη υπομονή και θα καταλάβετε…
Στις 23 Ιουνίου, η ΡΑΕ ανάρτησε στην ιστοσελίδα της το δεκαετές πρόγραμμα Ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας για την περίοδο 2020-2029. Το εκπονεί ο ΑΔΜΗΕ, με την υποχρέωση να υποβάλλει κάθε χρόνο το δεκαετές της επόμενης περιόδου.
Η ΡΑΕ, λοιπόν, το ανάρτησε για δεύτερη διαβούλευση κατόπιν προηγούμενης, έχοντας ενσωματώσει σχόλια των συμμετεχόντων στον διάλογο. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ενώ μπαίνουμε στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, δεν έχει ακόμα εγκριθεί. Κι ας έχει σταλεί στην Αρχή για πρώτη φορά το 2019.
Στο μεταξύ, ο ΑΔΜΗΕ προ περίπου δύο μηνών δημοσιοποίησε και έστειλε στη ΡΑΕ το νέο δεκαετές της περιόδου 2021-2030, το οποίο επίσης ετέθη σε δημόσια διαβούλευση, ώστε να γίνει η ίδια διαδικασία με εκείνο της προηγούμενης. Και το συγκεκριμένο πρόγραμμα, λόγω του ότι περιλαμβάνει τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών του Β. Αιγαίου και των Δωδεκάνησων, παρουσιάστηκε δια τυμπανοκρουσιών από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, λόγω των μεγάλων επενδύσεων.
Το αστείο της υπόθεσης είναι πως ο ΑΔΜΗΕ, αν κι έχει προχωρήσει τον σχεδιασμό του για τις επενδύσεις, αναγκάστηκε και ενσωμάτωσε στο δεκαετές 2020-2029 (στη δεύτερη διαβούλευση που ξεκίνησε στις 23 Ιουνίου) έργα που έχουν προβλεφθεί στο 2021-2030, προκειμένου όταν εγκριθεί, να μπορέσουν να τρέξουν οι επενδύσεις…
Με αφορμή την αλλαγή της ηγεσίας της ΡΑΕ, μήπως εκεί στην κυβέρνηση να κοιτάξουν να αλλάξουν και τις δομές λειτουργίας της Αρχής και να δώσουν το «ΟΚ» για καμιά πρόσληψη;