ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ. Πρόταση για την αντικατάσταση των Contingent Convertible (CoCos) ή την τροποποίηση επιμέρους όρων φέρεται να έχει καταθέσει στις ευρωπαϊκές και εγχώριες αρχές η Τράπεζα Πειραιώς.
Όπως πληροφορείται ο Χαμαιλέων, η πρόταση της Πειραιώς καλύπτει όλα τα ενδεχόμενα: από τη μετάθεση της ημερομηνίας εξάσκησης του δικαιώματος μετατροπής σε μετοχές που έχει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ως την αντικατάσταση των υπό αίρεση μετατρέψιμων ομολογιών με άλλο χρηματοπιστωτικό μέσο, με παρόμοια χαρακτηριστικά.
Η πιο ενδιαφέρουσα, πάντως, από τις λύσεις είναι, σύμφωνα με την αγορά, η θέσπιση δυνατότητας πληρωμής του τοκομεριδίου, με έκδοση και απόδοση στο ΤΧΣ ομολογιών Tier II ή Additional Tier I.
Σημειώνεται ότι τα CoCos εκδόθηκαν στις 2 Δεκεμβρίου του 2015 και το ΤΧΣ, που κάλυψε το σύνολο της έκδοσης, έχει τη δυνατότητα να εξασκήσει δικαίωμα μετατροπής τους σε μετοχές, στις αρχές Δεκεμβρίου 2022.
ΑΝΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ. Την υποχρέωση της χώρας να προχωρήσει σε κάποιες επιμέρους ρυθμίσεις, που εκκρεμούν εδώ και μια πενταετία, ως προς το πεδίο ισχύος των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων (Deferred Tax Credits) των τραπεζών έναντι του Δημοσίου, υπενθύμισε προ ημερών η έκθεση της Κομισιόν.
Όταν η Ελληνική Δημοκρατία εγγυήθηκε, το 2015, τον συμψηφισμό αναβαλλόμενου φόρου, ακόμη και σε περίπτωση εμφάνισης ζημιών από τράπεζα/ες, επιτρέποντας στον επόπτη να συνυπολογίζει το 100% του DTC στα εποπτικά κεφάλαια, υπήρξαν θέματα που δεν ρυθμίστηκαν.
Δεν προβλέφθηκε, για παράδειγμα, να ισχύει η -αναβαλλόμενη φορολογική- απαίτηση και στην περίπτωση που ένα πιστωτικό ίδρυμα υπάγεται στη διαδικασία εξυγίανσης (resolution), παρότι είχε τεθεί σε ισχύ η οδηγία BRRD περί ανάκαμψης και εξυγίανσης τραπεζών.
Η Κομισιόν ζητά να διευθετηθεί το θέμα, με ανάληψη πρωτοβουλίας εκ μέρους των αρχών, ως το τέλος Ιουνίου.
Άργησαν πέντε χρόνια, λέτε να το διευθετήσουν σε ένα μήνα;
Υ.Γ. Στο τέλος του 2019, το DTC ανερχόταν στα 15,7 δισ. ευρώ και αντιστοιχούσε στο 55,4% του Common Equity Tier I των εγχώριων τραπεζών.