Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Νοε 25 2019

Οι φουρτούνες… στη Ρεβυθούσα και το ντιλ για την Υδρόγειο

Οι φουρτούνες… στη Ρεβυθούσα και το ντιλ για την Υδρόγειο

ΡΕΒΥΘΟΥΣΑ. Οι αλλαγές που έκανε ο ΔΕΣΦΑ στους όρους για την εισαγωγή φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και τη δέσμευση χωρητικότητας στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας φαίνεται να έχουν προκαλέσει αλαλούμ στην αγορά.

Το αποτέλεσμα είναι κατά την εκπόνηση του αρχικού ετήσιου προγράμματος LNG για το 2020, κι ενώ έχουν δηλώσει 14 εταιρείες φορτία για δέσμευση θέσεων (slots), να έχουν «πεταχτεί εκτός» 10 εξ αυτών, περιλαμβανομένων μάλιστα της ΔΕΗ και της Motor Oil, που έχουν ανάγκη υγροποιημένου αερίου για τη διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας και την ανταγωνιστικότητα των δραστηριοτήτων τους.

Όλα τα διαθέσιμα slots έχουν κατανεμηθεί από τον Διαχειριστή σε τέσσερις παίκτες, τρεις ενεργειακούς ομίλους και τη ΔΕΠΑ, και ορισμένοι εκ των αποκλεισμένων διαμαρτύρονται. Όπως υποστηρίζουν, οι δηλωθείσες ποσότητες από τους τέσσερις ανέρχονται σε 110 εκατομμύρια Μεγαβατώρες, ενώ οι ανάγκες της αγοράς είναι μόλις 50 εκατ. Μεγαβατώρες. Με πιο απλά λόγια, ισχυρίζονται ότι έχουν γίνει υπερδηλώσεις φορτίων για να αποκλειστούν άλλοι χρήστες φυσικού αερίου.

Τι φταίει; Σύμφωνα με τους αποκλεισμένους, ο ΔΕΣΦΑ έλαβε υπόψη για την κατανομή της χωρητικότητας μόνο το μέγεθος των δηλωθεισών ποσοτήτων παραβλέποντας τις περσινές εισαγωγές, καθώς και άλλα εμπορικά κριτήρια, εγγυήσεις, ανάγκες κ.λπ. Και ενώ ο διαχειριστής αύξησε το πέναλτι έως και 200.000 ευρώ για όσους δεν αξιοποιήσουν τον χώρο που δέσμευσαν, από το 2020 ο κάθε χρήστης μπορεί να ακυρώσει ένα φορτίο και όχι έως το 50% όπως ισχύει μέχρι τώρα. Από την άλλη μεριά, το σκεπτικό του ΔΕΣΦΑ για αυτές τις αλλαγές ήταν η αποτροπή των πλασματικών δηλώσεων εισαγωγών.

Την περασμένη Παρασκευή, ήταν η τελευταία ημέρα υποβολής αντιρρήσεων και το τελικό πλάνο προγραμματισμού για το 2020 θα εκδοθεί από τον Διαχειριστή στις 30 Νοεμβρίου.

Όσοι δεν έχουν συμπεριληφθεί μέχρι τώρα, ζητούν να γίνει πιο δίκαιη κατανομή φορτίων, με βαρύτητα σε όσους έχουν δηλώσει μεγαλύτερες ποσότητες, αλλά και τη μερική ικανοποίηση και των υπόλοιπων παικτών…

Μάλιστα οι αποκλεισμένοι προειδοποιούν ακόμη και με χρήση ένδικων μέσων...

 

ΥΔΡΟΓΕΙΟΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ. Θέμα χρόνου φαίνεται να είναι η οριστική συμφωνία και ανακοίνωση της πώλησης της ασφαλιστικής εταιρείας Υδρόγειος στον αυστριακό όμιλο Vienna Insurance Group (για τις σχετικές αυτές διαπραγματεύσεις είχε αναφερθεί εμμέσως το Euro2day.gr από τον προηγούμενο μήνα).

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, η δραστηριότητα που έχει η Υδρόγειος στην Κύπρο δεν θα περιληφθεί στο deal, αλλά θα παραμείνει στους σημερινούς ιδιοκτήτες της. Επίσης, μετά την υλοποίηση του deal, το ελληνικό management θα συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντά του.

Η Υδρόγειος είναι μια σημαντική εταιρεία γενικών ασφαλίσεων (καλύψεις κατοικίας, αυτοκινήτου, επιχείρησης, αστικής ευθύνης, προσωπικού ατυχήματος, εξειδικευμένων πολυασφαλιστηρίων), η οποία το 2018 σημείωσε κύκλο εργασιών 76,7 εκατ. ευρώ (67,14 εκατ. το 2017), προ φόρων κέρδη 6,5 εκατ. ευρώ (8,35 εκατ. το 2017), ενώ έκλεισε τη χρονιά με ίδια κεφάλαια 62 εκατ. ευρώ.

Προφανώς, το συγκεκριμένο deal αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για την εγχώρια ασφαλιστική αγορά, ιδίως αν συνεκτιμηθεί ότι η Υδρόγειος δραστηριοποιείται στους γενικούς κλάδους και όχι στα «καυτά» μέτωπα των προγραμμάτων υγείας και σύνταξης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v