Κι έγινε χαμός! Οι καθυστερήσεις πτήσεων δεν είναι νέο «φρούτο» στη διεθνή αγορά αερομεταφορών. Ούτε αφορά μόνο την Ελλάδα και τα ελληνικά αεροδρόμια.
Το δημοσίευμα, όμως, του Euro2day.gr για το πινγκ - πονγκ ευθυνών αποδείχθηκε αρκετό για να αναδυθούν στην επιφάνεια θέματα που παρέμεναν, άγνωστο για ποιους λόγους, κρυμμένα επιμελώς κάτω από το χαλί.
Το συγκεκριμένο δημοσίευμα έφερε, μεταξύ άλλων, στο προσκήνιο το γεγονός πως το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και κύρια πύλη εισόδου τουριστών στην Ελλάδα, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας κατατάσσεται τρίτο στην Ευρώπη με κριτήριο τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις πτήσεων. Κι αυτό προκύπτει όχι από εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς αλλά από έκθεση του αρμόδιου φορέα συντονισμού της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη, του Eurocontrol. Στοιχεία που αποκάλυπτε ο Γ.Δ/ντής του αεροδρομίου της Αθήνας Γ. Παράσχης με επιστολή του προς τον Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας σήκωσαν το γάντι και αποκάλυψαν με τη σειρά τους σωρεία θεμάτων τα οποία θεωρούν πως συμβάλλουν στις καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
Ο θόρυβος που προκλήθηκε από το δημοσίευμα προκάλεσε κυβερνητικές συσκέψεις με τη συμμετοχή των ηγεσιών των υπουργείων Μεταφορών και Υποδομών αλλά και Τουρισμού. Ενώ λήφθηκαν έκτακτα μέτρα με ανακατανομή ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και την ενίσχυση του προσωπικού που ελέγχει τον εναέριο χώρο της Αττικής.
Μέχρι τη δημοσίευση του Euro2day.gr οι καθυστερήσεις πτήσεων είχαν θεωρηθεί περίπου ως «αναγκαίο κακό», λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης της θερινής περιόδου.
Αποδείχθηκε, όμως, πως δεν ήταν έτσι. Σε συνέντευξή του στο Euro2day.gr ο Rafael Schvartzman, Περιφερειακός Αντιπρόεδρος για την Ευρώπη της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) αποκάλυψε πως η Ελλάδα υστερεί κατά μια διετία στην αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας της. Σημείωνε, μάλιστα, πως το πρόβλημα ήταν γνωστό, ήδη, από το 2018, χωρίς να γίνει τίποτα. Όπως ήταν γνωστό ότι, επειδή δεν λήφθηκαν διορθωτικά μέτρα, το καλοκαίρι του 2019 οι καθυστερήσεις θα ήταν ακόμα μεγαλύτερες.
Σημείωνε, μάλιστα, πως η αυξημένη καλοκαιρινή κίνηση δεν είναι η αιτία των καθυστερήσεων. Ως παράδειγμα έφερε την Ισπανία η οποία επίσης εξαρτάται από τον τουρισμό και διαχειρίζεται αυξημένη κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες, όπως η Ελλάδα, αλλά δεν αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με τη χώρα μας.
Ένας ένας οι εμπλεκόμενοι φορείς παίρνουν θέση στα προβλήματα που αναδείχθηκαν δείχνοντας τους…απέναντι. Έτσι, μετά τον Γ.Δ/ντή του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) που «έδειξε» τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και τους τελευταίους που «έδειξαν» ως υπεύθυνο το ΔΑΑ πήραν θέση και οι αερολιμενικοί.
Μόνο που ο Αύγουστος, μήνας αιχμής της τουριστικής κίνησης, δεν θεωρείται κατάλληλος για…σκυταλοδρομία απόδοσης ευθυνών.
Υπάρχει ο χειμώνας για να ειπωθούν όλα όσα πρέπει για να δρομολογηθούν οι λύσεις.
Για θέματα που είναι γνωστά εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια, όπως λέει η ΙΑΤΑ.