Για «παράκαμψη Βοσπόρου» ξεκινήσαμε, σε «πέταλο Βαλκανίων» καταλήξαμε!
Στην αρχή, είχε ανακοινωθεί πως θα δημιουργηθεί κοινή ελληνοβουλγαρική εταιρεία για την προώθηση της λεγόμενης σιδηροδρομικής παράκαμψης του Βοσπόρου, με σύνδεση τριών λιμανιών της Ελλάδας με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας. Στην πορεία, μάθαμε πως στο σχέδιο θα ενταχθεί και η Ρουμανία.
Το Σάββατο μάθαμε, όμως, πως ο σχεδιασμός γίνεται ακόμα πιο πολύπλοκος αφού αντί για «παράκαμψη Βοσπόρου» θα κατασκευαστεί ένα «σιδηροδρομικό πέταλο», που θα ξεκινάει από το Βελιγράδι, θα διέρχεται από τη Βόρεια Μακεδονία, θα φτάνει στη Θεσσαλονίκη, στη συνέχεια θα οδεύει προς Αλεξανδρούπολη και μετά θα συνδέεται με βουλγαρικά και ρουμανικά λιμάνια. Ετσι στην κοινή εταιρεία που θα αναλάβει να προωθήσει το σύνθετο έργο θα συμμετάσχουν και η Σερβία (ήδη υπεγράφη σχετική συμφωνία) αλλά και η Ρουμανία, όπως είπε και ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.
Δεν γνωρίζουμε αν η Κομισιόν, που στήριζε τη σιδηροδρομική παράκαμψη Βοσπόρου, «ευλογεί» και το «πέταλο» που προωθεί ο κ. Σπίρτζης. Το σίγουρο είναι πως, όσο περισσότερα κράτη εμπλέκονται, τόσο περισσότερο θα καθυστερήσει ένα έργο που δρομολογείται εδώ και σχεδόν 15 χρόνια.
Κερδισμένη από τις πολυετείς καθυστερήσεις είναι φυσικά η Τουρκία...