Ουδείς διαφωνεί με την επιβολή αυστηρών ποινών σε θέματα ασφαλείας των οδηγών, αλλά και όσων ενδέχεται να υποστούν τις συνέπειες των πράξεων τους. Ωστόσο ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που έθεσε σταδιακά σε εφαρμογή, από την περασμένη Άνοιξη, το αρμόδιο υπουργείο, μέσω ορισμένων «δρακοντειων» διατάξεων του, φαίνεται να έχει σημαντικές… παράπλευρες απώλειες.
Κι αυτό διότι εκτός από τον υπαίτιο, τιμωρεί και το… όχημα, παρότι το τελευταίο ουδεμία ευθύνη μπορεί να φέρει για τις πράξεις του οδηγού του.
Και εξηγούμεθα: Για μια σειρά παραβάσεων, η ποινή είναι 2 μήνες στέρηση του διπλώματος για τον παραβάτη, αλλά και η αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος, για το ίδιο διάστημα.
Πρακτικά όμως, αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση ενός επαγγελματία, που μίλαγε π.χ. στο κινητό, ενώ οδηγούσε εταιρικό φορτηγό, τις συνέπειες της παράβασης του οδηγού, τις πληρώνει και η εταιρία, που χάνει για 2 μήνες τη χρήση του φορτηγού της!
Γεγονός που προκαλεί ήδη παράπονα, κυρίως σε μικρομεσαίες εταιρίες, για τις οποίες η συγκεκριμένη απώλεια μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη δραστηριότητα τους, ανάλογα και με τη φύση των εργασιών.
Πέραν της οικονομικής/ επιχειρηματικής διάστασης, υπάρχει όμως και η κοινωνική, ιδίως σε μια περίοδο που η μέση ελληνική οικογένεια «ζορίζεται» ποικιλοτρόπως. Ποιο σωφρονιστικό σκοπό εξυπηρετεί, για παράδειγμα, η στέρηση του μοναδικού οχήματος που μπορεί να διαθέτει μια οικογένεια, για την κάλυψη των αναγκών της, επειδή έκανε παράβαση ο οδηγός του;
Ο ίδιος σαφώς να τιμωρηθεί. Το όχημα όμως γιατί;
ΥΓ: Εξ όσων είναι σε θέση να γνωρίζει η στήλη, από τη συγκεκριμένη διάταξη εξαιρούνται οι εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, που σε άλλη περίπτωση θα πλήρωναν το παράπτωμα ενός τυχαίου πελάτη.
Ολες οι υπόλοιπες περιπτώσεις όμως, πρέπει να αντιμετωπίζονται διαφορετικά;