«Κλίμα» για άνοδο τιμολογίων στα ασφαλιστήρια συμβόλαια του κλάδου οχημάτων καλλιεργείται το τελευταίο χρονικό διάστημα από σημαίνοντες παράγοντες του χώρου.
Ήδη, το Euro2day.gr δημοσίευσε την Πέμπτη (1/2/2018) την εκτίμηση του κ. Δημήτρη Ζορμπά -μέλους του Δ.Σ. της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και CEO της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής- πως αν δεν υπάρξουν αυξήσεις τιμολογίων μέσα στους επόμενους μήνες, τότε οι ασφαλιστικές εταιρείες θα κινδυνεύσουν να υποχρεωθούν σε ζημιογόνα αποτελέσματα από το 2019 και μετά.
Τι θα μπορούσε να σημάνει αυτό; Ότι στον ήδη δεινοπαθούντα (λόγω πολύ χαμηλών επιτοκίων) κλάδο ζωής, θα έρθει να προστεθεί στα προβλήματα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και η μέχρι σήμερα κερδοφόρος δραστηριότητα των οχημάτων.
Επίσης, μια ημέρα μετά τις δηλώσεις του κ. Ζορμπά, o Γιάννης Χατζηθεοδοσίου (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mega Brokers, ενός πολύ μεγάλου ασφαλιστικού πρακτορείου) προέβλεψε (από τη συχνότητα του Ant1) πως το 2019, αυξήσεις τιμολογίων θα υπάρξουν, αλλά δεν θα είναι μεγάλες, περιοριζόμενες στο 3%-5%.
Η ουσία είναι πως όλοι οι παράγοντες του κλάδου έχουν πλέον αντιληφθεί πως η συνεχιζόμενη μείωση των τιμολογίων (κατά 47% από την αρχή της κρίσης) επηρεάζει αρνητικά όλη την αγορά, από τις ασφαλιστικές εταιρείες έως και τους διαμεσολαβούντες, που βλέπουν τις προμήθειές τους να πετσοκόβονται.
Το στοίχημα όμως βρίσκεται αλλού: Στο αν αυτή τη φορά θα δούμε τις εξαγγελίες για αυξήσεις να γίνονται πράξη.
Γιατί κατά την τελευταία τριετία, ενώ όλοι οι παράγοντες της αγοράς μιλούσαν για κίνδυνο πτωχευτικών ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου, οι περισσότεροι εξ αυτών προχωρούσαν την ίδια στιγμή σε νέες περικοπές τιμολογίων!
Δηλαδή, άλλα έλεγαν στους δημοσιογράφους και τα αντίθετα έκαναν στην πράξη…
Πρόκειται για τη γνωστή μάχη των μεριδίων αγοράς, η οποία θα δούμε αν θα συνεχιστεί και το 2019.