Η περίπτωση του αγωγού που καλύπτει τον Ιλισό, ο οποίος χρειάζεται άμεσα έργα συντήρησης και οδήγησε σε απόφαση για διακοπή της κυκλοφορίας του τραμ, είναι η κορυφή του παγόβουνου.
Μόνο για να καλύψει η Ελλάδα τις απαιτήσεις των κοινοτικών οδηγιών για την ασφάλεια στις σήραγγες απαιτούνται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, που δεν υπάρχουν! Επί δεκαετίες δεν υπήρξε κανένα σχέδιο για τη λειτουργία και συντήρηση των υποδομών που κατασκευάστηκαν με τεράστιο κόστος στη χώρα μας, με την εξαίρεση των έργων που εκτελέστηκαν με συμβάσεις παραχώρησης.
Εκτιμάται πως μόνο για την Εγνατία Οδό, που έχει πολλές γέφυρες και σήραγγες, το κόστος συντήρησης (βαριά συντήρηση δεν έγινε ποτέ στον οδικό άξονα) φτάνει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ!
Τώρα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ετοιμάζεται να καταθέσει σχέδιο νόμου που θα επιβάλλει στους κρατικούς φορείς να συντηρούν τα έργα που κατασκευάζουν.
Φαίνεται πως η υπόθεση με την κατάρρευση της ιταλικής γέφυρας, σε συνδυασμό με τις καταστροφές στην Αττική (πλημμύρες, πυρκαγιές) ξύπνησαν τα αντανακλαστικά όχι μόνο των κοινοτικών αξιωματούχων αλλά και των υπευθύνων στη χώρα μας.