ΕΛΠΕ: Σύμφωνα με αναλυτές, το ενδιαφέρον για την Ελληνικά Πετρέλαια από trading companies, όπως η Glencore, εξηγείται υπό την εξής οπτική:
H Eλληνικά Πετρέλαια κατέχει το μοναδικό διυλιστήριο στην Ελλάδα (Ελευσίνα) και ένα από τα λίγα στην ευρύτερη περιοχή, το οποίο μπορεί να επεξεργάζεται το μαζούτ, παράγοντας καύσιμο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θειάφι.
Από το 2020, δε, όλα τα πλοία (Ακτοπλοΐας και Ποντοπόρου) πρέπει να χρησιμοποιούν πετρέλαιο με χαμηλή περιεκτικότητα σε θειάφι.
INLOT: Το πρόβλημά της, παρά τα σημαντικά βήματα που έχουν διενεργηθεί για την επιμήκυνση της διάρκειας δανεισμού και της μείωσης του μέσου επιτοκίου, παραμένει ο υψηλός -καθαρός- δανεισμός σε σχέση με τα EBITDA.
Για να μειωθεί ο παραπάνω λόγος από το 2,98 σε κάτω από 2 φορές, θα πωληθούν συμμετοχές.
Όμως οι εξελίξεις στην Ιταλία ρίχνουν πίσω τον σχεδιασμό. Ταυτόχρονα, η κατρακύλα της τουρκικής λίρας έχει οδηγήσει σε αρνητικές συναλλαγματικές διαφορές.