ΠΕΙΡΑΙΩΣ-ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Παράταση μερικών ημερών έλαβε η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για το 9,88% της Αττικής Οδού, το οποίο πουλάει η Πειραιώς με σύμβουλο την PwC.
Νέα ημερομηνία για την κατάθεση προσφορών η 7η Μαΐου.
ΔΕΣΦΑ: Πέραν του τιμήματος των 535 εκατ. ευρώ, οι υφιστάμενοι μέτοχοι θα εισπράξουν, πριν τη μεταβίβαση του 66%, το ποσό των 55 εκατ. ευρώ, ως μέρισμα χρήσης 2017.
Ο συνδυασμός τιμήματος και μερίσματος χρήσης 2017 ανεβάζει την προσφορά, σύμφωνα με όσους παρακολούθησαν εκ του σύνεγγυς τον διαγωνισμό, ελαφρώς υψηλότερα από το πάνω σημείο του εύρους δίκαιης αποτίμησης.
ΕΕΣΣΤΥ: Λύθηκε το μυστήριο της διαφοράς 10 εκατ. ευρώ, που χωρίζει ΤΑΙΠΕΔ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναφορικά με το τίμημα πώλησης της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πρόσφερε, σύμφωνα με πληροφορίες, τίμημα 10 εκατ. ευρώ για την ΕΕΣΣΤΥ, όταν η δίκαιη αποτίμηση, που έβγαλαν οι ανεξάρτητοι σύμβουλοι, ανέρχεται σε περίπου 20 εκατ. ευρώ. Πού οφείλεται μέρος της διαφοράς; Στην αύξηση των δαπανών μισθοδοσίας, που θα επέλθει αυτόματα μόλις η εταιρεία ιδιωτικοποιηθεί.
Ο αγοραστής θα πρέπει να πληρώνει 2 επιπλέον μισθούς ετησίως στους εργαζομένους της ΕΕΣΣΤΥ και αυτό σε βάθος χρόνου οδηγεί σε αξιοσημείωτη επιβάρυνση σε επίπεδο καθαρής παρούσας αξίας.
Να θυμίσουμε ότι ο πρώτος διαγωνισμός για την εταιρεία είχε ξεκινήσει στις 19 Αυγούστου του 2013. Στον δεύτερο διαγωνισμό κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ελέγχεται πλέον από τους Ιταλούς της Ferrovie, η οποία δεν χαροποίησε τη διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Ετσι ζητήθηκε βελτίωση από τους Ιταλούς.
Οσοι βλέπουν τους αριθμούς υποστηρίζουν, πάντως, πως ακόμα και αν οι Ιταλοί διπλασιάσουν την προσφορά τους, «τα 10 εκατομμύρια που προσέφεραν θα γίνουν 20 εκατ., χωρίς να είναι σίγουροι πως το υλικό που θα παραλάβουν βρίσκεται στη θέση του».