Αυτόνομα μπορούν να διεκδικήσουν την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), σύμφωνα με το τεύχος προκήρυξης που δημοσίευσε την προηγούμενη εβδομάδα το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).
Στο τεύχος προβλέπεται πως οι υποψήφιοι πρέπει να παρουσιάσουν τεχνική εμπειρία από τη συντήρηση και λειτουργία «Παρόμοιας Υποδομής Αυτοκινητοδρόμου».
Δηλαδή «μία υποδομή αυτοκινητοδρόμου σε λειτουργία, στην οποία εισπράττονται διόδια (με Συμβατικό και Ηλεκτρονικό Σύστημα Συλλογής Διοδίων και όχι με «σκιώδη» διόδια), ελάχιστου συνεχούς μήκους εκατόν πενήντα (150) χιλιομέτρων».
Και οι δύο όμιλοι διαθέτουν τη σχετική εμπειρία μέσω της συμμετοχής στις κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους υπόλοιπους οδικούς άξονες της χώρας, όπως η Ολυμπία Οδός, το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί και η Ιόνια Οδός (η κοινοπραξία διαχειρίζεται και το τμήμα Μεταμόρφωση - Σκάρφεια του άξονα Αθηνών - Θεσσαλονίκης).
Η J&P ΑΒΑΞ διαθέτει επίσης την τεχνική εμπειρία, αλλά θα χρειαστεί υποστήριξη για να καλύψει το κριτήριο των ιδίων κεφαλαίων, καθώς το πλαφόν έχει ανέβει στα 150 εκατ. ευρώ.
Την αντίστοιχη τεχνική εμπειρία δεν φαίνεται να συγκεντρώνει (αυτόνομα) η Intrakat, καθώς ο διαγωνισμός απαιτεί ο υποψήφιος να κατέχει τουλάχιστον 15% σε κοινοπραξία διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων.
Η Intrakat έχει το 13,3% της κοινοπραξίας Μορέας, που διαχειρίζεται τον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Συνεπώς η εταιρεία θα διεκδικήσει την Εγνατία Οδό ως μέλος ευρύτερου σχήματος.
Το σίγουρο είναι πως θα ενδιαφερθούν και κάποιοι ξένοι όμιλοι, με προεξάρχουσα τη γαλλική Vinci.