Εκτός από τη μεταφορά της έδρας εκτός Ελλάδας, ώστε να αντιμετωπιστούν η υπερφορολόγηση και όλα τα εγχώρια συμπαρομαρτούντα, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να αντιμετωπίσει μια εταιρεία την κρίση ζήτησης στην εγχώρια αγορά.
Είδαμε πρόσφατα το παράδειγμα εταιρείας, η οποία αξιοποιώντας την εμπειρία και το καλό όνομα που έχει στον κλάδο της, επέκτεινε τις δραστηριότητές της στο διεθνές trading, αφού η ελληνική αγορά βρίσκεται σε κατάρρευση.
Κατάφερε έτσι σε σύντομο χρονικό διάστημα όχι μόνο να καλύψει τις απώλειες όγκων που είχε στην εσωτερική αγορά, αλλά να αυξήσει τις πωλήσεις που εγγράφει στα βιβλία της και να διατηρήσει την κερδοφορία της σε αξιοπρεπή επίπεδα.
Βέβαια, τα εμπορικά περιθώρια του διεθνούς trading είναι πολύ περιορισμένα, σε σχέση με αυτά της εμπορίας στην εσωτερική αγορά.
Ωστόσο, όπως μας έλεγε στέλεχος μιας από τις εταιρείες που αναπτύσσουν παρόμοια δραστηριότητα, υπό τις παρούσες συνθήκες αβεβαιότητας και συρρίκνωσης της ζήτησης, το ζητούμενο είναι να διατηρείς τα μεγέθη, την παρουσία σου στην αγορά ως υγιούς οργανισμού και κυρίως το know how του στελεχικού σου δυναμικού.
Ετσι, θα το διαθέτεις "ετοιμοπόλεμο" όταν γυρίσει η οικονομία.