Μπορεί κυβέρνηση και ΟΑΣΘ να κατέβασαν τους τόνους, ενόψει ΔΕΘ, αλλά η διοίκηση του τελευταίου εμφανίζεται εξαιρετικά στριμωγμένη. Δεν είναι μόνο οι προβλέψεις του τρίτου μνημονίου περί περιορισμού της ετήσιας επιδότησης από τα περίπου 130 εκατ. ευρώ (που έγιναν 45 εκατ. μετά το 2014) στα 40 εκατ. ευρώ. Είναι και δύο άλλες λεπτομέρειες.
Πρώτον, στην κοινή υπουργική απόφαση του τότε αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα και του τότε υφυπουργού Υποδομών Μιχάλη Παπαδόπουλου με την οποία ρυθμίζονταν, το 2014, οι οφειλές προς τον ΟΑΣΘ περιλαμβάνεται και το κεφάλαιο 11.
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο κεφάλαιο, «σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν οι στόχοι των συμβατικών εσόδων κατ’ έτος (σ.σ. για την περίοδο 2015-2017), ο ΟΑΣΘ αναλαμβάνει την αντιμετώπιση του όποιου ελλείμματος υπάρξει σε οποιαδήποτε χρήση…». Δηλαδή πρέπει να προχωρήσει στις απαραίτητες περικοπές ή αυξήσεις κομίστρου, ώστε η κρατική επιδότηση να μην αυξηθεί.
Ομολογουμένως δεν υπήρχε πρόβλεψη για την αύξηση του ΦΠΑ και για την περαιτέρω βουτιά της ελληνικής οικονομίας την τελευταία διετία, λένε όσοι θέλουν να είναι ακριβοδίκαιοι με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ.
Η τελευταία, πάντως, είχε αποδεχθεί πως θα προχωρήσει σε περικοπές, ώστε να περιοριστεί στα 44-45 εκατ. ευρώ η ετήσια κρατική επιχορήγηση.
Το δεύτερο σημείο που επισημαίνουν όσοι ασχολούνται με την υπόθεση είναι πως η διοίκηση του ΟΑΣΘ είχε παραιτηθεί, τον Αύγουστο του 2014, από τη διαιτησία στην οποία είχε προσφύγει τον Οκτώβριο του 2013, με την υπογραφή του προέδρου του οργανισμού Χρήστου Στεφανίδη στη σχετική επιστολή.
Το θέμα του ΟΑΣΘ είχε φτάσει μέχρι και το Μέγαρο Μαξίμου, με τη στήλη να έχει στα χέρια της ενημερωτικό σημείωμα του 2014 προς τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, στο οποίο αναφέρεται πως «η καταβαλλόμενη τα τελευταία επτά χρόνια επιδότηση στον ΟΑΣΘ κινείται εκτός λογικών ορίων»!
Στο ίδιο σημείωμα επισημαίνεται πως την περιόδο 2007-2013 η μέση επιδότηση ανά εργαζόμενο του ΟΑΣΘ ανήλθε σε 50.046 ευρώ έναντι 16.885 στον ΟΑΣΑ και ανά επιβάτη σε 0,81 ευρώ έναντι 0,21 ευρώ στον ΟΑΣΑ.