Μέσω Skype, μιλώντας ιταλικά και με την αρωγή μεταφραστή (προφανώς μέχρι να ξεκαθαρίσει αν η αγγλική θα παραμείνει επίσημη γλώσσα στην Ε.Ε.) απευθύνθηκε στο ελληνικό κοινό και τους δημοσιογράφους, ο εκπρόσωπος του κινεζικού κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba, ο οποίος κάνει άνοιγμα σε αγορές εκτός Κίνας.
Στην τηλεδιάσκεψη που οργανώθηκε με πρωτοβουλία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, ο κ. Ροντρίγκο Τσιπριάνι Φορέζιο, περιφερειακός διευθυντής της Alibaba για Ισπανία, Ιταλία και Ελλάδα, κλήθηκε να μιλήσει για την εταιρία του αλλά και να απευθύνει πρόσκληση σε Έλληνες επιχειρηματίες και παραγωγούς να ενταχθούν στο τεραστίων διαστάσεων market place που ελέγχει η Alibaba στην Κίνα, δίνοντας εντυπωσιακά στοιχεία για τη διείσδυση της πλατφόρμας και τη δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα.
Παρά τις επίμονες ερωτήσεις ωστόσο, οι δύο πλευρές -Alibaba και E.E.A.- δεν παρουσίασαν ένα συγκεκριμένο πλαίσιο συνεργασίας ή λεπτομέρειες για τα πιθανά οφέλη των ελληνικών επιχειρήσεων. Παρέπεμψαν στην ημερίδα που από κοινού θα διοργανώσουν στην Αθήνα στις 14 Σεπτεμβρίου, για αποσαφήνιση.
Ο κ. Τσιπριάνι, ωστόσο, αναφέρθηκε στο άνοιγμα της Alibaba στην Ιταλία, επιχειρώντας να δώσει μια πιο χειροπιαστή εικόνα του μέλλοντος.
Ανέφερε λοιπόν πως ήδη στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Alibaba συμμετέχουν 105 ιταλικές εταιρίες, μία εκ των οποίων είναι και η Maserati, η οποία πούλησε σεβαστό αριθμό αυτοκινήτων μέσα σε 18 δευτερόλεπτα!
Φανταζόμαστε ωστόσο ότι αυτή η επιτυχία δεν μπορεί να βρει αναλογία στα ελληνικά δεδομένα. Ο προϋπολογισμός της Maserati προφανώς είναι κατά τι υψηλότερος και το όνομά της κάπως γνωστότερο από αυτό του άσημου Ελληνα παραγωγού ελαιολάδου, που πιθανώς θα επιθυμήσει να εξάγει το προϊόν του στην Κίνα.