Την ανησυχία του στην προοπτική και νέας αύξησης του ειδικού φόρου στο φυσικό αέριο μας μετέφερε άνθρωπος της αγοράς, με αφορμή τα όσα είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης.
Συγκεκριμένα, στο επιχείρημα του υπουργού ότι ακόμη και μετά από μια νέα (πιθανή) αύξηση του ειδικού φόρου, η τιμή του καυσίμου θα είναι μειωμένη έναντι αυτής που ίσχυε πέρυσι, αντέταξε το γεγονός ότι, αυτομάτως, η έστω και μικρή αύξηση του παραγωγικού κόστους θα σημάνει μείωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων.
Ιδίως όταν το ίδιο καύσιμο σε άλλες χώρες έχει πολύ χαμηλότερη τελική τιμή για τον βιομηχανικό καταναλωτή.
Αυτό που τονίζεται, είναι ότι το φυσικό αέριο για τη χρήση του στη βιομηχανία ήδη έχει την υψηλότερη φορολόγηση στην ΕΕ.
Σε χώρες που εμφανίζονται να επιβάλλουν υψηλότερους φόρους από αυτούς της Ελλάδας, έχουν μηχανισμούς επιστροφής ακριβώς για να μη μειώνουν την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους.
Έτσι, μετά τη φοροεπιδρομή του 2012 σε βάρος της εγχώριας παραγωγής, που οδήγησε σε κλείσιμο γραμμές παραγωγής με απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, η νέα φοροεπιδρομή σε αέριο και πετρέλαιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ υπάρχουν βάσιμοι φόβοι ότι θα κατεδαφίσει ό,τι άφησε όρθιο η πρώτη της κυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.