Πλήρη αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και όχι μόνο 20ετή επέκταση θέλει ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Με βάση και την επιστολή που έλαβε ο πρόεδρος της «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών» (ΔΑΑ) Παναγιώτης Ρουμελιώτης, ώστε να θέσει το θέμα της επέκτασης/αλλαγής της σύμβασης παραχώρησης στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, ο κ. Σπίρτζης ζητεί αλλαγές σε όλα τα «μέτωπα»: Από το ενοίκιο που πληρώνουν οι κρατικές υπηρεσίες μέχρι τα υψηλά τέλη, την εμπορική πολιτική και τους μισθούς των στελεχών.
Ομως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκαθαρίσει εδώ και χρόνια πως αν αλλάξει η σύμβαση παραχώρησης, τότε η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει σε νέο διαγωνισμό.
Δεν μπορεί, δηλαδή, να παρατείνει τη σύμβαση, που λήγει το 2026, κατά 20 χρόνια χωρίς διαγωνισμό, με μοναδικό υποψήφιο τη ΔΑΑ που διαχειρίζεται σήμερα το αεροδρόμιο. Στελέχη που παρακολουθούν την υπόθεση παραπέμπουν σε σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής πριν από λίγα χρόνια, όταν είχε κατατεθεί ερώτηση από Ελληνα ευρωβουλευτή.
Γι’ αυτό και θεωρούν πως η επιστολή Σπίρτζη δεν επιταχύνει αλλά επιβραδύνει τη διαδικασία.
Με ενδιαφέρον αναμένεται, πάντως, η αντίδραση των Καναδών της PSP που ελέγχουν την εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου και το 40% των μετοχών, στο διοικητικό συμβούλιο της Πέμπτης.