Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Δεκ 11 2015

Βρήκαμε τα έργα αλλά... ψάχνουμε τα χρήματα!

Βρήκαμε τα έργα αλλά... ψάχνουμε τα χρήματα!

Σύγχυση εξακολουθεί να επικρατεί όσον αφορά στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών για το έργο κατασκευής της νέας γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ενώ στις Βρυξέλλες είναι εκνευρισμένοι και με την καθυστέρηση στη συμφωνία για την επανεκκίνηση του μετρό Θεσσαλονίκης.

Για τη νέα γραμμή 4, η διοίκηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) δεσμεύθηκε κατ’ εξαίρεση πως θα χρηματοδοτήσει το 75% του έργου (όταν οι κανόνες λειτουργίας της επιτρέπουν συμμετοχή στη χρηματοδότηση μόνο κατά 50%).

Όμως, στο υπουργείο Υποδομών ψάχνουν κονδύλια για το υπόλοιπο 25%, αφού το επόμενο ΕΣΠΑ έχει σχεδόν τελειώσει πριν αρχίσει για τα έργα. Στην ουσία καλείται να χρηματοδοτήσει έργα που θα έπρεπε να είχαν τελειώσει προ πολλού, οπότε χρήματα δεν περισσεύουν.

Οι εξαγγελίες περί δημοπράτησης του πρώτου τμήματος (Αλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός) της γραμμής 4 με ΣΔΙΤ θεωρούνται πρόχειρες από στελέχη της αγοράς. Μόνο και μόνο η συμμετοχή της ΕΤΕπ κατά 75% αποκλείει αυτή τη μέθοδο, υποστηρίζουν.

Προσθέτουν πως παραδοσιακά οι Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα δεν χρησιμοποιούνται σε έργα μετρό, αφού το υπέδαφος μπορεί να κρύβει πολλές εκπλήξεις που θα εκτινάξουν το κόστος και θα ξεχειλώσουν το χρονοδιάγραμμα.

Οσο για το μετρό Θεσσαλονίκης και τους οδικούς άξονες (αλλά και τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων), από το σημείο 9 των προαπαιτούμενων για την επόμενη δόση του δανείου προκύπτει πως οι δανειστές ζητούν εδώ και τώρα την κατάθεση δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης. Ζητούν, επίσης, και τη σύσταση διυπουργικής επιτροπής, η οποία θα αντιμετωπίζει τα προβλήματα που προκύπτουν με ταχύτατες διαδικασίες.

Πολλά ζητούν μάλλον…

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v