DG COMP: Σκληρούς όρους αναμένεται να επιβάλει η Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν (DG Comp) για τις τράπεζες που θα λάβουν κρατική βοήθεια για να ανακεφαλαιοποιηθούν, έστω προληπτικά (σ.σ. υπό το δυσμενές σενάριο).
Με δεδομένο ότι θα πρόκειται για πρόσθετη κρατική ενίσχυση, μετά από αυτή του 2013, οι τραπεζίτες φοβούνται ότι θα συνοδεύεται από αυστηρότερους όρους σε σχέση με αυτούς που θα ζητηθούν από τις τράπεζες που θα ανακεφαλαιοποιηθούν αποκλειστικά από ιδιώτες.
Με βάση όσα έχουν διαμειφθεί με την DG Comp, θεωρείται περίπου βέβαιη η περαιτέρω μείωση στα λειτουργικά κόστη.
Αυτό σημαίνει περιορισμό καταστημάτων και αριθμού προσωπικού, μειώσεις μισθών και απλοποίηση οργανογραμμάτων.
Ταυτόχρονα θα πρέπει να τρέξει πιο επιθετικά το ήδη εγκεκριμένο πρόγραμμα πωλήσεων non core business assets αλλά και θυγατρικών τραπεζών στο εξωτερικό.
Σφικτός θα είναι ο κορσές και για τη βελτίωση χρηματοοικονομικών δεικτών.
Τα επικαιροποιημένα πλάνα αναδιάρθρωσης θα υποβληθούν μετά την ολοκλήρωση της ανακεφαλαιοποίησης και αναμένεται να εγκριθούν ως τις αρχές του επόμενου μήνα.
ΥΓ: Η διάρκεια των πλάνων αναδιάρθρωσης παρατείνεται κατά ένα έτος για όλες τις τράπεζες που έχουν λάβει κρατική βοήθεια τώρα ή στο πρόσφατο παρελθόν.
ΕΘΝΙΚΗ: Μέχρι τις 11 Δεκεμβρίου θα πρέπει να εμφανίσει η Εθνική έτοιμη συναλλαγή για την πώληση της Finansbank, προκειμένου ο SSM να την προσμετρήσει στο πλάνο κεφαλαιακής ενίσχυσης.
Η χθεσινή ανακοίνωση της τράπεζας αναφέρει ότι δεν αναμένεται έως τις 11 Δεκεμβρίου να έχει ολοκληρωθεί το deal της Finansbank.
Υπό το παραπάνω πρίσμα η Εθνική θα προχωρήσει, όπως έχει δηλώσει ήδη η διοίκησή της, στη λήψη κρατικής βοήθειας για το μέρος των κεφαλαιακών αναγκών υπό το δυσμενές σενάριο που δεν θα καλυφθεί από τον συνδυασμό ιδιωτικής τοποθέτησης στο εξωτερικό, αποτελεσμάτων της ενεργητικής διαχείρισης παθητικού και δημόσιας προσφοράς μετοχών στην Ελλάδα.
Σε αυτή την περίπτωση θα ενεργοποιηθούν οι διατάξεις του burden sharing για τις προνομιούχες και τους εναπομείναντες junior και senior τίτλους.
Από τα προσωρινά αποτελέσματα της προαιρετικής δημόσιας προσφοράς γίνεται αντιληπτό ότι την αποδέχθηκαν κατά κύριο λόγο οι κάτοχοι senior bonds που ανταλλάσσουν τους τίτλους τους στο 100%.
Σε υβριδικά και ομόλογα μειωμένης εξασφάλισης τα ποσοστά αποδοχής ήταν μικρά.
Όπως πληροφορείται η στήλη, κάποια funds που δεν δέχθηκαν την προαιρετική προσφορά οργανώνονται ενόψει burden sharing.