Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Σεπ 10 2014

Τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η Αττική Οδός

Τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η Αττική Οδός

Πολύ κουβέντα γίνεται το τελευταίο χρονικό διάστημα για τη μεγάλη πτώση που παρατηρείται στα ασφάλιστρα του κλάδου αυτοκινήτων (πχ βλέπε δημοσίευμα του Euro2day.gr της 3ης Σεπτεμβρίου 2014 ).

Συγκεκριμένα, ορισμένοι παράγοντες της αγοράς φοβούνται πως αν συνεχιστεί η πτωτική τάση στα τιμολόγια θα οδηγηθούμε σε «πτωχευτικά ασφάλιστρα», ενώ ορισμένοι άλλοι αποδίδουν την πτώση στο μειωμένο κόστος των ασφαλιστικών εταιρειών και ειδικότερα στα λιγότερα δυστυχήματα που με τη σειρά τους οφείλονται στο γεγονός ότι οι Έλληνες -λόγω κρίσης- κυκλοφορούν λιγότερο το αυτοκίνητό τους.

Οι τελευταίοι μάλιστα, υποστηρίζουν πως αν η κίνηση στους δρόμους αρχίσει να ανακάμπτει, τότε θα δούμε και τις ασφαλιστικές εταιρείες να ανεβάζουν και πάλι τα τιμολόγιά τους.

Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον, αξιοσημείωτες είναι οι εκτιμήσεις της Alpha Finance σχετικά με την προβλεπόμενη κυκλοφορία της Αττικής Οδού (άρα, λίγο-πολύ και της κυκλοφορίας στη χώρα γενικότερα) στα πλαίσια της πρόσφατης έκθεσής της για τον κατασκευαστικό Όμιλο Ελλάκτωρ).

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έκθεση, η τιμή-στόχος της μετοχής ανέρχεται στα 4,6 ευρώ (σύσταση outperform, πορεία καλύτερη από το Γενικό Δείκτη) και μάλιστα η Αττική Οδός θεωρείται το πλέον πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο του πολυσχιδούς Ομίλου.

Συγκεκριμένα, από τα 5,7 ευρώ ανά μετοχή (τιμή-στόχος συν καθαρός δανεισμός μητρικής εταιρείας ανά μετοχή) που η Alpha Finance αποτιμά το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του Ομίλου, η Αττική Οδός αποτιμάται στα 2,1 ευρώ, η κατασκευαστική δραστηριότητα στα 0,8 ευρώ, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο 0,5 ευρώ, επίσης 0,5 ευρώ οι εργασίες διαχείρισης απορριμμάτων και με χαμηλότερες αποτιμήσεις οι υπόλοιπες δραστηριότητες και συμμετοχές.

Το ενδιαφέρον είναι πως οι προβλέψεις της Alpha Finance μιλούν για μια κίνηση στην Αττική Οδό (η οποία συνέχισε να υποχωρεί κατά το πρώτο φετινό εξάμηνο κατά 4%, έναντι αρχικής πρόβλεψης για μηδενική μεταβολή) που θα αυξάνεται κατά 2,3% σε ετήσια βάση, με μέσο αριθμό αυτοκινήτων την ημέρα τα 258.000 αυτοκίνητα το 2020 και τα 285.000 το 2014, έναντι 220.000 το 2012 και 307.000 κατά το υψηλό του 2009.

Με άλλα λόγια, θα χρειαστούν γύρω στα δέκα χρόνια από σήμερα (το 2024) προκειμένου με βάση τις εκτιμήσεις της Alpha Finance, η επιβατική κίνηση να επιστρέψει στα επίπεδα του 2010...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v