Σημαντικό λειτουργικό όφελος θα έχουν οι εισηγμένες τεχνικές εταιρείες, όπως και ισχυροί όμιλοι που βρίσκονται εκτός χρηματιστηρίου από την τροπολογία του υπουργείου Υποδομών με την οποία καταργούνται τα ανώτερα και τα κατώτερα όρια προϋπολογισμού έργου που μπορεί να διεκδικήσει μια κατασκευαστική με βάση το πτυχίο της.
Μέχρι σήμερα οι εισηγμένοι αναγκάζονταν να διαθέτουν θυγατρικές που είχαν μικρότερα εργοληπτικά πτυχία προκειμένου να διεκδικούν μικρότερα έργα ή έργα ειδικών κατηγοριών (π.χ. έργα περιβάλλοντος). Με το νέο καθεστώς θα μπορούν να προχωρήσουν στην απορρόφηση των συγκεκριμένων θυγατρικών αφού η μητρική εταιρεία έχει πλέον τη δυνατότητα αυτόνομης διεκδίκησης των έργων ανεξαρτήτως προϋπολογισμού.
Με βάση το προηγούμενο καθεστώς, οι τεχνικές εταιρείες εγγράφονταν σε ένα μητρώο και κατηγοριοποιούνταν σε επτά επιμέρους τάξεις, με βάση το εργοληπτικό πτυχίο. Κάθε τάξη μπορούσε να αναλαμβάνει έργα συγκεκριμένου ύψους, αφού υπήρχαν όρια κατώτατου και ανώτατου προϋπολογισμού.
Χρειάστηκε η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών με τροπολογία που κατέθεσε την προηγούμενη εβδομάδα στην κατάργηση των κατωτάτων ορίων.
Στην αρχή είχε διατηρήσει τα ανώτερα όρια (δηλαδή το μεγαλύτερο έργο που μπορεί να διεκδικήσει κάθε τάξη πτυχίου βάσει προϋπολογισμού). Στη συνέχεια ο υπουργός Υποδομών Μιχ. Χρυσοχοΐδης αναδιατύπωσε την τροπολογία ώστε εντός τριμήνου να καταργηθούν και τα ανώτερα όρια.
Πιθανώς γιατί του υπενθύμισαν πως ενώ οι πέντε εταιρείες της ανώτατης τάξης μπορούν να διεκδικήσουν πλέον όλα τα έργα, οι υπόλοιποι εργολάβοι δεν μπορούν να διεκδικήσουν τα έργα της ανώτατης τάξης του εργοληπτικού πτυχίου…